Stránka 1 z 1

Výber benzínového GP

Napsal: 05 led 2015, 21:33
od brigitte
Ahojte, plánujem kúpu auta..prechádzala som rôznymi variantami či kúpiť niečo z vw group, japonec atď..ale tak voľba padla na GP. Momentálne mám punto 1 1.2 44kw. GP by malo byť určite benzín, ročne najazdím do 15tisic km. 1.2 je na GP zrejme slabá. Jazdím mesto, okolie aj diaľnica. Voľba padla na 1.4..len tuna neviem aký je medzi nimi rozdiel, ktorý je pre mňa naj.. 1.4 8V 57kw, 1.4 starjet 70kw alebo 1.4 16V multiair 77kw. Potrebujem vedieť, ktorý motor z týchto je najspoľahlivejší, najtrvácnejší, je tam jednoduchý a lacný servis. Čo z toho je najprijateľnejšie aj čo sa spotreby týka? (časom možno dám domontovať aj lpg)A taký čo bude vládať aj na diaľnici a nebude žrať aj trávu okolo. Načo si dávať pozor pri kúpe auta? Nebude to žiaden nový ročník..cenovo zháňam niečo do 5tisic eur. Kľudne napíšte aj vy majitelia GP nejaké postrehy, opravy kt vás neminuli čo to bolo a pri kolko km atd, dakujem za odpovede

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 06 led 2015, 08:38
od amiga
brigitte píše:Ahojte, plánujem kúpu auta..prechádzala som rôznymi variantami či kúpiť niečo z vw group, japonec atď..ale tak voľba padla na GP. Momentálne mám punto 1 1.2 44kw. GP by malo byť určite benzín, ročne najazdím do 15tisic km. 1.2 je na GP zrejme slabá. Jazdím mesto, okolie aj diaľnica. Voľba padla na 1.4..len tuna neviem aký je medzi nimi rozdiel, ktorý je pre mňa naj.. 1.4 8V 57kw, 1.4 starjet 70kw alebo 1.4 16V multiair 77kw. Potrebujem vedieť, ktorý motor z týchto je najspoľahlivejší, najtrvácnejší, je tam jednoduchý a lacný servis. Čo z toho je najprijateľnejšie aj čo sa spotreby týka? (časom možno dám domontovať aj lpg)A taký čo bude vládať aj na diaľnici a nebude žrať aj trávu okolo. Načo si dávať pozor pri kúpe auta? Nebude to žiaden nový ročník..cenovo zháňam niečo do 5tisic eur. Kľudne napíšte aj vy majitelia GP nejaké postrehy, opravy kt vás neminuli čo to bolo a pri kolko km atd, dakujem za odpovede
najspolahlivejsi motor je ten zakladny 1.4,ziadne turbo a veci okolo toho..6rychlostny po dialnici do 6litrov..ale keby mam dat 5 tis..tak to pokukuj uz po novom brave. kamos ma 1.4 a je velmi spokojny.spotreba max 6.5.viac miesta aj väcsi kufor ma bravo aj lepsiu vybavu

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 06 led 2015, 10:23
od brigitte
Bravo nechcem, proste sa mi páčia GP, úplne mi to postačuje...ja viem, že bez turba atď, ale všetky 1.4 čo som vypísala vyššie sú bez turba, potrebujem vedieť, kt z nich je ten naj...najjednoduchší, najlepší na údržbu, najlacnejší na servis, najspoľahlivejší..

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 06 led 2015, 22:49
od amiga
brigitte píše:Bravo nechcem, proste sa mi páčia GP, úplne mi to postačuje...ja viem, že bez turba atď, ale všetky 1.4 čo som vypísala vyššie sú bez turba, potrebujem vedieť, kt z nich je ten naj...najjednoduchší, najlepší na údržbu, najlacnejší na servis, najspoľahlivejší..
ved som ti napisal,ta prva je najmenej poruchova a najspolahlivejsia..

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 07 led 2015, 04:54
od Cabuto
Presne jak je psano ta prvni je 1.4 8v je to motor fire jako ve starsich puntech je 1.2 8v takze je jednoduchej a hodne odolnej ale vykonu neni mnoho a na GP je to opravdu to nejizsi do mesta ok ale jinde budes trapyt jak motor tak sebe pak je tu ta 16v verze to je vlastne prevrtana 1.2 16v a tenhle se objevyl uz u mk2b tedy po faceliftu a ve stilu celkem slusnej moturek tez dost odolnej a celkem uz aj taha pri om spotreba celkem ok nevim jak s gp ale s mk2b kolem 6 se jezdi normalka mesto tak 7 GP je ale o neco tezsi no a u te multiair verze si nejsem upa jist absenci turba ale nejspis mas pravdu a ty s turbem sou az nekde od 80kw to je dosti zajimavej kousek dost moderni motor a dosti vhodnej na zastavbu lpg protoze lpg je tam klasika sekvencni ale diky technologiji multiair se da dost nastavovat chod motoru :-) a celkm dobre to snizuje spotrebu a zveda koroutak ale je tam dulezite dbat na kvalitu olje protoze je to celkem dulezite medium v tech ventilech co to ovladaj ale v turbo motorech to celkem funguje a problemy stim nejsou ale oprava by byla draha ale to je hold zase ryziko za dobre povozeni :-)

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 07 led 2015, 13:48
od brigitte
takže ked to potrebujem aj na dialnicu tak radšej ísť do toho 1.4 16 ventil ak som to pochopila správne. Ďakujem

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 08 led 2015, 04:31
od Cabuto
Urcite bych rekl ze pro vsestrane jezdeni je vhodnej 1.4 starjet to je ten 16v co sem myslel ale taktez ten multiair sou to vlastne stejne motory jen ten jeden ma tu technoloiji multiair coz je vlastne neco jako variabilni casovani jako melo hgt nebo maj ruzne jine auta v-tec honda,vvt toyota ,valvetronic bmw jen kazdej ma jinej typ multiair je nejnovejsi a podle vseho asi aj jeden z nejlepsich hlavne diky tomu ze je ovladan elektronicky a ta se nastavovat proto dost vhodne pro lpg :-) ale starjet je zase otohle jednodussi a casem proverenej kus :-)

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 08 led 2015, 10:55
od brigitte
dakujem..asi sa ozaj budem obzerať po starjet...radšej niečo už overené, spolahlivé..a aj ten 6ty stupen na dialnicu bude fajn

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 08 led 2015, 16:34
od Cabuto
no pokud to bude spřevodované podobně jako je u starších sportingů tedy aj u mého tak tu 6 na dálnici moc nepocejtíš protože je vlastně skoro stejna jako 5 u jinejch ale na okrskách ti to dvá flexibilnejší možnosti než 5 aj ve mestě kde můžeš lépe držet otáčky přesně kde chceš :)

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 18 led 2015, 13:46
od brigitte
inak premýšľam...akú má GP svietivosť stretávacích svetiel? na punte mk1 to bola hrôza, no dala som ich nastaviť + osram night breaker je to lepšie, ale oproti iným autám aj tak nič moc. Tak dôfam, že GP je natom už lepšie

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 19 led 2015, 06:57
od Cabuto
no určitě je tam něco podobného jako ve fábkách tedy čiré sklo a zaním parabola se žárovkou nic víc žádnej projektor jako mk2 nebo něco podobného takže s NB ultimate určitě bude svtit pekně :) tedy je jasné že bude už něco pamatovat takže záleží taky nastavu lamp podle toho jak jezdil předchozí pokud furt svítil tak už můžou bejt trochu slabší :( ale asi bych tohle neřešil :)

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 19 led 2015, 10:45
od Matto
brigitte- Grande svieti omnoho lepšie ako MK1 a pokial tam dáš tie Nightbreakeri budeš isto spokojná :wink: ... inak k tým motorom:
- tá základná 1,2 44kW to je prakticky rovnaký motor ako je v Punte MK1, čo som sa bavil s pár majitelmi, jazdiť sa s tým dá, vraj to nieje až také hrozné, ale pokiaľ jazdíš dlhšie trasy, príp. dialnice vyhol by som sa mu.
- 1,4 8V 57kW je podľa mňa vhodný na jezdenie po okreskách, meste no takisto ak často využívaš dialnicu spotreba aj hlučnosť pôjdu hore.
- 1,4 starJet 70kW je podľa mňa ideál pre teba, dobrý výkon, 6. st. prevodovka a čo som počul, sú to celkom spoľahlivé motory.
- ten 1,4 multiair 77kW môže byť fajn, ale čítál som, že sa často na ňom kazia tie samotné moduly Multiair, a ich oprava vychádza okolo 1000€, tak je to trošku risk.
Skús ešte poprezerať fórum gpfans.cz, každý s tých motorov tam má vlastnú tému, možeš si prečítať aké poruchy sú na nich najčadtejšie, prip. skúsenosti majitelov.

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 19 led 2015, 15:31
od Cabuto
no přesně jak sem doporučoval ten starjet je to ideálka sice mám zkušennost ze sportinka mk2 že 6 je skoro 5 protože je to celé poskládané blíž k sobě ale to by tak nevadilo oto lepší to je na okrskách a ve městě protože lépe trefíš ideální stupen k daným podmínkám na silnici a auto je aj takové víc živé díky tomu :) motor je to dobrej těch 7kw už nebude takovej rozdíl a dobře se popere aj s případným lpg ale to sem sem už vše psal :)

Re: Výber benzínového GP

Napsal: 20 úno 2015, 15:58
od brigitte
ďakujem Vám, už som teda viac menej ozaj rozhodnutá pre GP 1.4 16V 70kw, a sen je biela farba resp ešte by mohla byť oranžová...no problém je ten, že celkovo ja som za pár emsiacov videla asi 1 GP v ponuke 70kw...inak samé 1.2, 1.4 8V a diesle...som zúfalá