Stránka 1 z 1

Pravidelny servis diesla

Napsal: 18 led 2015, 13:37
od eNman
Mam 1,7TD a v manualy pre "diesel motor" je pisane nasledovne:

7 500 km menit olej, olejovy filter
15 000 km menit palivovy, vzduchovy, kabinovy filter
30 000 km kontrola remena
60 000 az 105 000 rozvodovy remen
120 000 km menit prevodovy olej
kazde 2 roky preplach nadrze, chladica, menit brzdovu a chladiacu kvapalinu

A chcem sa spytat, ako moc su prehnane tieto hodnoty ? Olej menim po 10k, filtre po 20k, prevodovy olej je original, nadrz som necistil nikdy, brzdovu kvapalinu nemenim, len dolievam pri vymene brzd to iste aj chladiaca. Co sa tyka rozvodov tak neviem, na krite je fixkou napisane 87 000 od predchadzajuceho majitela, na tachaci je 155 000 (nedovedno ci realnych alebo nie)... Mam sa drzat tych udajov presne ?

Napsal: 18 led 2015, 14:51
od panaman1
Oleje sli kvalitou dopredu tak tych 10tis je ok,filtre,okrem olejoveho,si myslim ze znesu urcite aj 30tis, palivovy mozno aj 50. Brzdovu kvapalinu by nebolo zle raz za cas vymenit, vsade sa pise tusim kazde 2 roky, pretoze chyta vlhkost a spini sa. Takze tak raz za 4-5 rokov urcite neublizi. Prevodovy olej by som vymenil, nieje to tak drahe a vymenis aj sam. Rozvody by som nespekuloval, a vymenil a odtial potom pocitaj interval . Zalezi ci jazdis vela mesto alebo ako. Takze by som riesil tak asi stred toho intervalu. preplach nadrze neviem ..nikdy som to nepocul ze by sa to robilo...ale urcite to neublizi, ale je to asi hlavne kvoli cerpadlu, kedze na ostatne tam je filter...

Re: Pravidelny servis diesla

Napsal: 19 led 2015, 00:15
od peter963
eMman,ja mam tiez 1,7,TD a olej menim kazdych 10 000 km plus oil filter,natovy raz do roka ato stale pred zimou ,rozvod som menil po 120 000km,prevod oil budem menit az najar nadrz som este nepreplahoval ani sa nechistam,nemrznucu som menil pred dvoma rokmy a pred zimou skontrolujem a brzd kapalinu menim kazde 4roky pravydelne .

Re: Pravidelny servis diesla

Napsal: 19 led 2015, 01:16
od eNman
pisem sem pretoze som sa bavili s jednym mechanikom a on neviem ci je len pedant v tomto, alebo zo skusenosti "istota je gulomet" pretoze on taketo veci sam dodrzuje a trosku ma mal za divneho ked som mu moje auto popisal ako sa on staram. :D

Re: Pravidelny servis diesla

Napsal: 19 led 2015, 06:55
od Cabuto
sem taky za že olej klasika vyltre vzduchovej menit 1 ročně nic nestojí a proč to teda hrotit stím asi aj ty ostatní jinak brzdovku bych určitě měnil po 2 letech protože hlavně v zimě se naředí vodou a to hodně at děláš co chceš a po 2 letech a je jedno jestli ježdení nebo stání je už nevhodná nejen plná vody ale aj jiného bordelu a může ti při potřebě brzdit oživot selhat tedy že se vyvaří ta voda propadne se ti pedál a nebrzdíš :( průser jak mraky :) stou chladící no asi netřeba stačí jen dolejvat ale je fakt že neuškodí jí občas třeba po 5 letech vylejt a dát novou komplet stou nádrží nevím nikdy sem neslišel a pokud netankuješ sajrajt asi nebude ani třeba no a rozvody určo vyměnit a dodržovat interval výrobce tedy zde 120000 ale nebo taky 5let ty roky platí pro všechny rozvody kde je řemen guma stárne a může prasknout a je fuk že není vidět nic může to bejt pak raz dva jo a zapoměl bych na převodovku jestli je tam origo měn určitě stojí to prd a je to hned já osobně su zastání min každejch 100000 spíše kolem 60000 menit převodovka je pak po 500000 jako nová :)

Re: Pravidelny servis diesla

Napsal: 21 led 2015, 15:12
od eNman
a brzdovku mam ako vypustit ? Normalne cez hadicku pri kolesi, co ked tam vbehne spinka z nadrzky ?

Re: Pravidelny servis diesla

Napsal: 21 led 2015, 18:20
od Cabuto
coveče nevím dělal mě to mechoš ale spíš to dělal tak že to odčerpal a zbytek vyšlápnul no a pak nalil novou a odvzdušnil :) ale nevím no

Re: Pravidelny servis diesla

Napsal: 21 led 2015, 19:33
od panaman1
brzdovka sa nevypusta.. to by si odvzdusnoval do nekonecna.. zvykne sa to robit vakuovou pumpou. z nadobky vytiahnes kvapalinu, das novu.az po vrch. prejdes k prednemu kolesu napumpujes vakuovu pistol, otvoris ten ventilceka vakum samotne vytiahne kvapalinu a zastavis ked ide cista... znova doplnis nadobku a tak pri kazdom kolese... ale pokial si to nerobil tak sa do toho nepustaj a daj to urobit nejakemu mechanikovi...nieje to drahe...potrebujes tak 0,5 az 1l bzrdovej kvapaliny...to je cenovo tak 15euro...a za pracu nech si vypytaco ja viem 20-30..do 50 by si sa mal v pohode zmestit...

Re: Pravidelny servis diesla

Napsal: 21 led 2015, 19:38
od eNman
vakuovu pistol nemam ani to nemam ako odcerpat takze doma to robit nepripada v uvahu.

Re: Pravidelny servis diesla

Napsal: 21 led 2015, 19:47
od panaman1
ani by som to neriesil doma...pokial si to nikdy nerobil tak to neskusaj....brzdy su brzdy...

Re: Pravidelny servis diesla

Napsal: 21 led 2015, 22:39
od eNman
ani nebudem pretoze ked menievam brzdi aj tak 1/2 kvapaliny vytlacim z valcov a dolievam pozehnane.

Re: Pravidelny servis diesla

Napsal: 18 črc 2015, 20:57
od dudi
Nechcem zakladať novú tému, ale chcel by som sa spýtať aký motorový olej odporúčate pre Punto 1,9JTD 63kw, r.v. 2004?
Ja som doteraz používal Valvoline 5w-40, ale neviem či je tento dobrý pre toto Punto. Hlavne či to má byť 5w-40 alebo 10w-40 alebo...?

Ďakujem za rady :)

Napsal: 19 črc 2015, 23:35
od panaman1
Daj si do googla mazacie plany a ...napr na olej.centre to je. A tam si zvol seleniu, pripadne motul to ma prehladne, a tam bude viskozita aj mnozstvo.

Re: Pravidelny servis diesla

Napsal: 22 črc 2015, 21:38
od zdeno255
Alebo sa rozhodni podľa tohto obrázku. Dôležité sú hlavne normy (API, ACEA...).
http://www.fuchs.sk/e-shop/dolezite-inf ... ych-olejov" onclick="window.open(this.href);return false;