Přímé sání

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
xndinvvv
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 31 bře 2015, 15:37
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Přímé sání

Příspěvek od xndinvvv »

Čau fiaťáci, možná i fiaťačky :D Chtěl bych se zeptat jestli někdo nemáte přímý sání (filtr bavlna/molitan, trubka, klapka) na 75ce. dost nad tím uvažuju, protože ten zvuk přímýho sání je úžasnej. No chci se zeptat jestli to nebude kontraproduktivní (na netu se dá dočíst stovky kladnejch i zápornejch názorů) Ale na čem se asi všechny názory shodly, že bez výfuku to nemá cenu. Výfuk mám udělanej (svody 4-2-1, rezonátor, středovej tlumič, koncovej tlumič nahrazen trubkou 60mm) proto si myslím že už by to nějakej efekt mělo, samozřejmě nečekám nárůst výkonu o 20kW ale kdyby šel motor lépe do otáček tak bych se nezlobil :) Jestli máte někdo zkušenosti tak sem s nima :) :D
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
Reklama
 

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Přímé sání

Příspěvek od mad mike »

za zkoušku nic nedáš, vyzkoušej a uvidíš sám. Já jsem to udělal na HGT bez úprav s konusem KN a efekt byl takový že to na rozjezdu nestíhalo a celkově jsem nic nepocítil, jen horší rozjezdy
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Přímé sání

Příspěvek od Cabuto »

mám nějakou zkušennost ne stímhle motorem ale to nevadí můsíš udělat ale pár věcí zaprvé jdi co nejvíc ke zdroji tedy vězší klapku taky dost pomůže :) ale nevím jaká bude nějak pasovat :) jinak to chce alu trubky natáhnout někam kudy se dá dostat ke vzduchu pokud by šli nad motorem nebo svodama nevadí jen si kup skelnou vatu nebo tak obal tu trubku a pokud chceš design nacpy to zas do alu jen s vězším průměrem :) to neškodí nikdy aj když to vedeš jinudy no a pak má víc možností bud to vystrčíš nějak ven a budeš lapat vzduch přímo z venku přidá to asi nejvíc ale rychle ze zanese filtr a někdy pustí bordel aj do motoru takže to nedoporučuju pro normál ježdění nato doporučuju udělat si v mot prostoru nějakej box km navedeš trubku uvnitř boxu bude konus filtr lepší je molitan ale kvalytní ne houbička na nádobí a pak k boxu třeba zespodu asi nejlepší třeba nějakou flexi hadicí hodně širokou přivést vzduch nejlépe někdo odspodu z nárazníky tak aby doní foukal nápor vzduchu když jedeš a dát doní jen nějaké sítko na listí a větší bordel a to je celé pokud odtoho chceš hodně chce to ale přemapovat jednotku aby věděla co s takovou dávkou chladného vzduchu vejfuk máš to je důlkežité :) jinak na takové ty blbosti dát trubku nato konus a nechat to v mot prostoru je hovadina jak sip max pro paradu a zvuk ale pojede to možná etě hůř a bude víc žrát :) ty bpxy se na některé auta aj dělaj ale viděl sem aj made in doma verze třeba nějakej kibl od barvy samo nalakovanej atd ale ten má třeba aj víčko co těsní takže manipulace pak při čištění není složitá a podobně chce to fantaziji a uděláš to za pár kaček když nepočítám filt a alu trubky ty něco stojej :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“