Stránka 1 z 2

Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 24 čer 2015, 18:35
od stilomulti
Zdravím, mám problém s klimatizáciou s ktorým si neviem dať rady.

Na strane vodiča mi namiesto chladenia ide horúci vzduch, strana spolujazdca chladí. V servise toto náhle ochorenie na tri pokusy vyšetrili, diagnóza znela nefunkčný motorček zmiešavača vzduchu, predbežná cena opravy cca 300 €.

Keďže sa mi to zdá úplne šialené (nielen závada, ale aj cena), prosím skúsenejších o radu čo môže tento jav spôsobovať (alebo čo to spôsobuje) a ako sa s problémom vysporiadať, prípadne čo skontrolovať - ideálne ak bude písať niekto, kto sa už z podobným problémom stretol.

Vopred ďakujem.

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 25 čer 2015, 23:13
od jano207
Urcite to tu mas popisane a nielen na tejto stranke.Ano bezna zavada a nie cena je veeelmi prehnana

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 29 čer 2015, 23:00
od paulik
cau, mam trosku iny problem resp. zvedavost:
po zapnuti kluca do polohy ON (resp. aj start) sa zacne tocit nejaky motorcek vo vnutri klima systemu, ktory posuva biely bezec. Presunie sa zhora nadol, a potom naspat, a zas ... a prestane ...Presun je prerusovany, takze je to akokeby take 1s ide, 1s klud, 1s ide, 1 klud, 1s ide a naspat takym istym stylom.

Co to je a co sa to snazi nastavit ?

foto : http://s13.postimg.org/n8cbjnqbr/bezec.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; od spolujazdca

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 10 črc 2015, 17:04
od marty-ma
Moje zkušenost - vlastnoručně opraveno - nedat na servis. Pravděpodobně (s pravděpodobností na 80-85%) se jedná o tzv. unašeče klapek cirkulace vzduchu v tělese topení (opatrně s označením, že se jedná o klimu, je to blok topení). Jsou tam čtyři motorky. Tři nalevo a jeden napravo v tunelu u nohou spolujezdce. Motorky vlevo: spodní (umístěn samostatně) - klapka přívodu studeného/teplého vzduchu do systému. Horní (umístěny na společné kovové základně) - rozdělování proudu vzduchu vlevo a vpravo. Motorek na pravé straně (umístěn samostatně) - naklápění proudu vzduchu od ventilátoru na okna, střed a nebo nohy.
Motorky sami o sobě jsou v drtivé většině dobré držáky. Unašeče jsou plastové osmihranné bazmeky a časem (teplem a chladem) prasknou. Pak klapka s porouchaným unašečem stále hledá svoji polohu a to je to přerušované broukání a posun táhel.
Unašeč - jeden - jsem i v origo Fiat servisu sehnal za 200,-. A když se dobře nasadí - trocha trpělivosti v mizerně dostupném prostoru - není nutné žádná kalibrace přes PC ani reset ŘJ klimatizace (stejně s tím nemá co společného). Můj názor...

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 10 črc 2015, 17:30
od jano207
Musim ta poupravit trosku.Motorcek na pravej strane zmiesava teply/studeny vzduch na spolujazdca.Motorcek na lavej strane dole robi to iste len pre vodica.Motorceky ktore su na tej kovovej zakladni tak jeden z nich smeruje vzduch na celne okno a druhy smeruje vzduch na nohy a do strednej polohy

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 10 črc 2015, 17:48
od marty-ma
Nebudu tvrdit, že to vím na 100%. Jen v okamžiku, kdy jsem měnil unašeče na levé straně (všechny 3x byly prasklé a motorky se snažily klapky jen protáčet), tak při absenci napojení motorek-unašeč-klapka úplně vlevo a dole, šel do kabiny jen horký vzduch a to do obou směrů. Ale jak říkám, je to jen můj postřeh, třeba klamný ....
Nic to však asi nemění na tom, že případná výměna unašečů je podstatně lacinější výměna než "od boku nebo examinerem vypálená" odpověď, že se jedná o motorky. I ty se dají sehnat na vrakáči okolo 500,- za jeden. Já když jsem touto výše popsanou poruchou dojel do "našeho super značkového servisu", za pěkný poplatek mě dali 3xA4 strany blábolů o vadných motorcích, tělesu topení, relé spínání topení atp. A jejich návrh řešení opravy? Výměna nového bloku topení za 40 tisíc korun.... :D

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 11 črc 2015, 07:17
od jano207
Hej vymena plastovych cudlikov je lacnejsia.Len je otazne dokedy vydrzia :D Pretoze v motorceku je potenciometer ktory sa vyderie pripadne uz je vydrany a nemusi udavat spravnu polohu a tym padom stale chce tocit klapkou.Nasledne nato moze opat zlomit ten plast

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 11 črc 2015, 08:51
od marty-ma
Opět jen popíšu vlastní zkušenost - na 1.8 jsem unašeče měnil před více jak 4-5 roky. A doposud drží a naklápění funguje, jak má. V době výměny jsem neřešil "vnitřek a střeva" motorků, takže k potenciometrům se nemohu vyjádřit. Jen si ještě pamatuji, že ta dvojice (nalevo nahoře, na společné kovové základně) měla "mechanické" aretace horní i dolní polohy pohybu. Takže, když "zdravý" unašeč dojel do konečné polohy, motorek se zastavil. Když byl (unašeč) rozbitý, motorek se stále protáčel a hledal svoji koncovou polohu.... Pravdou je, že jsem to dělal už před dlouhou dobou a nic (to je opravdu moje chyby) nefotil :( :( :(

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 11 črc 2015, 13:11
od jano207
[Tak mozne to je hadat sa o tom nebudem :D

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 19 úno 2016, 16:51
od ajva46
Zdravím páni, tiež mám trošku problém s automatikcou klímou. Všetko fungovalo a zrazu mi začal ventilátor fúkať len na predné okno. Myslel som si, že to bude nejaká tá klapka alebo tak ale dnes som sedel v aute a dal som si teplotu na LO a tam všetko funguje. Kam si nastavím, tam fúka. Prepol som to zas na konkrétnu teplotu a zas to nešlo. Resp. ide to, ale namiesto fúkania len na nohy to fúka hore a trošku na nohy a podobne. Neviem, v čom tam môže byť chyba, keď na tom LO to funguje normálne.

Nestretli ste sa s tým niekto?

Díky

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 10 pro 2016, 20:56
od Buddy
marty-ma píše:Moje zkušenost - vlastnoručně opraveno - nedat na servis. Pravděpodobně (s pravděpodobností na 80-85%) se jedná o tzv. unašeče klapek cirkulace vzduchu v tělese topení (opatrně s označením, že se jedná o klimu, je to blok topení). Jsou tam čtyři motorky. Tři nalevo a jeden napravo v tunelu u nohou spolujezdce. Motorky vlevo: spodní (umístěn samostatně) - klapka přívodu studeného/teplého vzduchu do systému. Horní (umístěny na společné kovové základně) - rozdělování proudu vzduchu vlevo a vpravo. Motorek na pravé straně (umístěn samostatně) - naklápění proudu vzduchu od ventilátoru na okna, střed a nebo nohy.
Motorky sami o sobě jsou v drtivé většině dobré držáky. Unašeče jsou plastové osmihranné bazmeky a časem (teplem a chladem) prasknou. Pak klapka s porouchaným unašečem stále hledá svoji polohu a to je to přerušované broukání a posun táhel.
Unašeč - jeden - jsem i v origo Fiat servisu sehnal za 200,-. A když se dobře nasadí - trocha trpělivosti v mizerně dostupném prostoru - není nutné žádná kalibrace přes PC ani reset ŘJ klimatizace (stejně s tím nemá co společného). Můj názor...
Musim te taky opravit a potvrdit info od jano207
Dneska jsem se v tom vrtal, protoze mi puvodne vubec nic nefozkalo a kdyz prece jen trochu, tak to topilo jen u spolujezdce. u ventilatoru mam jen spatnej kontakt, staci zahybat dratem a jede :)

Zda se ale ze mam vadny ty tri motorky u ridice. A mam aktualne odzkouseno, ze ty dva horni ovladaji smerovani proudu vzduchu (horni motorek prepina ofuk celniho skla, ten nizsi pak proud vzduch z palubky a na nohy)
Z toho mi vyplyva, ze spodni bude ovladat teplotu vzduchu na ridicove strane a ctvrty motorek u spolujezdce pak teplotu vzduchu u spolujezdce. Ten jediny mi taky funguje a proto mi to zrejme topi jen u spolujezdce :)

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 20 pro 2016, 23:02
od Ondrus84
Zdarec ,nejak jsem to tu prolezl a provedl castecnou opravu(pomoci bitu torx za ulomene ovladani klapky ofuku celniho skla)dle jednoho z Vas,ale presto mam dotaz.
Kdzz jsem auto koupil,nesla tlacitkem vypnout klimatizace(coz me nejak navadilo),ted o vikendu jsem na delsi ceste zjistil,ze mi nefunguji zmeny smeru ventilatoru topeni,tak jsem tu zacal hledal co a jak...
Dnes jsem se v tom pohrabal. Motorky vsechny funguji,nicmene me diag stale pise 1901 nejasny signal ovladani ofuku celniho skla. Kdyz dam vyuku smeru,tak me okamzite napise ze test neni ok,pokracujte na yes, kdyz to necham byt,vyuka normalne probehne(veskere ozubeni se otaci tam a zpet a vystrida vsechny smery vzduchu),potvrdim a chyba je tam zas...
Nyni,ale vse funguje jak ma i s chybou...motorek ofuku celniho skla jsem vycistil,prostrikal kontaktolem,vytrel vsechny casti,motorek funguje,ale chyba stale zustava.... Po dnesnim odpoledni uz funguje i tlacitko pro zapnuti klimatizace(vlocka)..co s tou chybou??? Novy motorek?? Kde ho sehnat??? Podle cisel ktere na nem jsou jsem ho na internetu nikde novy nenasel,jen automedik ma bazarovy. Diky za rady ps, nemel by nekdo cisla dilu tech unasecu??

Napsal: 22 pro 2016, 16:39
od Ondrus84
Tak jelikož asi nikdo nic nevi... Informoval jsem se ve fiatu a napisu i Vam, aby jste(jsme) byli vsichni trochu chytrejsi. V podstate ovládací prvky(kolecka a unasece) se musi koupit v sadě na cele topeni. Motorek i kdyz se toci tak ma pravděpodobně poskozenou elektroniku(tisteny spoj) po kterem jezdi drátek a snima jeho pozice. Jelikoz z něho nejde spravny signal elektronika to vyhodnotí a upozorní ze je něco spatne. Nicméně motorek je cca 1700kc s dani a plastiky sada kolem 1000kc...

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 06 čer 2017, 22:21
od HynekTomas
Prosím o radu, mám problém s klimou a to takový že nelze spustit kompresor. Původně jsem měl špatný teplotní čidlo v zrcátku a čidlo vnitřní teploty. To jsem dal dopořádku, ale stejně nelze kompresor zapnout. Po napojení na diagnostiku mě klima vypíše chybu B1919 (diagnostika delphi) snímač vymrazovače - přítomen. Nemáte někdo tušení co by to mohlo být? Díky

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Napsal: 28 čer 2017, 20:55
od Ondrus84
Zdarec, řešil jste nekdy nekdo AQS(automatikKvalitySenzor) střídavě mi to vyhazuje zkrat na kostru zkousel jsem ho vycistit ale...nic