Stránka 1 z 1

Fiat punto 2001 1.2 8V 44kW občas nestartuje

Napsal: 20 čer 2016, 19:11
od m4rt4s
Ahoj, mám problém s puntem co majitely občas nestartuje, ráno k němu přijde motor točí ale nechytne, imo nesvítí, čerpadlo je slyšet, že bzučí. Vždycky když zavolá, tak se domluvíme, že další den odtáhneme, ale další den mu už chytne.

Teď ho mám tejden na pozorování :lol: a zatim vždycky chytlo.
Studený to chvilinku dýl točí, diagnostika hlásila chybu lambdy, po vymazání se neobjevila, další věc, je že na volnoběh má nepravidelnej chod a když se dá do většího kopce plnej, tak bych řek, že taky pocukává.

Svíčky se měnily minulej rok když to začlo dělat prvně, je objednanej palivák na to pocukávání při zátěži, nejspíš to tim nebude, ale neměnil ho od tý doby co auto má, takže to autu neuškodí.

Blbý je, že se závada nevyskytuje pravidelně, takže nejsem schopnej napíchnout když zrovna zlobí a ani zjitit nějakej režim kdy to dělá. Teď tejden stálo pře dílnou zkoušel sem to jak při dešti ve vlhku tak i při horku počasí na to asi nebude mít vliv.

Nemáte s tim někdo zkušenosti ?

Re: Fiat punto 2001 1.2 8V 44kW občas nestartuje

Napsal: 20 čer 2016, 19:40
od Vitaml
Zkusil bych připojit na diagnostiku, na NTB za jízdy, dát si graf na na lambdy, na délku vstřiků, zkusil bych aditivum na pročištění vstřiků, mohlo by být i zanesené sítko v čerpadle.
Jak dlouho tlakuje čerpadlo při zapnutí zapalování? Mě asi 2-3 vteřiny.

Re: Fiat punto 2001 1.2 8V 44kW občas nestartuje

Napsal: 20 čer 2016, 20:00
od m4rt4s
JJ to by diagnostika asi dala, nekoukal jsem jestli nový umí nahrávat live data, ale aspoň jí prověřim.
Čerpadlo bzučí jen chvilku max 3 vteřiny :-) tlak můžu taky změřit, ale je mi divný, že by to dělalo jen občas.


Ještě jsem zapoměl, že když mu to nechce chytiti tak prej když sepne nějaký relátko pod volentem když točí starter tak pak to chytne :-) jak necvakne tak to nechytne.

Re: Fiat punto 2001 1.2 8V 44kW občas nestartuje

Napsal: 20 čer 2016, 20:04
od Vitaml
Můžu poslat schema, na livedata s uložením je dobrý program multiecuscan, na uložto je i plná verze.

Re: Fiat punto 2001 1.2 8V 44kW občas nestartuje

Napsal: 20 čer 2016, 20:08
od Vitaml
Na motor se dá připolit KKL i ELM327. Umí oboje.

Re: Fiat punto 2001 1.2 8V 44kW občas nestartuje

Napsal: 20 čer 2016, 20:12
od liborko
Mě jen tak napadlo,není třeba jen zahnipané čidlo otáček dole na klice? Tam to bývá často zahnojené olejovým bordelem pak to blbě startuje,a nebo už blbne samotné čidlo-dá se proměřit :)

Re: Fiat punto 2001 1.2 8V 44kW občas nestartuje

Napsal: 20 čer 2016, 20:24
od Vitaml
To by měla ukázat diagnostika, mohly by to ovlivnit kovové piliny, to by se ale projevovalo nestabilitou a špatným měření otáček motoru. Čidlo (cívka) by měla mít odpor v řádu kiloohmu. Spíš bych to tipoval na váznoucí ventily, hlavně za studena.

Re: Fiat punto 2001 1.2 8V 44kW občas nestartuje

Napsal: 20 čer 2016, 20:28
od Vitaml
Jinak to může být naprosto cokoliv, relátko, nebo kontakty na řj motoru, tam ale opatrně.

Re: Fiat punto 2001 1.2 8V 44kW občas nestartuje

Napsal: 20 čer 2016, 21:30
od m4rt4s
Díky za snahu :)

Na snímač klikovky kouknu, změřit se dá jen odpor né ?

Diagnostiku mám autocom (dephi), ale mám i elm 327 takže data bych měl nahrát.

Moch bych zkusit změřit kompresi jestli to pomůže, to už je minimum námahy (kvůli ventilu) :-)

Program multiecuscan jsem zkoušel, ale nepovedlo se mi ho tenkrát rozchodit :-)

Re: Fiat punto 2001 1.2 8V 44kW občas nestartuje

Napsal: 20 čer 2016, 21:39
od Vitaml
Mě chodí ve win 8.1
Snímač se dá změřit i na osciloskopu, ale to je náročnější měření, aby se nezarušil signál. Možná ho očistit. pak je tam ještě snímač vačkové hřídele, ale dá se nastartovat i bez něj.
Zkusil bych to aditivum, mě to fungovalo, zlepšil se chod motoru, i spotřeba.
Čistič vstřikování a karburátoru SONAX 519100
A pokud vím, punto 2 nemá palivový filtr, je jen v čerpadle.

Re: Fiat punto 2001 1.2 8V 44kW občas nestartuje

Napsal: 20 čer 2016, 22:17
od m4rt4s
Vitaml píše:Mě chodí ve win 8.1
Snímač se dá změřit i na osciloskopu, ale to je náročnější měření, aby se nezarušil signál. Možná ho očistit. pak je tam ještě snímač vačkové hřídele, ale dá se nastartovat i bez něj.
Zkusil bych to aditivum, mě to fungovalo, zlepšil se chod motoru, i spotřeba.
Čistič vstřikování a karburátoru SONAX 519100
A pokud vím, punto 2 nemá palivový filtr, je jen v čerpadle.

Osciloskop bohužel nemám, ještě sem nepořídil, už sem nad nim přemejšlel, ale nenašel jsem žádnej za rozumnej peníz :-)

Kdyby si o něčem věděl napiš prosím recenzi.

Jinak mi při objednání tvrdili, že palivák to má a že tam je vložka, tak uvidm kde ho vyčaruju :D