Stránka 1 z 2

odvzdušnění

Napsal: 04 črc 2016, 14:30
od Root
Ahoj má Fiat Seicento 1.1 MPi 2001 odvzdušňování chladícího okruhu.

Re: odvzdušnění

Napsal: 04 črc 2016, 21:29
od liborko
Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI

Re: odvzdušnění

Napsal: 04 črc 2016, 22:13
od Root
Tak tu od topení jsem stihnul najít :-). Ještě mrknu na ten chladič. Jak jsem tak na to koukal asi pěkně tlakuje nádobka a brzo začne vařit, což by značilo těsnění pod hlavou, ale to je dělané asi před rokem. Chci se zeptat koukal jsem na víčko nádržky a u prostřed je v té samolepce dírka. Nemůže tohle dělat i špatná funkčnost víčka. Jinak poznatky chladič vrch i spodek je teplí,v oleji čisto,klesá hladina chladící kapaliny ne moc, ale klesá,hadice jsou žavé a chladící kapalina je spíše hnědá kapalina.

Re: odvzdušnění

Napsal: 04 črc 2016, 23:45
od Vitaml
Jestli je v chladící kapalině olej, tak to těsnění pod hlavou asi nebylo dobře udělané. Jo a víčko má v sobě dva ventily, na podtlak a na přetlak.

Re: odvzdušnění

Napsal: 04 črc 2016, 23:46
od liborko
Ve vicku je pretlakovy ventil ktery pri pretlaku propouští. Z hlavy ted nevim na kolik baru je to nastavene.Otvory by mely byt zespod vicka ne zvrchu :? Pokud je vicko spatne muze to delat neplechu jak pises. Chtelo by to vyzkoušet jine vicko.

Re: odvzdušnění

Napsal: 05 črc 2016, 00:36
od radek.s
liborko píše:Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI
MPI má jiný chladič než SPI a odvzdušňovák není přímo na chladiči, ale vede z něj odvzdušňovací hadice, která je vyvedena otvorem z blatníku do motorového prostoru umístěným nad zátkou nádržky pro ostřikovače skel. Hadice končí špuntem stejně jako ta druhá od radiátoru umístěná hned za vzduchovým filtrem.

Re: odvzdušnění

Napsal: 05 črc 2016, 07:43
od Root
Děkuji za info zkusím ještě ten druhý odvzdušňovák. Ta kapalina je sice nahnědlá, ale spíše mi to připadá, jako rez.To víčko má na sobě samolepku s uvedeným tlakem 1.4 a ta samolepka má v sobě dírku jako by proraženou.

Re: odvzdušnění

Napsal: 05 črc 2016, 08:49
od liborko
radek.s píše:
liborko píše:Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI
MPI má jiný chladič než SPI a odvzdušňovák není přímo na chladiči, ale vede z něj odvzdušňovací hadice, která je vyvedena otvorem z blatníku do motorového prostoru umístěným nad zátkou nádržky pro ostřikovače skel. Hadice končí špuntem stejně jako ta druhá od radiátoru umístěná hned za vzduchovým filtrem.
Tak uz to soudruzi vylepsili, holt pokrok nezastavis :-D

Re: odvzdušnění

Napsal: 05 črc 2016, 11:25
od radek.s
Root píše:Děkuji za info zkusím ještě ten druhý odvzdušňovák. Ta kapalina je sice nahnědlá, ale spíše mi to připadá, jako rez.To víčko má na sobě samolepku s uvedeným tlakem 1.4 a ta samolepka má v sobě dírku jako by proraženou.
Pokud je to to původní modré víčko, tak jestli někdo udělal dírku jen do té samolepky a né přímo do víčka, tak by to nemělo vadit. Ten přetlakový ventilek je totiž totiž chytře vyveden ve čtyřech místech okolo těsnění po obvodu závitu zevnitř víčka a když to začne vařit, tak to mazaně nestříká nahoru, ale z pod víčka dolů. Chladící soustava je přetlaková, aby se zvýšil bod varu, takže jestli to přiměřeně tlakuje, není to závada. Nesmí to ale přesáhnout těch 1.4 baru. Já jsem měl nedávno problém právě s víčkem. Začal jsem pozorovat mapy chladící kapaliny na nádržce, jakoby víčko netěsnilo, což nikdy předtím nedělalo. Taky trochu ubývala kapalina. Podezříval jsem těsnění ve víčku, ale napadlo mě zevnitř fouknout pusou do ventilku víčka a on neměl skoro žádný odpor, tedy 1,4 baru to rozhodně nebylo. Tak jsem zkusil i jako vcucnout, bylo taky bez odporu, ale to je správně. Jak jsem párkrát fouknul, tak se víčko (ventilek) spravilo, asi v něm byl nějaký bordel, co jsem se zbytkem kapaliny vyfoukal. Teď víčko při foukání směrem ven docela dost klade odpor, než se ventilek otevře, odhaduji, těch 1,4 baru by to mohlo být a opačně je to bez odporu, což je správně. Dal jsem ho tam a už kapalinu nepropouští a zatím vypadá, že kapalina neubývá. Tak jsem ani nemusel kupovat nové víčko.

Re: odvzdušnění

Napsal: 05 črc 2016, 11:29
od radek.s
liborko píše:
radek.s píše:
liborko píše:Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI
MPI má jiný chladič než SPI a odvzdušňovák není přímo na chladiči, ale vede z něj odvzdušňovací hadice, která je vyvedena otvorem z blatníku do motorového prostoru umístěným nad zátkou nádržky pro ostřikovače skel. Hadice končí špuntem stejně jako ta druhá od radiátoru umístěná hned za vzduchovým filtrem.
Tak uz to soudruzi vylepsili, holt pokrok nezastavis :-D
A tak to má být :D

Re: odvzdušnění

Napsal: 05 črc 2016, 12:10
od Vitaml
1,4 baru pusou neuděláš.

Re: odvzdušnění

Napsal: 05 črc 2016, 12:47
od radek.s
Díky za upozornění, to nevím, je to možné, že pusou 1,4 baru udělat nejde, víčko je staré, původní a možná se ventilek začíná otevírat dříve než by měl, ale musel jsem foukat docela dost aby začal něco propouštět. Zatím to funguje, ale pokud to nebude dělat dobrotu, koupím víčko nové.

Re: odvzdušnění

Napsal: 05 črc 2016, 13:17
od Root
No tak jsem to zkusil vypustit. Vytekl z toho pěkný bordel.Víčko jsem taky zkusil vyčistit. Čekám,až se kamarád vrátí a dojedu to ještě pořádně propláchnout hadicí. Zatím jsem tam nalil vodu s tabletama do myčky :-).

Re: odvzdušnění

Napsal: 05 črc 2016, 13:43
od radek.s
Ty tablety do myčky to bych se bál tam dát, že to tam třeba něco sežere. Ale čistou vodu bych tam dal a projel, potom vypustil a podle potřeby ještě jednou a pak novou chladící kapalinu.

Re: odvzdušnění

Napsal: 05 črc 2016, 13:47
od radek.s
Jo a ještě pozor, nelejt studenou vodu do horkýho motoru, někde jsem četl, že může prasknout těsnění nebo dokonce hlava, ale nevím, jestli je to pravda. Raději bych to nechal vychladnout, než bych dával další náplň.