1.2i 8V 44kW - nedobře vyřešené odvětrání klikovky

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 20 led 2006, 12:18

1.2i 8V 44kW - nedobře vyřešené odvětrání klikovky

Příspěvek od pavproch »

Chlopi, nezavadili jste někde někdo o nějaký návod, jak DIY vylepšit konstrukčně nedobře vyřešené odvětrání klikovky u tohoto motoru? Pravidelně (co 15-20 tis km) se mi rozsvítí kontrolka motoru a spadne to do nouzáku... musím zastavit, sundat sání, odtranit olej vychlustnutý z odvětrání klikovky až na klapku sání a všude okolo, sestavit to zpět, nastartovat (kontolka stále svítí, ale výkon už je plný), zhasnout, nastartovat podruhé a už je to OK, do dalšího chlustnutí woleje.... čo s tým? Fšiml sem si, že to dělá méně často, dyž je v motoru oleje těsně nad ryskou "min", jenomže já mám ve zvyku (u všech svých aut) často kontrolovat a udržovat wolej přesně na rysce "max" ..... dělalo to jak na původně fijatem předepsaný wolej (myslím, že to byl nějaký italský wolej, visk. třída myslím 10w-30), tak i fčíl, když do teho liju Millers 5w-40... a dělá to od novoty (poprvé se to stalo dyž to bylo ještě v záruce a já - celý vystrašený - blbec s tím hned letěl do autorizáku, kde mi to opravili - zřejmě postupem popsaným výše... :mrgreen: )

Prý je to opravdu konstrukční vada těhle fijaťáckých motorů....
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Reklama
 

Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 153
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrus84 »

To jsem jeste neslysel, uz mam 3auto s timto motorem....

Yp180majesty(06),benelli tornado tre novecento(03), marea 1.6(97),Punto II(03)
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 20 led 2006, 12:18

Re: 1.2i 8V 44kW - nedobře vyřešené odvětrání klikovky

Příspěvek od pavproch »

Kurnik šopa, neska už asi potřetí v posledních 4 měsících..... při normální jízdě se rozsvítí kontrolka motoru, spadne výkon (doslova to nejede) a fertig. Vypnout, nastartovat, kontrolka sice svítí, ale výkon je zpět, dojet domů, sundat sání a odolejovat vše (neska tam teho byla snad velká štamprla), odmastit, sestavit, nastartovat, kontrolka motoru zhasne a jede to normálně.

Diag následně neukazuje nic. Teda pouze obecnou chybu.

Doparoma práce. Mám sto chutí to odvětrání z klikovky vyvést mimo sání (+ dát na konec pet flašku od koly, ať to chlustá do teho a ne do sání.....

Oleje je tam přesně uprostřed mezi ryskama, čili není ho tam moc.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
panaman1
Znalec
Příspěvky: 893
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Re: 1.2i 8V 44kW - nedobře vyřešené odvětrání klikovky

Příspěvek od panaman1 »

a aku obecnu chybu ti to pise? a si si isty ze to je odvetranie klukovky? n ieje to odvetranie veka ventilov? u mna na pande nic take nikdy neurobilo, takze skor vidim ze mas problem nejaky iny ako zle vymyslene odvetranie .
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Příspěvek od mr.brain »

Tohle se stalo tátovi s Puntem 55... Ucpalo se odvětrání klikové skříně a olej lítal ven olejovou měrkou. Vyčistili jsme všechny hadice odvětrání a pomohlo to. V jedné ale bylo nebo jako drátěné sítko, tak jestli něco podobného nebude i tady... Případně by to mohl dělat i provoz na kratší trasy - vyšší podíl kondenzované vody a následný odpar do odvětrání. Tvoří se pak emulze podobná té při poškozeném těsnění pod hlavou.
Ještě mě napadlo, vyvést to můžeš, hledej OCT - oil catch tank. Prodávají to třeba ve speedpro nebo high performance parts.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 20 led 2006, 12:18

Re: 1.2i 8V 44kW - nedobře vyřešené odvětrání klikovky

Příspěvek od pavproch »

díky za nápady
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
vossák
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 16 zář 2016, 16:40

Re: 1.2i 8V 44kW - nedobře vyřešené odvětrání klikovky

Příspěvek od vossák »

Jako první bych zkontroloval jestli tam je správná měrka oleje,mohl ti tam někdo sbastlit něco s měrkou nebo tam dát z 1.1 apod. a můžeš mít přelitý motor s olejem....
Když měníš olej,vypustíš ho cca tolik,co píšou v manuálu?

Toto slyším poprvé u jakéhokoliv auta,že by to bez důvodu takto plulo olej ven a nijak se to neprojevovalo ve stavu motoru

Jinak kdybyste někdo měli tu stupidní hadici na odvětrání prasklou,dá se koupit za pár šupáků,pasuje i z punta atd.
Odpovědět

Zpět na „Panda“