Stránka 1 z 4

Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 27 črc 2016, 16:43
od pguty
Zdravím, kúpil som Seicento rok prvej evidencie na SK 1998 a očividne je to "skladačka" z viacerých áut. Až tak mi to nevadí, veď som to zistil už pri obhliadke vozidla pred kúpou, no od predajcu (súkromná osoba) som sa nedozvedel nič viac iba to, že to také kúpil a on nič nevie. Potreboval by som zistiť hlavne to, aký je tam motor, či 1,1 alebo 0,9 lebo ma zarazil štítok na riadiacej jednotke tam bolo napísané Fiat 600 0,9 cm SPI FASE 2. Seicento bolo (vo veľkom technickom to aj je) predávané ako Sporting, ale podľa toho, čo som čítal, čo by malo všetko mať vo výbave, minimálne pár vecí to nemá, iba ak boli nejako faceliftované? Toto má strešné okno, 2 airbagy, centrál, elektrické okná, otáčkomer v strede palubnej dosky (aj tak nefunkčný), ale to je asi všetko zo Sportingu. Sedlá má obyčajné, disky 13´´, predné hmlovky nikde a na prístrojovke je iba ukazovateľ paliva, tachometer a hodinky.

Nejaké foto:
https://postimg.org/image/5k7xx2fo7/

...a video:
https://www.youtube.com/watch?v=Fgw9VtG ... e=youtu.be

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 27 črc 2016, 17:08
od radek.s
Hoď sem fotku motoru a já napíšu, co je to za motor.
A v technickým průkazu je napsaný jaky motor?
Sportingy se s 900 nedělaly, jen 1100 a měly sportovní sedadla, jiné nárazníky, nefunkční otáčkoměr může být pokus o amatérské doplnění, možná jde o podvod a Sporting to nebude.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 27 črc 2016, 17:32
od pguty
Doplnil som do prvého príspevku nejaké foto a prezentáciu videa.

Veď práve, že to čo som čítal o Sportingu, veľa vecí mi tam nepasuje, ale hlavne chcem vedieť, čo je tam za motor.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 27 črc 2016, 20:18
od liborko
Motor je 1.1 Fire SPI stejnej jako mám já v mém seicentě r.99. Podívej se zde a zadej VIN,mělo by ti vyjet detailnější info o autě http://eper.fiatforum.com/eper/navi?GUI ... E=F&SBMK=F" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohledně štítku na řj, že je tam napsáno Fiat 600 bych neřešil,pokud se nepletu (kdyžtak mě někdo opraví :-) tak se v Itálii používalo označení 600 místo Seicento,a také si myslím používali stejné jednotky i pro obsah 900.
Já mám třeba 1.1 edice HOBBY a v TP mám napsáno Fiat Seicento ABARTH :D

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 27 črc 2016, 20:30
od radek.s
To nevypadá tak zle, ano je to motor 1,1 SPI a to je dobrá zpráva. Ta řídící jednotka je v pořádku, patří tam. Jinak mě to připadá jako kříženec Sportingu a veze SX. Možná to Sporting je, ale je vyměněný přední nárazník z verze SX a nastříkána jeho černá lišta na červeno (nebo celý nárazník). Interiér vypadá ze Sportingu kromě sedaček, ty jsou z verze S nebo SX. Něco je přelakováno, u Sportingu byl červený jen panel s ovádáním topení, ostatní plasty asi někdo nalakoval, ale to nevadí.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 27 črc 2016, 20:59
od radek.s
Zadní nárazník je Sporting, výplně dveří jsou z verze S, zadní opěrky hlavy jsou z modelu vyráběného do 09/2000, naopak přední opěrky jsou z modelu vyráběného od 10/2000. Sporting měl lakovaná zrcátka, černá jsou z veze S. Myslím, že to Sporting je, ale jsou vyměněny: přední nárazník, sedačky a opěrky hlavy, výplně dveří, zrcátka, kola (Sporting měl hliníková kola), boční lišty dveří byly původně černé nebo černo-červené. Tohle autorádio se tam nedávalo, to tam někdo doplnil nebo původní vyměnil.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 27 črc 2016, 21:05
od liborko
Těžko říct zda je to sporting či překopávka, v eperu přes VIN bude vědět více o jakou verzi se jedná. Každopádně zadek sporting,přední nárazník je stříkaný celý,takže to možná bylo bouchlé na předek. Vidím tam na panelu tlačítko na přední mlhovky tak by to chtělo lehnout pod auto a kouknout zda tam dole visí konektory k mlhovkám. Pokud se nepletu tak sportingy měly na přístrojovce ručičky červené a ta barva budíků byla i trošku jiná :roll:

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 27 črc 2016, 21:09
od liborko
tak sorry blbě jsem koukal,ručičky tam má červené,ale stejně ty budíky by měly být jinačí :)

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 27 črc 2016, 21:13
od radek.s
liborko píše:Těžko říct zda je to sporting či překopávka, v eperu přes VIN bude vědět více o jakou verzi se jedná. Každopádně zadek sporting,přední nárazník je stříkaný celý,takže to možná bylo bouchlé na předek. Vidím tam na panelu tlačítko na přední mlhovky tak by to chtělo lehnout pod auto a kouknout zda tam dole visí konektory k mlhovkám. Pokud se nepletu tak sportingy měly na přístrojovce ručičky červené a ta barva budíků byla i trošku jiná :roll:
Já myslím, že ty budíky jsou pro verzi SPI v pořádku, tyhle se tam dávaly, do verzí MPI se dávaly jiné, modernější s jinou grafikou a LCD displejem s hodinami a kilometry.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 28 črc 2016, 08:12
od pguty
Ďakujem za všetky odpovede. Vedel som, že je to skladačka, predtým, ako som ho šiel zobrať, prešiel som pár stránok netu o Seicente, no motor som nevedel zaradiť, trošku som mal strach, že tam vložil 900 cm3, aj keď podľa jazdných vlastností tomu nič nenasvedčovalo, bolo až príliš živé...o tých hmlovkách a prednom nárazníku som vedel, lebo ešte sa aj kontrolka rozsvieti na tlačidle a hmlovky nikde (ani diery v nárazníku), disky a sedačky tiež, len som si nebol istý, či aj v prvých verziách Sportingu boli 14´´ liatinové a športové sedačky, rádio taktiež, je z nejakého starého VW. Ten otáčkomer je nefunkčný, kábliky k nemu idú, aj podsvietenie funguje, ťažko povedať, prečo nejde, keďže neviem, kde v motorovej časti je otáčkomer na tomto type motora pripojený.

Ešte som sa chcel opýtať, ak má niekto z vás skúsenosti, či tá koncovka OBD (trojpinová, je aj na jednom obrázku) sa mi bude dať pripojiť touto redukciou http://www.diag-shop.eu/obchod/diagnost ... kcia-3-pin na diagnostiku ELM327 a samozrejme, či bude fungovať, poprípade aký soft ste pri čítaní použili.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 28 črc 2016, 12:27
od radek.s
Redukci na 3 PIN vyzkoušenou nemám, protože moje MPI jí nepotřebuje, má novější řídící jednotku (IAW 59F) a už má pod palubovkou u pojistek běžnou OBD II zásuvku. Používám starší bezplatnou (omezenou) verzi programu FiatECUscan (verze 2.4.1), program před časem přejmenovali na Multiecuscan.
Pro verze SPI by měla 3 PIN redukce fungovat, ale v dokumentaci k programu i jinde se uvádí, že je určena pro kabel KKL a netuším, zda bude pracovat i s kabelem ELM327.
Pokud ještě nemáš žádný kabel, raději kup k redukci kabel KKL, nebo bez redukce lze rovnou použít tento: http://www.diag-shop.eu/obchod/diagnost ... a-kkl-3pin" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale aby to nebylo jednoduchý, tak současný program Multiecuscan neumožňuje diagnostikovat Seicenta SPI (jednotka IAW 16F) přes 3 PIN v bezplatné verzi, ale pouze v placené:
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
U starší verze FiatECUscan jednotka IAW 16F není vůbec uvedena, jestli to umí nějaká vyšší verze FiatECUscan jsem nezjišťoval.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 28 črc 2016, 12:44
od radek.s
Tak jsem to zjistil, jednotku IAW 16F umí až Multiecuscan od verze 1.9
http://www.multiecuscan.net/ReleaseHistory.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud nechceš kupovat plnou verzi, najdi na netu nějaký jiný software.

Jo a otáčkoměr je většinou připojen na řídící jednotku motoru.

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 28 črc 2016, 13:04
od pguty
Ďakujem, ELM327 už mám dávno, redukcia stojí 10€, vyskúšam, uvidím (možno neuvidím nič:))

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 28 črc 2016, 19:34
od liborko
Pro zajimavost ja tam mam tuhle, sei bylo dovezene od skopcaku Obrázek

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Napsal: 29 črc 2016, 00:44
od Vitaml
Jen podotknu, 3 pin je na KKL komunikaci, ne na ELM327.
OBD konektor pod pojistkovou skříní (a v mém případě) používá KKL (je nutný přepínač) pro ABS, Airbag a motor a taky ELM327 pro posilovač, Body comp i motor.