elektrická závada Punto 1.8 HGT

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Bulit.Sven
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 17 pro 2012, 17:29

elektrická závada Punto 1.8 HGT

Příspěvek od Bulit.Sven »

Ahoj
Popíšu svůj problém, jedná se o punto MK.2 1.8 HGT 2002

Zhruba asi v březnu jsem přišel k autu, nastartuji a vše se mě začalo rozsvěcovat jako vánoční stromeček, nezapnul jsem světla a přesto začala svítit ( jen obrysovky ), stíral zadní stěrač, přístrojovka se rozsvítila, motor začal škubat až i skákat a zhasnul. Vypnu klíček, otočím unovu a jen vydávalo zvuk nějaké relé. Otevřel jsem kapotu a všimnul jsem si rozkousaného filce ( asi kuna ) koukal jsem po kabeláži (jen tak na oko ) a nic jsem nenašel, pojistky. Zkusím znova startovat a už to šlapalo. Stál jsem nad kanálem, který se odpařoval tak jsme v práci usoudili, jestli se nedostala vlhkost ( stál jsem přímo nad ním s pojistkama )

Po zhruba 14 dnech jsem si všimnul, že mě občas stírá zadní stěrač. Od té doby auto nijak nezlobilo. Pře měsícem a půl jsem si chtěl zkusit nový asfalt k nám domu, kilometrová rovinka a během otáček 6000 jsem zaregistroval, že mě jede zadní stěrač, a ejhle, skoro to samé jako předtím, začlo se mi rozsvěcovat oranžová žárovka když praskne, motor začal škubat a asi po 10 vteřinách je vše v normálu.

Minulou neděli odemykám auto a ihned se mě zamkne ( dálkáčem odemčeno ) a jede zadní stěrač. Odemykám za pomocí klíčku a koukám na pojistky. Vše dobré vše funguje. Dojedu do práce a stalo se toto a už jsme neodjel. Po nastartování motor běží, i trochu nepravidelně a po sešlápnutí plynu motor strašně začne skákat a jak kdyby jel snad i na půl válce.

Kolegu z práce napadlo, že to můžou dělat ty páčky. Vyměnili jsme celý modul a stále to samé. Pak jsem zkoušel rozmražení zadního okna a začlo cvakat relé, přístrojovka zhasla ale jen na chvíli. Zkoušeli jsme vyndat pojistky ke stěrači a vyhřívání k zadnímu oknu, stejný problém

Má někdo nějaké dobré tipy? já se v elektrice moc nevyznám. Podobnou zkušenost měl jiný kolega z práce ( sice na grande puntu ) ale dělal mu to alternátor

Zde mám videozáznam - je tam slyšet a vidět jak zapínám rozmražení zadního okna, a ihned se rozsvěcuje přístrojovka a světla ( ale nemusim to ani mačkat a dělá to také )
https://www.youtube.com/watch?v=qBE1nmc ... e=youtu.be
Díky moc za rady
Reklama
 

Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: elektrická závada Punto 1.8 HGT

Příspěvek od martin72 »

Elektroplánům se nevyhneš a začal bych od toho relátka co tam tak zběsile cvaká, to by neměl být až takový problém najít. To relé má být buď přitažené nebo rozpojené a z toho bych potom vycházel. Na jednu stranu mi přijde, když zapneš topení zadního skla, tak dojde ke zvýšení zátěže (poklesu napětí) a relé už nemá sílu zůstat sepnuté. Pokles napětí by mohl vyvolat i alternátor a to prostřelením diodového můstku. Teoreticky můžeš odpojit alternátor od sítě auta a pokus zopakovat, tím by se dal vyloučit nebo potvrdit jeho vliv. A ještě zkontrolovat ukostření, znáš to jak upadne kostra na zadních světlech , tak když dáš blinkr, tak tam začne barevná hudba, tohle může být podobné ale v jiném uzlu, ale bez toho abych se podíval do plánu, ti stejně nic přesnějšího neřeknu.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“