Stránka 1 z 2

Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 22 pro 2016, 11:42
od pentrit
Zdravím, v poslední době vážně uvažuji o koupi ojetého brava, ale nevím po jaké motorizaci bych se měl ohlížet především z hlediska spolehlivosti, o provozní náklady spojené se spotřebou paliva mi moc nejde, protože ročně najezdím obvykle poměrně dost pod 10 000 Km. Motorizaci 1,4 16V jsem předem vyloučil především kvůli nedostatečnému výkonu. Zajimalo by mě tedy jestli je mezi zbylými motorizacemi nějaká, u které lze předpokládat výrazně delší životnost (turbo, vstřiky tzn. součástky na, které často trpí moderní turbodiesely a dnes pravděpodobně z části i malobjemové foukané benzíny), nebo naopak motorizace, kterým je dobré se obloukem vyhnout? Z hlediska výběru nafta vs. benzín nemám prakticky žádné preference jizdním projevem se mi určitým způsobem zamlouvají jak JTD-ečka tak T-jety, jde mi jen o to, která ze zvolených jednotek bude pravděpodobně nejméně problémová. Prozatím mám v merku především slabší T-jet nebo naftovou šestnáctku.

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 22 pro 2016, 13:10
od martin72
Pojmu to tak, že závěr si stejně budeš muset udělat sám. Tak tě seznámím aspoň s půlkou tvého dotazu. T-jet je ve své podstatě kovářský motor. Rozdíl mezi ním a atmosferickým motorem z poloviny 90 let je akorát v tom, že má turbo a dvě lambda sondy s katem hned za svody. Nenajdeš tam žádné variátory vaček ani zpětné přisávání spalin. Motor má nepřímý vstřik paliva. Rozvody jsou jednoduché, ale je k nim potřeba aretačních přípravků (cena cca 2,5litru), práce tak na 4 hodinky i s kávou. Palivové čerpadlo je v nádrži, pracovní tlak na liště je 3,5baru. Co se týká životnosti turba, tak tam záleží jak se k tomu kdo choval, dá se odepsat za 50 tisíc, ale znám i takové, které mají přes 250tisíc a turbo stále původní. Motor má menší olejovou náplň (3l), tak se to chce o stav oleje více zajímat. Motor se dá provozovat od 1500ot s rozumě sešlápnutým plynem. V městském provozu stačí rozsah 1500-2500ot.. Motory 88kW se osazovaly dvěma typy převodovek do roku tuším 2009 měly zpřevodování stejné jako 110kW, ale menší plášť (náplň cca 2l) (110kW měl 2,4l) od roku 2010 dostala skříň delší rychlosti. Motor 88kW je dobrý základ, bude mít o nějaké to deci nižší spotřebu než 110kW, ale zase na druhou stranu, když se na tebe začne něco lepit, tak ten pocit co mu dopřeješ ničím nenahradíš. 8) U obou motorizací se vyplatí tempomat.

Mám ho od srpna a tady je graf spotřeby.
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 91233.html

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 22 pro 2016, 13:11
od jano207
Osobne si myslim ak najazdis hlboko pod 10 000 tak na diesel by som nepozeral.Zbytocne komplikacie dpf,studene starty,kratke trasy a kym sa ti to v zime zohreje to potrva chvilku

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 22 pro 2016, 21:29
od Mchael
Nad naftou by som naozaj ani nerozmýšľal. Určité verzie 1.6 MjeT 77Kw síce nemali DPF ale aj tak pri takom nájazde to nemá zmysel. V lete som si kúpil 1.9 8V JTDm a teraz cez zimu nie som veľmi nadšený aj keď na druhej strane chcel som sa vyhnúť tým GM prevodovkám pod číslo M32 a vedel že chcem Bravo, výbavu Emotion a tým sa výber zúžil maximálne, ako sa len dal :)

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 23 pro 2016, 11:24
od petrnty
Tady čtu ze moje bravo 110 kw Tjet ma 2 lambda sondy. Můžete mi prosím někdo vysvětlit jako amaterovi jaký je mezi nimi rozdíl, kde se nachází a připadne napsat odkaz jak vypadají?

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 23 pro 2016, 11:30
od martin72
to: Michael
Nedá mi to si nerýpnout, opravě převodovky jsi se stejně nevyhnul. :lol:

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 23 pro 2016, 11:49
od martin72
petrnty píše:Tady čtu ze moje bravo 110 kw Tjet ma 2 lambda sondy. Můžete mi prosím někdo vysvětlit jako amaterovi jaký je mezi nimi rozdíl, kde se nachází a připadne napsat odkaz jak vypadají?
Jedna je před katem a druhá hned za katem. Ta před katem se stará o přípravu směsi a ta za katem je spíš taková zpětnovazební (něco jako výstupní jakostní kontrola) pro ECU motoru. Nějaký rozdíl mezi nimi je, jelikož mají různá katalogová čísla.

http://www.autodily-rt.cz/cs/katalog/fi ... bda-sonda/

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 24 pro 2016, 15:04
od little_boy
zadni lambda je na kontrolu katalyzatoru, proto je za katem :)
Na tjetu mam nalitano 230000+km, furt jede jak drak (chip, E85, lpg a podobne trapeni) a jedina vec ktera me na nem zlobi je MAP senzor.

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 24 pro 2016, 23:03
od Mchael
martin72 píše:to: Michael
Nedá mi to si nerýpnout, opravě převodovky jsi se stejně nevyhnul. :lol:
To máš pravdu :D Bod pre Teba (Y) , ale aspoň sa nejednalo o konštrukčnú chybu

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 25 pro 2016, 08:11
od martin72
Když už se tu nakousla řeč ohledně převodovek , kterými byly osazeny motory T-jet, tak si tu dovolím malý výcuc o jejich problematice. Jednalo se o převodovky GM M32 a její mutace. Hodně se o nich dá dohledat na opláckém fóru. O co šlo? Na dané převodovce odcházela ložiska, začalo to ložisky na hnaných hřídelích. Spekulovalo se jestli jde o chybu poddimenzování ložisek, nekvalitní ložiska nebo o montáž s velkým přepětím a dále jaký na to měl vliv používaný olej a jeho množství. Opel dané převodovky používal i u ropáků a tam se to projevilo nejvíce (vyšší kroutící moment, i když výrobce převodovky udává zatížení 320Nm). Jak šel čas, tak došlo ke změně v konstrukci převodovky a to zvětšením ložisek na vnějším konci hřídelí, došlo i na změnu specifikace oleje. Nikdy nepadlo konečné resumé co bylo hlavní příčinou jepičí životnosti některých kousků. Repase převodovky jde v případě Fiatu, Alfy i Lancie dělat přímo na autě, aniž by se musela demontovat převodovka z auta. U Oplu je to složitější, trochu tam překáží nápravnice. Nejlepší prevence je pravidelná výměna oleje po 60t km a správné množství a správná specifikace.

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 25 pro 2016, 16:52
od Mchael
Taktiež doplním

Ako predlžiť životnosť prevodovky

Toto sa vo veľkej miere ovplyvniť nedá pretože je to dané konštrukciou prevodovky. Ale jednou z možností je výmena prevodového oleja za GM 1940004 alebo Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+(radenie je ostré) , alebo Tutela transmission Matryx 75W-85 , API GL4 (radenie je mäkšie) a interval výmeny prevodového oleja vykonať každých 60 000km.
Táto prevodovka nieje stavaná na veľké zaťaženie 6-teho prevodového stupňa , odporúčam preto šiestu rýchlosť radiť až keď motor má minimálne 2300ot/min aby sa sila krútiaceho momentu preniesla vo väčších otáčkach na ozubené kolesá a tiež netrápiť tento rýchlostný stupeň napr. veľkým stúpaním. Odôvodnenie: pri nízkych otáčkach sa neprenesie sila krútiaceho momentu po obvode šiestej rýchlosti a môže dôjsť k polámaniu malých zúbkov prevodového stupňa.


Viac tu: http://prevodovka-opel-m32.webnode.sk/otazky-a-odpovede" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 27 bře 2017, 20:42
od Pato RS
Zdravím, nadpojím sa na tému, tiež uvažujem o kúpe 1,4 T jet 88kw , akurát premýšlam ešte či bravo alebo GP a mám zopár otázok: motory boli totožné ? Predpokladám že motor nemal dvojhmotu a načo si ešte dať pozor dať pozor , odporúčate aj nejaky konkretny rok. Momentálne som majiteľom Octavie 2 1,9tdi 77 kw, ale kedže najazdím málo KM diesel mi je nanič.

Ďakujem

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 27 bře 2017, 21:32
od martin72
Tak já ti mohu říci něco k Bravu T-jet. Má dvouhmotu. Má hodně diskutovanou převodovku M32. T-jet 88kW má od roku výroby delší rychlosti a modifikovanou M32. Občas odchází u klimatizace přepákování na servopohonech klapek. Rozdíl mezi 110kW a 88kW je v turbu a vačkách + SW. Verze sport má kouzelné tlačítko "Sport" , které změní odezvu na plynový pedál, upraví tuhost serva řízením a odemkne turbo boost pro nižší rychlostní stupně. Na co si dát pozor je převodovka a ty serva klapek. Potom je tam turbo, ale v jaké je kondici se odhaduje špatně, něco je schopná odhalit diagnostika. A jako poslední je verze Multiair 104kW. Pravidelná výměna oleje atd., ale to je spíš zase o historii a pravidelném servise.

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 27 bře 2017, 21:47
od little_boy
Jo, oproti tomu v puntu je bezproblemova, stara, fiati prevodovka 5 kvalt co se davala na 1.3 nafty. Motory jsou stejny, ale na samotnem aute je videt ze se proti brave setrilo. Prvni rocniky 88kW verze (do 2009) meli nejakou ojebanou spojku, od toho data davali vsude stejnou. Spojka mohla klouzat a pokud se udelal chiptuning, klouzala urcite. Tohle se urcite tyka punta, u bravy nevim jaka byla situace. Vymena za novou problem odstranil.

Re: Spolehlivost JTD vs. T-jet

Napsal: 27 bře 2017, 22:16
od martin72
U Brava co vím, tak problém se spojkou nebyl. A ještě Map senzor dovede zazlobit. Už jsem ho také vyměnil, neměl jsem problém jako většina se špatným startem, ale při plné zátěži (plný plyn) byla horší akcelerace jak v částečném zatížení. Při odstavování auto zrychlilo, což bylo jednak nepříjemné a také proč to dusit, že.