Stránka 1 z 2

Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 26 bře 2017, 19:26
od Luksu
Zdravím,
koupil jsem si jetý Bravo 1,4 T-jet 110 kw. Hned po koupi jsem dal auto do fiata na diagnostiku a prohlídku, protože se mi auto třepalo při vyšších otáčkách. Problém byl u pravé přední poloosy. V servise mi vyměnili jakýsi kloub poloosy a problém byl téměř vyřešen.

Bohužel jen téměř. Třepání je znatelně lepší, ale ne odstraněné. Při velkých otáčkách např. 3,4,5 převod se mi auto i tak třepe. Spíš cítím chvění do stran, jako když se plazí had :). Zdá se mi, že to dělá i když dám nohu z plynu, ALE nedělá to úplně pravidelně. Někdy to dělá a pak zas někdy ne. Je možný, že ve fiatu odflákly opravu poloosy, nebo to může být převodovka nebo nějaký takový svinstvo?? Nebo nemůže to být jen špatná geometrie? :)

Děkuji za rady a nápady :)

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 26 bře 2017, 21:08
od WENCL
Nedělá to ta druhá poloosa?

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 26 bře 2017, 21:39
od Luksu
Ta podle fiatu je v pohodě :)... tak nevím

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 27 bře 2017, 10:38
od martin72
Tahá ti to za volant? Nějaké zvuky při přejíždění nerovností to dělá?

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 27 bře 2017, 14:03
od Luksu
Volant je v pohode.. Ten je nehnutej a ani nebrní. A zvuky taky nic. Zadny mlácení a podobně. Jen to auto zacne vybrovat... :?: :?:

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 27 bře 2017, 14:18
od martin72
Má to závislost na otáčkách motoru nebo na rychlosti auta? Pokud by to mělo závislost na rychlost auta, hledal bych problém v kolech (vyvážení, křivý běhoun).

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 27 bře 2017, 14:45
od Luksu
Ani je tak u rychlosti a otacek... Napr na 3 a 4 to citim u vysokych otacek a treba u 5tky to dela uz od menších otacek kdyz se chci jakoby rozjet a seslapnu vic plyn. Přijde mi, ze to dela, když ma auto zátah...

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 27 bře 2017, 15:04
od WENCL
Pokud se auto klepe jakoby do stran a nedrbe to z volantem, tak to jsou poloosy, resp. klouby. Pokud se klepe jinak, tak cokoliv. Např. disky, pneu, setrvák, ohnutá poloosa.

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 27 bře 2017, 15:43
od Luksu
Jo klepe do stran.. Takze mi odflakly ve fiatu asi opravu te poloosy..

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 27 bře 2017, 15:50
od WENCL
A kolik chtějí ve Fiatu za kloub jestli se mohu zeptat?

Tady případně odkaz:
https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=VK ... GenArtNr=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 27 bře 2017, 16:28
od rogi
menili ti kĺb, nie poloos :wink: poloos je hriadeľ od prevodovky do kĺbu.

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 27 bře 2017, 16:31
od Luksu
Za kloub (oba protilehly kusy) jsem dal i s opravou 9500...

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 27 bře 2017, 16:42
od martin72
Hezká cenovka, kde jsi s tím byl?

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 27 bře 2017, 17:41
od Luksu
Fiat šafránek v Třebíči... Je kurevsky drahej a to jsem zjistil bohužel až teď.. za klíč s dalkou chtějí 10500... V jinym autorizovanym kolem 7000... A to je rozdil 20ti km... A jeste k poloose nebo kloubu... Proc opraví teda jen kloub a ne celou poloosu jestli je spatna.cela?? Zejtra jedu nadavat :o

Re: Bravo 1.4 T-jet 110 kw třepání auta

Napsal: 27 bře 2017, 17:58
od martin72
Většinou odejde vnější homokinetický kloub, s hřídelí jako takovou většinou nic nebývá. Pokud má auto už větší nájezd a delší dobu se jezdilo s vadným kloubem , tak může být vymačkaný tisícihran.