1,4 T-Jet

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
TipoLPG
Fiaťák
Příspěvky: 192
Registrován: 29 pro 2017, 16:41
Bydliště: Pelhřimov

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od TipoLPG » 08 srp 2019, 11:34

Za kolik € pošleš 50 l toho zázraku do ČR? :D
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018

Reklama
 

adanos82
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 05 zář 2019, 14:58

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od adanos82 » 09 říj 2019, 08:25

Tak sa asi pridávam so zlými rannými štartami. Ako teraz klesá teplota až k nule, každé ráno po naštartovaní motor klepe s celým autom. Pri rozbiehaní cítiť že motoru chýba kompletne sila ako keby išiel na 2 valce, šlapem na to nežne ale cuká aj tak. Tak som dnes na sekundu vyhnal motor až k červenému sektoru a potom sa už spamätal.
V Punte sa to občas chovalo rovnako, ale slabšie. EURO6 robí asi svoje. Navyše som stále v zábehu (8 tis km).
Tipo 1,4 88kW T-Jet HB Italia Extra 03/2019

Uživatelský avatar
hans55
Fiaťák
Příspěvky: 85
Registrován: 27 srp 2017, 17:42
Bydliště: Česká Sibiř

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od hans55 » 09 říj 2019, 09:38

To dělá studenému motoru moc dobře - hnát ho k červenému poli :evil:
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html

Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 214
Registrován: 15 lis 2006, 11:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Mark L. » 09 říj 2019, 12:06

Každý den si zapisuju při studeném startu podmínky, tj. teplotu, na jaké palivo byl motor vypnut (mám LPG) a další, abych v tom dokázal najít logiku. Mám přes 80 záznamů a nic jsem z toho nedokázal vydedukovat. Např. včera když byla ranní teplota -1°C tak motor po prvním nastartování chcípl. Po druhé chcípl ve chvíli, kdy jsem pustil spojku (bez zařazeného kvaltu). Napotřetí OK.
Musím dodat, že před asi 5tis km mi dali nový sw, který měl mít aktualizaci z důvodu špatných studených startů. Následný první studený start po aktualizaci byl opět špatný. Od té doby auto hůř jezdí a to zejména na benzín. Při větší akcelareci auto houpe. Ne cuká, ale houpe a jako by chtělo vyrazit, ale někdo ho vždycky přidrží za nárazník ;) a pak pustí.
Bavil jsem se o tom už s více lidmi a moje soukromé závěry z toho co jsem slyšel jsou takové, že jde o emisní problém. T-Jet, v mém případě LPG musel prolézt tehdy aktuální emisní normou a tak nastavení sw map je takové, že ... se to projevuje bohužel takto. Stejný problém prý řeší všichni majitelé továrních LPG z poslední doby, nejen Fiat, ale i ostatní značky. Z toho také vyvozuju důvod, proč už teď LPG nikdo nenabízí.
Jak to ale snáší mechanika motoru? Jaká bude životnost ojničních ložisek a šál na klikovce, když se motor na studeno hádá i kole 600 ot/min ?
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 268
Registrován: 11 pro 2015, 16:47

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od little_boy » 11 říj 2019, 08:25

po tisici.... lpg rohodi adaptace v ecu a pak to spatne startuje, protoze ecu pouzije nesmyslny adaptace. jezdi pouze na benzin, vubec nepouzivej lpg aspon 100km a pokud problem zmizi, jsi doma.

Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 214
Registrován: 15 lis 2006, 11:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Mark L. » 11 říj 2019, 08:47

to little_boy:
Tak podruhé ... pokud mi nahráli nový sw nebyly tam logicky adaptace žádné.

V těch 80ti záznamech mám taky úsek kde jsem více než 150km vyjížděl zbytky plynu. Když totiž plyn "dojde" auto se samo přepne na benzín, ale po znovunastartování se to za chvilku na pár km zase přepne na plyn, protože tam nějaká troška stále je. Následně jsem podle zápisů najel 159km kdy se to na plyn už nepřeplo tj. předpokládám, že jsem nádrž vyjel úplně a co bys řekl? ... problémy nezmizely.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)

Uživatelský avatar
Vilda
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 30 pro 2017, 14:00
Bydliště: Praha 5 - Košíře

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Vilda » 11 říj 2019, 12:11

Za pár měsíců, už to s Típkem potáhnu druhý rok. Fiátek stále šlape jako hodinky a pořád si každou jízdu s ním maximálně užívám 8)

Už jsem měl spoustu auťáků, ale Tipo je zatím to nej :!:
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 268
Registrován: 11 pro 2015, 16:47

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od little_boy » 11 říj 2019, 18:11

preber si to jak chces, ale tyhle problemy maj prakticky pouze plynari....
Pokud mas podezreni ze to plynem neni, tak nevim k cemu te jsou denicky. Zacit bys mel tim, ze zapomenes na LPG a rozjezdis auto na benzin. Zjistit jak to startuje po resetu adaptaci, zda se nerozjizdeji adaptace a pokud ano, odstranit pricinu a teprve pak resit jak to startuje pri pouzivani LPG. Neco si o tom nastudovat aby jsi vubec pochopil jak a proc LPG ovlivnuje ECU motoru. Na serivis fiat se vubec nespolehat, ohledne LPG nnebudou tusit ktera bije, pro ne je to prace za trest, nikdy plyn delat nechteli.

Bystro
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 16 črc 2019, 21:34

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Bystro » 06 lis 2019, 15:14

Mark L. píše:
09 říj 2019, 12:06

Musím dodat, že před asi 5tis km mi dali nový sw, který měl mít aktualizaci z důvodu špatných studených startů. Následný první studený start po aktualizaci byl opět špatný. Od té doby auto hůř jezdí a to zejména na benzín. Při větší akcelareci auto houpe. Ne cuká, ale houpe a jako by chtělo vyrazit, ale někdo ho vždycky přidrží za nárazník ;) a pak pustí.
Moc dobrej popis houpani,taky ho nekdy pozoruji,uz zahratej na LPG.Ze mam mam aktualizaci,jsem zjistil az po dotazu.Chyby v RJ zadne. Behem mesice budu mit 30t. km,tak bude velkej servis.Od posledni zpravy -3 mesice?- mi to jen 1x zhaslo po studenem startu rano,pak na brnk v pohode.
Kdysi jsem mival problemy s Mareou LPG,se studenym startem,nez se to doresilo,pouzival jsem trik,jizda posledniho km na BA.Aby nikde nezustaly zbytky LPG pro ranni start.Pomahalo to.
A i do ni jsem jsem braval 100 benzim,prave pro mensi rozjizdeni adaptaci.I kdyz si nekdo da praci se serizenim tip top,najezd desitek tisic km to posune jinam.Imho Marea najela na LPG 240t.(300t. tacho),stale jako rezervni vuz slouzi,jen jednou se menily vstriky,asi 3x hadicky ke vstrikum pro stari,3x filtr lpg a reduktor puvodni,12 let.
Co se Tipa tyka,pro minimalni spotrebu BA po startu jsem zvolil taktiku,jak blikne rezerva,beru 10l benzinu 100 plus placebo vif,v zime mozna pujdu na 15l.Jen je nutne obcas mrknout,stalo se mi,ze vrtici spolujezdec prepnul kolenem,asi,na BA provoz.
Tipo kombi 1.4 T-Jet,LPG, dovoz Martin SK predvadecka

Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 136
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Ondrus84 » 07 lis 2019, 13:12

Zdarec,

mě začali problémy hned po přestavbě na LPG,za jizdy bez problémů, ale starty na prd.....nejdřív jsem to řešil s plynařem,ale po 2 návštěvách mě to přestalo bavit,koupil kabel a soft zkusim to sám. Mám přestavbu od A.E.B(digitronic mp48,sekvence).
chviličku mi trvalo se v tom zorientovat a pochopit trochu benzínovou jednotku a její chování v případě použité alternativního paliva....
jelikoz se boj nedařil a plynovou mapu jsem měl v korekci na "0" (DTV1 i DTV2), natankoval jsem 98,udělal autoadaptaci a dal si 100km na benzin,korekce DTV 1 se posunula na 1,123 a DTV 2 0,938...(hodnota při volnoběhu),možná to není dobře(podezřívám palivove čerpadlo,regulátor tlaku)
postupně jsem zjistil,že ta jednotka reaguje perfektně když se udělá autoadaptace,ale po vícero změnách už potřebuje dlouhý čas aby reagovala...
takže při větším zásahu do plynové mapy jsem zjistil,že je lepší auto projet,ohřát,udělat autoadaptaci,nahrát upravenou mapu a jít si dát třeba 30-40km,pak to nechat třeba 15min klapat na volnoběh,aby jednotka uložila a upravila bohatost....
Postupně jsem se s plynovou mapou dostal až na danou benzínovou korekci,občas to zahrapruje ještě,ale zjistil jsem že když dám plnou 98 benzinu a po klesnutí na 3/4 zase dotankuju tak to startuje docela pěkně
DIag jedu tak ,že mam na mobilu puštěnou AlfaOBD,kde vidím aktualní korekci,zátěž,lambdu a na PC vedle sebe otevřenou diag plynu
2.png
2.png (145.73 KiB) Zobrazeno 133 x
1.png
1.png (115.46 KiB) Zobrazeno 133 x
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X-Evo 400iE 26kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V

Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 136
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Ondrus84 » 07 lis 2019, 17:42

screen z AlfaOBD
Screenshot_20191107_145220_com.AlfaOBD.AlfaOBD.jpg
Screenshot_20191107_145220_com.AlfaOBD.AlfaOBD.jpg (30.32 KiB) Zobrazeno 119 x
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X-Evo 400iE 26kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 268
Registrován: 11 pro 2015, 16:47

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od little_boy » 10 lis 2019, 20:09

jen ze zvedavosti, co znamenaji cisla v te mape plynu?

Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 136
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Ondrus84 » 10 lis 2019, 20:29

Množství plynu za cas
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X-Evo 400iE 26kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 268
Registrován: 11 pro 2015, 16:47

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od little_boy » 11 lis 2019, 19:47

mnozstvi by melo mit jednotku??? Kila to asi nebudou, ne? Jinak to je urcite nesmysl, to cislo je +- stejny v celym rozsahu zateze motoru.... Tam kam mirim, pokud to jsou procenta, tak to vypada na zoufale nizky prutok plynovych vstrikovacu....

Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 136
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Ondrus84 » 11 lis 2019, 19:51

Lambda říká že je to v pořádku...
Tyto trisky jsou do 200,bohuzel jednotku nevím...
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X-Evo 400iE 26kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V

Odpovědět

Zpět na „Tipo 2016“