Stránka 1 z 1

DISKUZE - kola s rozteční 4x100 na 4x98

Napsal: 05 pro 2006, 21:35
od Mada-faka
Zdravím všechny fiaťáky. Mám jeden dotaz. Projel jsem celé forum a nikde jsem nic nenašel. Vadí když dám rozteč 4x100 na fiata? Pokud ano proč. Predem děkuji moc

Napsal: 05 pro 2006, 22:29
od onc
... musis jen dat srouby na zmenu roztece ... ale nevim co na technicke ...

Napsal: 06 pro 2006, 10:20
od Katy
ja to tka budu ted delat - dam 4*100 a bud srouby s plovouci hlavou nebo to necham tak.
uz jsme to zkouseli a jde to v poho! ale nejela sem na tom pac ty kola co jsme tam daly byly moc siroke.

Re: Alu kola

Napsal: 06 pro 2006, 11:02
od Patrik
Mada-faka píše:Zdravím všechny fiaťáky. Mám jeden dotaz. Projel jsem celé forum a nikde jsem nic nenašel. Vadí když dám rozteč 4x100 na fiata? Pokud ano proč. Predem děkuji moc
Pokud máš Grande Punto, tak to nevadí :-). Pokud Punto, tak to má rozteč 4x98 a musíš použít redukční šrouby, jinak se ti kola vůbec nepodaří namontovat, a jestli jo, tak leda za použití brutálního násilí, našroubování přes závit nebo zkřivení šroubů. Každopádně by ti pak kola pěkně házely ... Stačí ?:-)

Napsal: 06 pro 2006, 11:53
od Vencapunto
Šrouby s plovoucí hlavou ti umožní redukovat rozneč 4x98 na 4x100 nebo obráceně.Je to vyzkoušený.Taky na nich jezdim.

JJ

Napsal: 06 pro 2006, 20:13
od Mada-faka
No jo ale jak zjistím jaký ty šrouby mám koupit. Teď babo raď. A taky na čem je máč ty kola. Přeci jenom s Barchettou se jinak řádí tak aby to při dvou kilech nedělalo neplechu. Na Puntu sem měl taky 4x100 a bez plovoucí hlavy, ale tady bych chtěl mít jistotu.

Napsal: 06 pro 2006, 21:40
od Vencapunto
To že by dělaly neplechu bych se nebál,Z hlediska funkčnosti to bude to samý jako normální šrouby
Dneska sem to nafotil aspoň telefonem
Obrázek
Obrázek

Napsal: 09 pro 2006, 17:31
od Lucky Gogo
Mám na zimních liťákach 4x100 a šrouby s plovoucí hlavou stejné jako na
fotkách-bez problémů

Muj nazor

Napsal: 09 pro 2006, 22:36
od Vasek
Dle me je sroub konstruovan tak, aby veskere sily prenasel v ose. Jakekoliv jine upravy vnasi do neho soucet axialnich a radialnich sil a .... (viz. spoje cca 2.ročník SPSStrojni). Cili davat si na kolo auta tyto srouby muze jenom clovek neznaly jakekoliv zakladnich principu mechaniky. O vlivu radialnich sil na kolo ani nemluvim. Jenom doufam, ze takove blazny nepotkam na silnici a nebo kdyz je potkam, ze je budu mijet v dostatecne velke vzdalenosti. I kdyz nic proti nim, dobry kazdy darce organu ....

Napsal: 09 pro 2006, 22:53
od Vencapunto
To Vasek:Tohle je jen teorie,v praxi se zatim 100% osvědčily.Zatim sem o žádném problému neslyšel,takže čas ukáže.Ale 100% jim věřim

Napsal: 10 pro 2006, 20:10
od Tombady
Mám kola 4*100 a úplně normální šrouby na 4*98 a žádnej problém v tom není a to mám kola9*16 a tio je celkem rana...ale neměj strach - žádný problém....

Napsal: 10 pro 2006, 20:12
od Tombady
Dle me je sroub konstruovan tak, aby veskere sily prenasel v ose. Jakekoliv jine upravy vnasi do neho soucet axialnich a radialnich sil a .... (viz. spoje cca 2.ročník SPSStrojni). Cili davat si na kolo auta tyto srouby muze jenom clovek neznaly jakekoliv zakladnich principu mechaniky. O vlivu radialnich sil na kolo ani nemluvim. Jenom doufam, ze takove blazny nepotkam na silnici a nebo kdyz je potkam, ze je budu mijet v dostatecne velke vzdalenosti. I kdyz nic proti nim, dobry kazdy darce organu ....

To co jsi možná napsal je pravda asi určitě ale praxe je úplně jiná...žádný problém v tom není....