Stránka 1 z 1

otázka: ideální motor na úpravy na závody

Napsal: 31 pro 2017, 10:20
od Radim7er
Ahoj kluci potřeboval bych se zeptat lidí co tyhle motory znají a upravují co bude nejlepší na kopce a občas okruh nedávno jsem si na ježdění koupil sportinga 1,2 59 kW (188) a nejede vůbec špatně a podvozkově a řízením funguje parádně takže chci koupit ještě jedno na závody ale teď který má smysl stavět obyčejnou 1,2 44 kW nebo sportinga 59 kW o hgt samozřejmě vim jenže tam je problém že už je to 1,8 takže bych jezdil možná kategorii do 2L obsahu (evo, sti atd) takže tam bych moc konkurence schopnej nebyl.

další dotaz údajně jsem slyšel že tyto motory co jsou ve sportingu (188) mají být kované je to pravda nebo ne díky za informace.

Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody

Napsal: 31 pro 2017, 10:37
od martin72
Netuším, jak jsou dělené kategorie, klidně bych vzal 1.4 16V , ta má 95 k a stovku pod deset. Že by bylo něco kovaného na motoru dost pochybuju, ale zase je to motor co má za sebou 30 let vývoje, tak že je už vychytaný

Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody

Napsal: 31 pro 2017, 11:27
od Radim7er
jojo na ty jsem koukal taky vypadá výkonově o dost líp. no o tom motoru by mě to zajímalo protože asi se počítalo s turbem ne? místo který je v motoru a řešení některých věcí tomu dost napovídá tak to by asi na obyč materiál nebylo spoleh

Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody

Napsal: 31 pro 2017, 14:01
od little_boy
No ta evoluce byla opacna, turbo ty motory dostaly az nedavno, ale hodne veci maji spolecne s atmosferama. Na turbo motory se daji koupit kovane vnitrnosti, ale ty se do atmosfery moc nehodi, protoze pisty maji snizenou kompresi a davaji se pouze pokud chces jit s turbem pres 300 koni. Jukni sem, je tu popsane co se upravilo pro turbo verzi https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/ ... Engine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale v podstate 1.4 16V je zaklad pro motory jako tjet a multiair ktere jdou vykonstne az ke 170k primo od fiatu.

Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody

Napsal: 31 pro 2017, 14:07
od Radim7er
little_boy píše:No ta evoluce byla opacna, turbo ty motory dostaly az nedavno, ale hodne veci maji spolecne s atmosferama. Na turbo motory se daji koupit kovane vnitrnosti, ale ty se do atmosfery moc nehodi, protoze pisty maji snizenou kompresi a davaji se pouze pokud chces jit s turbem pres 300 koni. Jukni sem, je tu popsane co se upravilo pro turbo verzi https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/ ... Engine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale v podstate 1.4 16V je zaklad pro motory jako tjet a multiair ktere jdou vykonstne az ke 170k primo od fiatu.
takže ten 59kW nemá smysl začít stavět ?

Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody

Napsal: 31 pro 2017, 14:17
od martin72
Tak záleží co chceš a jaké jsou kategorie v těch závodech. Vždycky je výhodné použít motor, který je objemem těsně pod hranicí kategorie a poskytuje dostačující výkon.

Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody

Napsal: 31 pro 2017, 14:20
od Radim7er
právě proto by volil tohle punto skupina do 1300

Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody

Napsal: 31 pro 2017, 16:26
od metamor
myslim ze do 1300cm3 asi nic lepsie nezozenie jedine motor z prveho punta sporting

Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody

Napsal: 31 pro 2017, 16:44
od Radim7er
omlouvám se skupina do 1400ccm

Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody

Napsal: 31 pro 2017, 21:34
od martin72
Tak pokud je to do 1400 tak bych šel do punta Mk2b 1.4 16V.

Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody

Napsal: 01 led 2018, 01:07
od Vitaml
Takový mám v práci na poličce (to pod ním je Eliška). :)