Stránka 1 z 1

Doblo 1.4t-jet 88kw

Napsal: 29 čer 2018, 22:00
od miple
Zdravím. Prosím hlavně majitele dobla s 1.4t-jet motorem o zkušenosti s tímto vozem? Plánují koupit funglovku. Vyplatí se, nabo se raději vyhnout? Ročně najedem do 10000km. Klidná jízda, žádné závody. Chceme auto na spaní, sem tam převoz dvou kol. Doblo se mi pro tyto účely velikostí zamlouvá. Už jsme si je byli podrobněji prohlédnout. Auto se nám zpracováním zalíbilo. Teď je otázka spolehlivosti. Děkuji Michal.

Re: Doblo 1.4t-jet 88kw

Napsal: 08 črc 2018, 12:29
od miple
No tak, prosím, nikdo nic? Všude se řeší jenom nafta. Do té se mi nechce.

Re: Doblo 1.4t-jet 88kw

Napsal: 08 črc 2018, 12:33
od liborko
No my máme krátce Bravo s tímto motorem a zatím naprostá spokojenost :) tak jestli ti to pomůže :)

Re: Doblo 1.4t-jet 88kw

Napsal: 08 črc 2018, 12:37
od liborko
A ještě doplním,byl jsem nedávno ve Fiatu pro nějaké díly, a hodili jsme řeč o nových Tipech,jak jdou prodeje atd. a říkal,že jdou pěkně,hlavně ty 1.4 turbojety. Ono pokud se nepletu jsou to Fire motory které vždy byly spolehlivé,takže tak :)

Re: Doblo 1.4t-jet 88kw

Napsal: 08 črc 2018, 12:47
od miple
Jde mi hlavně o to, jak pojede s krátkým Doblem. Jezdíme ve dvou bez nákladu.

Re: Doblo 1.4t-jet 88kw

Napsal: 13 črc 2018, 07:31
od martin72
Vem to tak, že je to výkonově ekvivalent atmosferického dvoulitru, který má krouťák posazený dolů. Pojede to dobře, přebytek výkonu je dostačující. A co se týče životnosti motoru samotného, tak pokud se ti nepodaří při přeřazení z vytočené trojky tam šoupnout dvojku jako mě, tak přežije auto bez servisního zásahu. A jestli si chceš něco přečíst o tomto motoru, tak tady v tom vlákně něco najdeš.

Jinak je pravda, že o těchto motorech toho na fórech moc nenajdeš, není co řešit, jediné snad u starších určité neduhy při ranních startech. Ale tam to není problém motoru samotného, ale spíš, že nějaké čidlo začalo kecat víc, než by bylo zdrávo. Ale také to není věc, která by se nějak objevovala plošně. Zatím se snažíme vypozorovat co a jak má na tento jev vliv a kde hledat možnou příčinu.

Re: Doblo 1.4t-jet 88kw

Napsal: 15 črc 2018, 07:13
od Vilda
Tenhle motor, je takový vlk v rouše beránčím :wink: dá se s ním jet na pohodu, kdy díky šestce skoro neslyším motor 8)

Ale když je potřeba, nemá problém smáznout všechno, co člověku překáží ve výhledu na volnou silnici ..... motor má výkon a po sepnutí turba auto dokáže vyrazit jako střela :shock:

Re: Doblo 1.4t-jet 88kw

Napsal: 17 črc 2018, 15:40
od miple
Tak vyřešeno. Nakonec po dlouhých úvahách a výběrech bude 1.6mjet 88kw. Moc všem děkuji za názory a rady. Děkuji Michal

Re: Doblo 1.4t-jet 88kw

Napsal: 18 črc 2018, 13:46
od Pajinex
Ciao,
za mě výborná volba. Mám tříletého MJet ve verzi bez naklápění lopatek 77kW a ostřejší vršek silnější verze, co budeš mít ty, bych uvítal při předjíždění. Tahle šestnáctka vychází ze staré 1,9 JTD. Na Cromě II jsem s osmiventilem natočil 350 000 s původním DPF filtrem a vyjma domrvené Oplí převodovky M.32 bez zásahu do motoru. Šestnáctka má stejný krouťák a docela v pohodě utáhne i plaťák se dvěma superbiky. Fakt mě mile překvapuje. Mám najeto téměř 90000 km za tři roky a absolutně bez poruch, spotřeba cca 5,8, ale jezdím dost po dálnici. Už u Cromy se mi osvědčilo tankování nafty bez řepky. Olej měním po 15 tisících, udávaných 35 je hovadina. V interiéru nic překvapivě nevrže a krom aut. klimy je tam snad vše (tempomat, vyhřívané sedačky, parking senzory, kožený volant atd.). Prodal jsem díky velkému kufru střešní box, dva hardtaily 29 palců tam dám po sklopení dvoumístné lavice jako prd, vyspím se v tom a vyjma dost ošklivého faceliftu, předchozí verze se mi líbila víc, nemám co bych pohaněl. Ať Ti slouží.

Re: Doblo 1.4t-jet 88kw

Napsal: 18 črc 2018, 15:25
od miple
Pajinex píše:Ciao,
za mě výborná volba. Mám tříletého MJet ve verzi bez naklápění lopatek 77kW a ostřejší vršek silnější verze, co budeš mít ty, bych uvítal při předjíždění. Tahle šestnáctka vychází ze staré 1,9 JTD. Na Cromě II jsem s osmiventilem natočil 350 000 s původním DPF filtrem a vyjma domrvené Oplí převodovky M.32 bez zásahu do motoru. Šestnáctka má stejný krouťák a docela v pohodě utáhne i plaťák se dvěma superbiky. Fakt mě mile překvapuje. Mám najeto téměř 90000 km za tři roky a absolutně bez poruch, spotřeba cca 5,8, ale jezdím dost po dálnici. Už u Cromy se mi osvědčilo tankování nafty bez řepky. Olej měním po 15 tisících, udávaných 35 je hovadina. V interiéru nic překvapivě nevrže a krom aut. klimy je tam snad vše (tempomat, vyhřívané sedačky, parking senzory, kožený volant atd.). Prodal jsem díky velkému kufru střešní box, dva hardtaily 29 palců tam dám po sklopení dvoumístné lavice jako prd, vyspím se v tom a vyjma dost ošklivého faceliftu, předchozí verze se mi líbila víc, nemám co bych pohaněl. Ať Ti slouží.
Ahoj. To máš dlouhou verzi? Já o ní původně přemýšlel. Po prolezení krátké s metrem jsme usoudily, že bude stačit. Ta dlouhá se nám moc nelíbila zpracováním interieru v zadní části. Kdyby byly plasty, není co řešit. Chci udělat vyvýšené spaní přes sklopené opěradla druhé řady.

Re: Doblo 1.4t-jet 88kw

Napsal: 18 črc 2018, 21:10
od Pajinex
Ne, ne, parkuju před panelákem a dlouhá verze mi přijde velká už moc. Navíc jsem to auto kupoval de facto ani ne zajeté, takže nebylo na výběr. Nemám dělené dveře, jen vyklápěcí a co vím, kamarádovi dělené dost vržou. Ač jde o italské auto vyráběné v Turecku, mně fakt mi nic nerezonuje. Jen interiér není žádný etalon krásy, ale jde mi o funkčnost. Nemám start/stop, Adblue a turbo od Garettu odfukuje přes podtlakové ovládání, žádný elektromotor, který se dříve nebo později vyhřeje. Další důvod ke koupi byl ten, že můj nejlepší kámoš má svůj servis, kde má diagnostiku na Fiat a Alfu, i proto tahle volba. A malá závodí na minibiku, takže jsem potřeboval litry prostoru navíc.
p.s. Manželka Doblo nazvala zprvu hnusným autobusem a teď, protože jezdíme hodně na kola a lyže, si ho nemůže vynachválit. Zatímco bratřík cpe kola na střechu, já je nasunu dovnitř a gumicukem pojistím. Jen se na dálnici koukám na vlajky u pump, protože při protivětru si tahle bouda řekne klidně o sedmičku, s větrem v zádech bezpečně do šesti. Při cca 120 km/h.