Stránka 1 z 1

kolisanie teploty motora

Napsal: 08 říj 2018, 20:14
od bravo2007
mam taky problem ze motor sa pekne zohreje (ako vzdy) na 90 stupnov ale po chvili mi zacne rucicka padat na cca 85 a potom zase na 90 a takto dokola a to aj po dlhej jazde kedy to musi drzat tak to bolo do teraz aj ked zapnem kurenie na plno alebo aj ked vypnem tak to pada...viem ze v zime ked som stal na mieste a supol na plne kurenie tak to zakolisalo to je ok velky odber tepla ale za jazdy to bolo pohoda...ale teraz ked je vonku teplo a aj tak to mierne kolise niekde bude chyba cidlo teploty som menil asi pred pol rokom (problem zo startovanim zatriaslo motor + hlaska: EXCESSIVE RADIATOR FLUID TEMPERATURE STOP AND TURN OFF ENGINE) - po vymene ok.... moze to byt termostat?? alebo aj zavzdusnene???(nepocut ziadne Žblnkoty) vodu menili pred dvoma rokmi ale problem nastal az teraz tak to asi nie...co by to mohlo byt hmm hadice sa mi zdaju vrele ked otvori termostat voda ide aj do chladica (velky okruh) ale asi uz pomaly odchadza termostat no budem to este sledovat....

Re: kolisanie teploty motora

Napsal: 08 říj 2018, 20:35
od tatko Tom
Môže odchádzať termostat - môže pridierať.
Mne tak šaškuje v Multiple - od jej kúpy v októbri min.roku bol zrejme zaseknutý otvorený, lebo nešla na 80 ani v lete.
Po nejakom pokuse...je otvorený no neviem nakoľko, začne to kúriť po pár minútach/kilometroch (vonku 5-10 stupňov), ale vyšplhá na 70 a vandruje 68-71. Až po dlhšej dobe príde na 80 a pri pomalej jazde do kopca/voľnobehu dokáže vyliezť aj nad 100.
Zrejme ani Tvojmu neuškodí výmena - aj vzhľadom k veku. V zime by to asi uchladilo kúrenie no čo ak sa zasekne v lete?

Re: kolisanie teploty motora

Napsal: 08 říj 2018, 21:09
od bravo2007
tak veru asi to bude ten termostat (46790294) dam to radsej vymenit...a nejaku odporucanu znacku hmm?? WAHLER/BEHR/MAHLE ORIGINAL/FACET/CALORSTAT by Vernet/
dik

Re: kolisanie teploty motora

Napsal: 08 říj 2018, 21:47
od Šikmý_Ok
bravo2007 píše:tak veru asi to bude ten termostat (46790294) dam to radsej vymenit...a nejaku odporucanu znacku hmm?? WAHLER/BEHR/MAHLE ORIGINAL/FACET/CALORSTAT by Vernet/
dik
teplota 85-90°C je normálny rozsah teploty vody, nie je nutné robiť paniku , robiť paniku treba ak ti presahuje dlhodobo 110°C prípadne nedosahuje ani 80°C

Re: kolisanie teploty motora

Napsal: 09 říj 2018, 22:19
od Vitaml
Je to úplně normální jev, u termostatu se nahromadí teplá voda, ten se otevře a z chladiče vnikne do motoru chladná voda a až konečně dojde k termostatu, ten se zase zavírá, proto to může takhle oscilovat.
Pokud je to v tomto teplotním rozmezí, je to v pořádku.

Re: kolisanie teploty motora

Napsal: 10 říj 2018, 09:02
od martin72
Možná vám bude připadat můj dotaz jako debilní, ale jak poznáš že ti to osciluje mezi 85-90°C. Jelikož danou oscilaci jsi schopen sledovat jenom na diagnostice. Palubní budík se nehýbe . Dalo by se napsat, že když je ručička v jedné polovině, tak to odpovídá cca rozmezí 80-90°C. Co se týká vytápění, tak tam je snad výměník zapojen bez regulace toku vody, jenom se klapkami mixuje procházející vzduch do kabiny. Má zkušenost s Fiaty posledních dvou dekád (benzínovými) je taková, že když je termostat v pořádku, tak se ručička nehne ani když stojíš/poskakuješ v koloně, máš zapnutou klimu, nebo jedeš na neutrál, popřípadě se zařazenou rychlostí dolů z Votičáku a venku je pod nulou. Hýbat se mi začala na máře (cca 2mm nad půlku), když u dvourychlostního ventilátoru uhnil drát na předřadném odporu první rychlosti, ale to už teplota šla nad 90°C, po sepnutí druhé rychlosti dochlazeno na půlku. A dále na puntu i máře, když začal odcházet termostat, tak pokud motor nebyl zatížen, tak ručička klesla o jedno pole před půlku. A to bylo poznat i na teplotě vzduchu z topení.

kolisanie teploty motora

Napsal: 11 říj 2018, 13:07
od mr.brain
Bravo by mělo mít digitální budík, takže při určitém odporu co dává teplotní číslo ukazuje nějakou hodnotu... Má to tak drtivá většina dnešní produkce, protože lidi chytali nerva, když v zimě otevřel termostat a teplota šla dolů... Bez diagnostiky těžko zjistíš, jaká je reálná teplota chladicí kapaliny, přesně jak pak Martin.

Odesláno z mého VTR-L29 pomocí Tapatalk

Re: kolisanie teploty motora

Napsal: 11 říj 2018, 19:17
od tatko Tom
OBDII modul, v androidmobile Torque PRO
Aspoň na mojej Mulici to funguje výborne. A nie len na teplotu.

Re: kolisanie teploty motora

Napsal: 20 bře 2019, 18:54
od bajo777
:-), tie budiky s teplotou maju tlmenie, tzn ze od nejakych 70C ukazuju plnu teplotu a mozno nad 120C sa ani nepohnu, vsetko medzi je 90C :-), ked sa uz rucicka hybe, je to neklamny znak ze mas termostat na vymenu, otvaracia teplota noveho je 88C, takze dostat sa akokolvek pod 70C z plnej teploty neni realne. Ja som to riesil pred pol rokom, dal som ten calorstat by vernet, neni s tym ziaden problem, praveze je celokov, tie originalne maju plastovy stucen, ktory lubi odpadnut, to nebrat