Turbo

Moderátor: peta.smolik

SolutiOn
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 02 kvě 2017, 08:27

Turbo

Příspěvek od SolutiOn »

Zdravím. Mám Fiat Bravo 1.4 T-Jet r.v. 2007 196000km.
Chcem sa spýtať, že či by ste mi vedeli odporučiť niekoho kto repasuje turba(ideálne západné slovensko) poprípade spomenúť nejaké skúsenosti s repasom turba.

Ďakujem
Reklama
 

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Turbo

Příspěvek od little_boy »

Novy turbo na tjet je tak levny ze nadava zadny ekonomicky smysl pouzit repas a navic nebude co repasovat, na 100% mas ruplou litinu.
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Turbo

Příspěvek od liborko »

jakože bude prasklé tělo turba? a kolik že stojí nové? předpokládám,že 88 a 110kW verze nemají stejné turba,já teď trošku řešil turbo na našem Bravu 88kW/120K ( najeto 170tis.a občas dost zahulí) a za repas u nás IHI VL37 chtějí 7000kč
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Turbo

Příspěvek od little_boy »

Nove stoji 13.5k a je... nove. Vis, ze nasledujicich 250kkm nebudes resit turbo. Jako tresnicku na dortu bude mit ruple i svody, takze to nebude levne v zadnem pripade.
Litina praska u wastegate, zrovna v miste pod tou klapkou ktera pak netesni.
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Turbo

Příspěvek od liborko »

Pokud to není nějaká Čína tak je to dobrá cena. Až budu shánět tak si na tebe vzpomenu. A dotaz,když jsi si 100% jistý,proč z jaké příčiny to praská zrovna u té klapky? A ty svody praskají běžně,a taky v určitém místě či kdekoliv? Je to vada špatného materiálu či co, zavařit litinovou elektrodou je to možné či je pak potreba koupit nové svody?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Turbo

Příspěvek od little_boy »

Udelaly spatny design svodu, nekdy od roku 2009 zacli davat jiny. Nedavno to tu resil martin a udelal cele vlakno s fotkama, menil vsechno. Videl jsem asi 4 turba a praskle byly vsechny + se o tom da najit hodne na netu.
Me ty svody cekaji take, uz je mam hodne spatne, auto u motoru smrdi jak stodvaca, zvlastni je ze nejsou slyset, ale uz budou hodne profukovat. A mam pocit, ze to svareni nepomuze, protoze ten design je proste blbe a zase rupnou, mozna je narezat flexou v mistech kde ten novy design ma prorezy na uvolneni pnuti :/ Ale je to pak o tom zda se clovek furt chce vrtat v aute nebo jezdit, zvlast pokud se plati prace tak to asi zrovna levne nebude.
Edit: ta cena je prave original IHI turbo, u repasu nikdy poradne nevis co tam davaj za stred a jak to zmatlal ten co ten repas delal.
SolutiOn
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 02 kvě 2017, 08:27

Re: Turbo

Příspěvek od SolutiOn »

Ja som volal do autorizovaneho servisu fiat a cena repasovaneho turba s robotou 700€ co mi príde osobne dosť vzhľadom na kategóriu auta.
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Turbo

Příspěvek od liborko »

jj uplně jsem na to zapoměl,už jsem si to pročetl :) https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 2&start=15"
No jak bude čas,tak ty svody z prdele skouknu a turbo ještě také :) Jinak jsem se pídil po repasi pač už máme najeto 170tis. a občas po startu koule dýmu z výfuku,jinak auto nijak neškube,táhne a jede normálně. Měl jsem sundanou sací hadici a zkoušel vůli na hřídelce,tam bych řekl že je to v normě,i vzhledově v pořádku, pak jsem sundal hadici od vystupu z intercoleru a tam dole docela maglajz od oleje,podle mě ale sesbíraný nános za celou dobu provozu,oleje nijak extrémně neubývá na měrce.
Ale jinak než tedy řešit drahou repasi bůhví z jakých komponentů,tak fakt za ty prachy už nové turbo
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Turbo

Příspěvek od liborko »

SolutiOn píše:Ja som volal do autorizovaneho servisu fiat a cena repasovaneho turba s robotou 700€ co mi príde osobne dosť vzhľadom na kategóriu auta.
no vidíš, v ČR nové za 13500kč tj.nějakých 540eur? a vyměnit si ho doma
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Turbo

Příspěvek od little_boy »

liborko: ano to je presne to vlakno a na strance pred jsou vyfocene ty mista kde to praska. To turbo jeste nebylo praskle moc, moje tam melo vetsi zub a prad tlacilo dobre. Jsem nedavno koupil skodovku a tam turbo poustelo olej hodne - za autem oblak dymu, kdyz se zastavilo, chvilku volnobeh, a pak rozjezd, cely namesti zmizelo v dymu :) A presto olej z motoru nejak vyrazne nemizel.

SolutiOn: to me taky prijde hodne, co to koupit sam a nechat to udelat nekde v obyc servisu... za min penez bys mel nove turbo. Tohle je overeny kram, u vas by mohlo byt neco podobneho / nevim jak je to s posilaim na slovensko. VL37 je to obyc 120k, VL38 je vykonejsi turbo ze 150k, idealni prilezitost na upgrade, kone za darmo :) VL38 by melo byt nahrada za VL36 ktery se pry uz asi neda koupit. Vymena turba na tjetu je jednoducha prace v pohode, neni tam moc co zkazit.
https://www.eturbo.cz/osobni-vozy/turbo ... 99kw-vl38/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.eturbo.cz/osobni-vozy/turbo ... 88kw-vl37/" onclick="window.open(this.href);return false;
SolutiOn
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 02 kvě 2017, 08:27

Re: Turbo

Příspěvek od SolutiOn »

Ďakujem všetkým za odpovede. Určite by som riešil turbo také ake tam bolo od výroby, nakoľko bol rozdiel medzi 88kw a 110kw. Takže repas asi veľmi neodporúčate a radšej ísť do nového? Ešte sa chcem spýtať ze ako sa prejavujú tie prasknuté zvody?
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Turbo

Příspěvek od little_boy »

SolutiOn: zalezi co od toho cekas a jake mas s autem plany atd. Origo IHI turbo bez problemu vydrzi 200kkm pokud se k tomu clovek chova slusne, coz v prekladu pro vetsinu lidi znamena ze do konce zivota auta uz nebudu muset turbo resit. Kamarad auta toci a ten tam zase nic nez vrakac / repas nedava, protoze mu to kupujiici nezaplati, ale je mu uplne ukradeny ze se to po dvou letech bude muset delat znova.
Jeste muzes zkusit najit nekoho s repasem pro srovnani / zkusenosti.
SolutiOn
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 02 kvě 2017, 08:27

Re: Turbo

Příspěvek od SolutiOn »

No väčšinu ľudí čo ma skúsenosti s repasom tak máju "staré" TDI alebo JTD. S takýmto T-Jetom nepoznám preto som skúsil napísať tu. Ešte sa chcem spýtať ohľadom tých výfukových zvodov. Ako sa prejavujú keď sú prasknuté?
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Turbo

Příspěvek od martin72 »

Praské svody se mohou projevovat různě, někdy problém se studeným startem, jindy zase po předjíždění - při ubrání plynu auto krátce zrychlí.Záleží jak se roztahuje štěrbina a buď se to tlačí ven nebo přisaje dovnitř čistý vzduch a na to reaguje lambda obohacením atd. Dovede to někdy trochu rozhodit adaptace. Každopádně po výměně svodů auto žádným z těchto symptomů netrpí.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
SolutiOn
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 02 kvě 2017, 08:27

Re: Turbo

Příspěvek od SolutiOn »

No problém s ranným štartom býva. Teraz keď je v noci mráz tak motor po štarte nie je na 1200 otáčkach ale iba cca 1000 otáčok ale bez dusenia. Ked je teplejšie tak motor ma 1200 otáčok, no ako keby sa motor dusil alebo vynechaval po dobu 5-15 sekúnd. Menil som aj MAP senzor a nepomohlo.
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“