Stránka 1 z 2

závada - prevodovka

Napsal: 01 dub 2019, 09:43
od Andy350
No páni a otváram tu tému prevodovky

Mám nebehaných 30000km a začal som počuť zvláštny zvuk. Dedukujem, že ide od prevodovky, nakoľko simulujem ho nasledovne.

Mám zaradený neutrál, zošlapnem plynový pedál.. otázky tak na 3000, keď padajú, z prevodovky sa ozýva kovový zvuk, nazval by som to vrnením, keď však zošlapnem spojku, hneď zmizne.

máte niekto tip, čo to môže byť?

Možno nejaké ložisko v prevodovke ?

Ďakujem za názory.

Re: závada - prevodovka

Napsal: 01 dub 2019, 10:27
od rossi
pokud to zmizí s vyšlapnutím spojky bude to asi spojkový vypínací ložisko.

Re: závada - prevodovka

Napsal: 01 dub 2019, 11:49
od TipoLPG
Že by spojka odešla z důvodu většího zatížení, které má po načipování?

Re: závada - prevodovka

Napsal: 01 dub 2019, 12:00
od Andy350
ale ved ked ju vyslapnem (zatlacim) tak to prave zmizne,

spojka zabera v poriadku. spojka a dvojhmota su dimenzovane na taky krutiaci moment aky mam.

podla mna to vsak ma suvis s vecou, ktoru riesim od UPLNEJ novoty a ktoru tu viac ludi potvrdilo.. ze ked zatlacim spojku a davam prvy rychlostny stupen tak s autom obcas mykne... a to nie je normalne..

cize vidim to na spojkove lozisko. uvidime, cez tyzden pojdeme do autorizovaneho servisu, kde mam aj zaznamy o tom ze som reklamoval raz spojku s tymto mykanim.

Re: závada - prevodovka

Napsal: 02 dub 2019, 08:34
od Mark L.
Taky se přikláním ke spojkovému ložisku. Stejný scénář jsem měl na Puntu a mám i na 127. Nebál bych se toho, chrastí, ale neškodí ;) Ikdyž ve 30tis km je to brzo.

Re: závada - prevodovka

Napsal: 02 dub 2019, 09:12
od Andy350
Mark a je teda možné, že ak to je spojkové ložisko tak po zatlačení spojky to vrcanie prestanie,, resp sa zmeni na taky iny jemny hukot.

Re: závada - prevodovka

Napsal: 02 dub 2019, 09:31
od Mark L.
Ano, u Punta se to právě takto projevovalo. Ztichlo to po sešlápnutí spojkového pedálu. Auto s tím najezdilo desítky tis. km a odešlo s tím i do automobilního nebe.
Ale samozřejmě to může být i cokoliv jiného v převodovce. Pokud půjdeš na servis tak jim to ukaž, však je Tipo v záruce. Nejsem automechnik a těžko posuzovat zvuk podle slovního popisu.

Re: závada - prevodovka

Napsal: 02 dub 2019, 17:50
od gigi
Mě to u Punta dělalo také a po sešlápnutí spojky to zmizelo. Auto bylo fungl nové a v autorizovaném servise mi poradili ať si pustím rádio,abych to neslyšel. :lol: :lol: :lol: Auto jsem prodával při 160 000 km a spojka i ložisko bylo stále původní.

Re: závada - prevodovka

Napsal: 03 dub 2019, 07:32
od martin72
Též se přikláním tady ke kolegům, podobně se mi na maree projevovalo spojkové ložisko, hlavně na volnoběh to bylo slyšet. Řadilo to ale normálně. Začalo to ve 120tisících a ve 175tisících prolítlo spojkové ložisko přítlačákem. U marei bylo spojkové ložisko ovládané lankem a bylo ve stálém kontaktu s přítlačákem. Tak že nějakou dobu to určitě vydrží, ale normální to není. Tipo asi bude mít už zase hydrauliku, tak že tam by se mělo ložisko teoreticky odstavit od přítlačáku (podobně jako destičky od kotouče).

Re: závada - prevodovka

Napsal: 03 dub 2019, 09:13
od Andy350
posielam Vam videjko k analyze
https://www.youtube.com/watch?v=Q8-SNZ6 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: závada - prevodovka

Napsal: 03 dub 2019, 09:22
od Mark L.
Hmmm, tak to je rozhodně jiný zvuk než já znám jako chrastění od spojkového ložiska.

Re: závada - prevodovka

Napsal: 03 dub 2019, 10:55
od rossi
no jiný zvuk to je
je to spíš zvonění, při akceleraci, přidání plynu
ložisko spíš šustí, a při vypnutí sp. přestane.
přesto bych to tipoval na něco ve spojce.vypínací páka třeba.

Re: závada - prevodovka

Napsal: 04 dub 2019, 09:28
od Andy350
vzdy staci ze sa noha dotkne spojky a prestane to.. ani ju nemusim stlacit.

Re: závada - prevodovka

Napsal: 04 dub 2019, 09:46
od martin72
Pokud stačí lehký dotek spojkového pedálu, tak se dá předpokládat, že dojde k pohybu spojkového ložiska a to se pouze více opře o přítlačák. Tímto přitlačení se sesynchronizují otáčky a přestane to vydávat tento zvuk. Teoreticky, pokud je úvaha správná, tak nejvyšší intenzita tohoto zvuku by měla být pří změně otáček. Při následných konstantních otáčkách by se mohlo ložisko dostat do synchronních otáček během času, tudíž intenzita zvuku by měla klesat až zmizet. To vše platí za předpokladu, že je to tam jako v Bravu a to hydraulicky ovládané. Příčina je v tom, že se spojkové ložisko nedostatečně odstaví od přítlačáku, něco jako by se neodstavili destičky od kotouče a stále to zůstává v nepatrném kontaktu. Ten nedostatečný kontakt vs. nové ložisko (relativně) způsobí prokluz mezi lamelami pružiny přítlačáku a dosedací plochou ložiska (relativně nové ložisko klade větší odpor na roztočení) vzniklé škrtání by mohlo vydávat tebou zmíněný zvuk. Teoreticky by to mohlo být zavzdušněné.

Re: závada - prevodovka

Napsal: 08 dub 2019, 10:05
od Andy350
dobra dedukcia,

ale napadla mi aj situacia kedy po starte si otacky okolo 1500 a zvuk to robilo konstantne