Stránka 1 z 1
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 31 pro 2019, 10:42
od little_boy
Obavam se, ze krome obsahu ty motory nemaji vubec nic spolecneho, takze rozdilne budou uplne ve vsem...
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 31 pro 2019, 13:56
od liborko
Tak to asi budeš muset na hyundai/Kia forum,nebo si udělat čas a prohledat internet, tady ti o těch korejcich asi nikdo nic neřekne. Fiat 1.4 pokud teda myslíš 8V tak vychází z motoru 1.0 FIRE OHC který už spatřil světlo světa někdy v druhé polovině 80.let. A postupem času byl jen modernizován,zvětšován jeho objem,16ventilový rozvod,turbo atd. Pokud si dobře vzpomínám tak tento motor FIRE skončil v žebříčku coby do spolehlivosti někde na 5.místě. Ostatně máme ho v turbu v Bravě II a max.spokojenost.Hyundai i KIA by měly mít totožné motory,ale jak jsou stavěné a spolehlivé...těžko říct,myslím že je dělají v licenci. Ale jak psal kolega tak konstrukčně nesrovnatelné.
Dle tvého příspěvku v předchozím tématu se chceš Tipa zbavit,nevim jestli zrovna Hyundai či KIA bude terno,kolega z bývalé práce byl rád že se toho zbavil (nevim už co tam měl za motor) a byl s tím v servisu každou chvíli. Jestli ti nevyhovuje Tipo ( pochybuju že to bude kvůli motoru) tak bych šel do Alfy či Lancie s tímhle 1.4T motorem. Tam už je to pohodlí někde jinde.
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 31 pro 2019, 19:24
od Vilda
Korejské motory budou trochu výkonější …. modernější mašina a 16ti ventil. Rozdíl mezi motorem Kia nebo Hyundai není v podstatě žádný … jsou na stejné platformě.
Kia měla trochu lepší podvozek, ale byla dražší. U Hyundaie i30 a ix20 se dlouho potýkaly s mlácením podvozku. U ix20ky byla dokonce konstrukční chyba na uložení zadních tlumičů k nápravě. Zadek na nerovnostech hodně odskakoval a dost lidí se snažilo auta vrátit, protože jezdit s ním bylo nebezpečný. Samozřejmě firma dělala mrtvého brouka.
S 1.4kou od Hyundaie jsem nějaký čas jezdil a motor byl dobrej. Sice to nebyla žádná raketa, ale na normální poježdění to bohatě stačilo. I spotřebově byl slušnej. Osobně jsem si ale raději vybral 1.6ku CVVT ( variabilní časování ventilů ) …. lepší motor, jsem snad nikdy v autě neměl

Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 01 led 2020, 16:14
od Vilda
m.scale píše:
Takže motor od Kia 1.4 CVVT má variabilní časování ventilů ? Je to nějaká výhoda ? A Fiaťáckej motor 1.4,70kw (ten co mám v Tipu) variabilní časování ventilů má,nebo nemá ?
Tak samozřejmě, že variabilní časování ventilů je dobrý. Můj Hyundai s 1.6kou CVVT měl o dost vyšší výkon, než stejné 1.6ky v jiných vozech, které tenhle systém neměly. Mohl jsem s ním jet na trojku 30 km/h a pak jen sešlápnout plyn a auťák vyrazil jako střela

Motor měl výkon v jakémkoliv spektru otáček. Jak jsem tady psal .... lepší motor jsem nikdy neměl.
Systém CVVT časuje sací ventily, ale Korejci už dělají motory i DCVVT a ty časují oboje ventily ... jak sací, tak výfukové. Tipo má osmi ventilovou techniku a nikde jsem neslyšel, že by tyhle motory měly variabilní časování ventilů. U Fiata si ale cením jedné věci. Je v něm jednoduchý a léty prověřený motor.
No a tobě asi nezbude nic jiného, než zajít ke Korejcům a motory si vyzkoušet na vlastní kůži. A chtěl by tě varovat ..... obě Korejské značky mají taky spousty problémů, takže doporučuji si sednout a prostudovat Hyundai fórum. Jsem členem Hyundai klubu 11 let a vím, že se tam řešilo moc, někdy až bizarních závad

Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 01 led 2020, 21:18
od liborko
Vyzkoušej a uvidíš,ale ještě se budeš rád vracet k 1.4 od Fiatu

Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 03 led 2020, 09:31
od Vilda
Teď jsem se díval, že korejci 1.4ky CVVT docela slušně ořezaly na výkonu

původně měla 81 kW, což je 110 kobylek a teď jí deset koní ubraly
Takže další eko kurvítka .... ?? Pane Bože, kam to až zajde

Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 28 črc 2020, 15:16
od Designer
mam 1.4 atmo a na ten motor nemozem zatial nic zle povedat.
Treba sa s nim kus naucit jazdit - mne to trvalo pol roka.