Stránka 1 z 1

Jaký zvolit motor 1,4 T-Jet nebo 1,6MultiJet ??

Napsal: 10 led 2020, 22:00
od Petr 161
Nevím jaký si mám zvolit motor poradí mi někdo zkušenosti plusy a mínusy ,spotřeba, dynamika, servisní náklady atd.

Re: Jaký zvolit motor 1,4 T-Jet nebo 1,6MultiJet ??

Napsal: 10 led 2020, 23:42
od Shoryuken
Ja mám 1,4 T-Jet. v Delte r.v. 2011 najazdené 135 000 km zatiaľ všetko ok. Spotreba dlhodobo 8 litrov pri mojej normálnej jazde mimo mesto 110 km/h diaľnica 150 km/h. Ak jazdíš podľa predpisov tak 6,5 sa vieš dostať. údržba sviečky 30 000 km 4 x 12 euro, olej je 30 000 km/2 roky ja mením po 15 000 km cca tam ide 3,5 litra cena za liter do 15 euro selénia sport power 5w-40 c3 (selénia Pure energi je lacnejšia). výmena rozvodového remeňa ma vyšla na 300 euro... turbo zatiaľ fakčí bez zaváhania, ani olej nežerie (v mojej verzii je turbo bez variabilnej geometrie). Myslím si, že dynamika postačuje a motor ťahá slušne aj na 6 prevodom stupni.

Re: Jaký zvolit motor 1,4 T-Jet nebo 1,6MultiJet ??

Napsal: 11 led 2020, 09:29
od hans55
Obecně - kolik najezdíš za rok? Naftu jsem měl (Vectra B) když stála o 3Kč méně než benzin a jezdil jsem 22-25t km/rok. Focus mě z nafty vyléčil, cena stoupla, nájezd poklesl a náklady na opravy vzrostly(prasklý píst, dvouhmota). Starší Stilo 1,4/95k bez problémů, Tipo v T-Jetu byla jasná volba - jede i s károu, pohodlný, 34t km za dva roky - no problem :D

Re: Jaký zvolit motor 1,4 T-Jet nebo 1,6MultiJet ??

Napsal: 12 led 2020, 11:23
od Vilda
Přesně jak píše hans55 .... je to o nájezdu kilometrů. Jezdím hodně ( přes dvacet tisíc za rok ), uvažoval bych o naftě. Pakliže nebudu mít vysoký nájezd, je jasná volba v benzínu 1.4 T-Jet. Ten motor je prostě bomba !!!

Re: Jaký zvolit motor 1,4 T-Jet nebo 1,6MultiJet ??

Napsal: 16 led 2020, 12:09
od Bystro
Ja mam T Jet s LPG od vyroby,zatim 35t a neni problem.Je to nejen o najezdu,ale u T jetu i o delce jednotlivejch jizd.Je to moje prvni auto s turbem,kdyz ho mela tri tejdny v ruce zena,bo se spravovalo jeji,a jezdila s nim do 10km a zpet do prace,zdalo se,ze autu se to prilis nelibilo,pohorsila se startovatelnost (100 okt BA).Pak se to zase spravilo.Svara ma do mesta 1.4 atmo,uplne mu staci,malo jezdi delsi souvisle trasy jako ja.
A taky zda budes jedinej ridic,nebo se budes obcas s nekym delit.Zena vzdy mivala mensi vozy a slabsi kubatury (Favorit,panda 1.2 44kW),a i pres obcasne procvicovani s Tipem ma tendenci s nim jezdit jako s Pandou...radi kvalty,az uz to "blbe jede",holt mensi praxe.Co udela Tipo na kruhaci,kdyz tam ma jeste 3 a prida plyn na vyjezdu,tipnete si.

Re: Jaký zvolit motor 1,4 T-Jet nebo 1,6MultiJet ??

Napsal: 18 led 2020, 10:54
od Petr 161
Dík za příspěvky. Jezdím denně do práce 20 km tam a zpět.O vikendu jezdíme na výlety i delší.Manželka má rok a půl Tipo 1,4 70 kw a je s ním velmi spokojena i mě zaujal. Momentálně mám Toyotu Avensis 2,2 diesel proto mě vice zaujal 1,6 MultiJet (kroutíci moment má větši 1,6 MultiJET).

Re: Jaký zvolit motor 1,4 T-Jet nebo 1,6MultiJet ??

Napsal: 19 led 2020, 17:22
od Bravomv
Mám ten motor, 1,6 Mjet 88 kw, 300 Nm, ve starším modelu - Bravo a hodnotím ho jako velmi povedený. Jízda pohodová, dostatečný výkon a dlouhodobá spotřeba přes léto je 4,6 l. Jen se to skurečně hodí spíše na větší nájezdy. V Tipu bude ten motor co do výkonu jezdit obdobně, je to již Euro 6 a má točivý moment 320 Nm.