Stránka 1 z 1

Motor 1.2 Fire končí, prichádza trojvalec 1.0 FireFly Hybrid

Napsal: 05 bře 2020, 07:49
od Designer
mamma mia ... cazzo porca mizeria
https://www.topspeed.sk/motor-fiat-1-2- ... brid/17039


Malý benzínový štvorvalec 1.2 8V z konštrukčnej rodiny Fire patrí, bez debaty, medzi najväčšie legendy sveta spaľovacích motorov. Počas mnohých rokov tvrdej služby z neho Fiat vyrobil viac ako 30 miliónov kusov a v kútoch celého sveta dodnes predvádza svoje najsilnejšie stránky, ktoré sú spoľahlivosť, výdrž a odolnosť. Dodnes slúži v modeloch Fiat 500 a Panda (51 kW/69 k) a hoci je vždy na začiatku cenníkov, ide bezpochyby o najodolnejší motor v ponuke. Nie je tajomstvom, že znáša aj spaľovanie LPG (verzia na LPG je dokonca dodnes v oficiálnom cenníku automobilky). To sa však čoskoro zmení.

Svetlejšie hybridné zajtrajšky
Emisie, emisie, emisie – týmto zaklínadlom dnes legislatíva zasiahla vývoj všetkých automobiliek. Tie pod hrozbou vysokých pokút za flotilové emisie vymýšľajú triky, ako vyrobiť autá s čo najmenšou spotrebou, za obeť im pritom často padnú síce odolné, no papierovo "neekologické" motory starších konštrukcií. Fiat tak robí rázny krok, za motorom 1.2 8V urobil v Európe hrubú čiaru a namiesto neho vybaví modely Panda a 500 novým celohliníkovým trojvalcom 1.0 FireFly Hybrid. Kombinuje ho s reverzibilným alternátorom, ktorý je vďaka pohonu plochým remeňom (od kľukovej remenice motora) schopný nielen dobíjať li-ion akumulátor s kapacitou 11 Ah (doň rekuperuje energiu pri brzdení), ale aj ho spätne roztočiť a naštartovať. Malé hybridné Fiaty tak dokážu svoj motor vypínať už pri spomalení pod rýchlosť 30 km/h (napr. pri dojazde k semaforom). Automobilka tvrdí, že reverzibilný alternátor dokáže pri rozjazde pomôcť motoru výkonom až 3,6 kW. To príde určite vhod, nový atmosférický trojvalec 1.0 FireFly má totiž krútiaci moment len 92 Nm pri 3500 ot./min. (motor 1.2 8V Fire mal 102 Nm pri 3000 ot./min.).