Stránka 1 z 1

Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia

Napsal: 07 úno 2021, 12:37
od lukasSVK1
Zdravím,
V aute (Fiat Croma II 1.8 16V - r.v. 2007) mám manuálnu klimatizáciu ale horí predradný odpor ventilátora. Vymenil som odpor ale bez zmeny, vymenil som relé a vyčistil som aj samotný ventilátor a premazal ho. Ventilátor sa nehýbe ťažko a uhlíky majú ešte aspoň 2cm.

Auto dokonca ku diagnostike ukazuje na klimatizáciu, že uzol klimatizácie nie je prítomný. Deje sa to od vtedy ak auto bolo pred rokom v servise a servisák tam niečo asi poriešil s elektrikou. Od vtedy horel aj ten odpor (až tak, že zlepil 2 kryty výparníka a ventilátora k sebe). Po spustení klimatizácie na paneli sa nezopne kompresor aj keď v diagnostike jediná vec, ktorá sa mi dá otestovať je relé kompresoru, ktoré funguje.

To je len dodatočná informácia. Hlavné je to kúrenie. Prečo ten odpor horí. V zime dosť nepríjemné, že si nemôžem zapnúť ventilátor na 1, 2, 3 stupni iba na 4tom stupni. Nevie mi niekto z Vás poskytnúť odber (meraný ampérmetrom) ventilátora na všetkých stupňoch ?
Pozeral som však na e-Learn schému vnútorného kúrenia a tam sú jediné káble od panela do odporu, relé a nakoniec ventilátor tak už jedine môže byť chyba v paneli. Či sa mýlim ? Kúpil by som druhý panel z bazáru ale zasa nechcem vyhadzovať peniaze za to čo je možno funkčné.

Vopred ďakujem za odpovede.

Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia

Napsal: 08 úno 2021, 10:26
od Vladka1
Musíš měřit.. Zaměř se na odběr větráku, přechoďáky v kabeláži k němu.. Odpor bude zatížený vyšším proudem proto hoří i nový..

Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia

Napsal: 08 úno 2021, 20:05
od tatko Tom
Vetrák, teda jeho motorček môže mať a zrejme má závitový skrat. "přechoďáky" by znížily pretekajúci prúd.

Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia

Napsal: 12 úno 2021, 15:51
od lukasSVK1
No meral som odber ventilátora a zmeral som ale aj odber druhého ventilátora (z Fiat Stilo)

Pôvodný ventilátor
1. stupeň - 3,3 A
2. stupeň - 6,2 A
3. stupeň - 8,9 A
4. stupeň - 13,4 A

Ventilátor z Fiat Stilo
1. stupeň - 3 A
2. stupeň - 5,3 A
3. stupeň - 7,3 A
4. stupeň - 11,5 A

Odpor je stále horúci no testoval som ho iba na pri prvom stupni dlhšiu dobu. Na prvom stupni nieje veľmi veľký rozdiel iba 300mA a to môže byť kľudne konštrukciou motora, predsa je to zo Stila a nie z Cromy.

Vetrák podľa mňa nemá závitový skrat. Ak by ho mal všimol by som si iskrenie či sa mýlim ? Žiadne iskrenie som nespozoroval ani na vyšších otáčkach.

Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia

Napsal: 12 úno 2021, 18:51
od tatko Tom
Meral si namontované ventilátory?

Odpor môže horieť z týchto príčin:

- Je výkonovo poddimenzovaný. Teda nespĺňa potrebnú zaťažiteľnosť - wattáž.
- Nemá kam odvádzať teplo, ak je niečim zakrytý, alebo ho vzduch "neofukuje". (Nedal ho niekto na nesprávne miesto?)
- Má na jednom z "pripojení" studený spoj, teda dodatočný prechodový odpor.
- Ventilátor je preťažený, pripchaté cesty, ktorými prúdi vzduch.

Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia

Napsal: 12 úno 2021, 21:42
od lukasSVK1
Meral som ten ventilátor, čo tam pôvodne bol (a stále je) ale našiel som druhý ventilátor, ktorý je avšak k Fiat Stilo a káblami som ho pripojil na konektor v Crome aby som to otestoval.

Odvádza teplo má kde, zakrytý nie je nakoľko je to celé rozobraté a vetrák je vybratý z toho plastového krytu. Vetrák sa nachádza tam kde aj má byť pôvodne namontovaný. Studený spoj tam nemá kde byť je to iba prípojka od odboru na vetrák a tá je pevná nie je to nejaké voľné. Vetrák tak isto nemá byť čím zaťažený pretože je vonku z pôvodného miesta a vetrák som vyčistil a premazal olejom. Strekol som tam aj z WD-40.
Výkonovo poddimenzovaný no neviem nakoľko na pôvodnom vetráku horí odpor a horí aj keď je tam ten z Fiat Stilo (iba tak na kábel zapojený). Nerobilo to dovtedy pokiaľ auto neprišlo zo servisu.

Myslím si, že by to mohlo byť panelom kúrenia. Predsa mám manuálnu klímu a podľa kabeláže tá priamo spúšťa prúd cez odpor až do ventilátora. (Tie hrubé káble ktoré idú na odpor sú napojené na panel klimatizácie/kúrenia). A plus k tomu mi auto vykazuje na Multiecuscan, že Uzol Klimatizácie je nedostupný/nepripojený. Pokial je panel chybný tak kludne diagnostika môže ukázať, že klimatizácia tam ako keby nie je a to môže mať dočinenia aj s tým kúrením (teda odporom). Či sa mýlim ?
Aký názor máte na to Vy ? Lebo Ampérovo na prvom stupni "nežerie" o nič viac ako ten vetrák zo Stila. Ten vetrák zo Stila viem, že je v poriadku. A pri tejto manuálnej klimatizácií je schéma iba takto : Panel -> Odpor -> Relé -> Vetrák.

Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia

Napsal: 12 úno 2021, 22:28
od lukasSVK1
Ospravedlňujem sa, zle som prečítal správu. Reč bola o odpore nie o ventilátore.

Odpor úprimne nemáš kde inde dať, káble sú krátke na to aby som ho niekde presúval. Tak ako som písali pri ventilátore, studený spoj nemôže mať konektor je pevný a sú to hrubánske káble. Studený spoj si nemyslím. Káble som už kontroloval. Ventilátor teda preťažený nie je ako som písal hore v správe.
A Výkonovo poddimenzovaný ? Prečo myslíš ? Aj starý čo bol origo zhorel a nový taký istý horí rovnako a ten pôvodný tam bol hodne rokov. Takže netuším.

Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia

Napsal: 12 úno 2021, 23:04
od tatko Tom
Prejdi si pozorne toto vlákno a LINK na "odpory":

https://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=64360

https://www.autodielygafa.sk/tecdoc/fia ... 6056/53345

Ten odpor a to malé čudo na ňom musia byť v ceste vzduchu, ktorý ich chladí, teda ak to skúšaš vymontované, možno ich nemá čo chladiť.
Aj možnosť, že je zasratý kabínový / peľový filter tam spomínajú.

Neviem sa tomu viac venovať, musel by som to vidieť :)