Stránka 1 z 2

Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 22 bře 2021, 13:52
od Makipata
Zdravím kolegy, praskl mi rozvoďák, potkalo se to nebo ne? Nacházím samé protichůdné info. Jde o to, jestli to mám rovnou sešrotovat nebo opravit. Díky chlapi.

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 22 bře 2021, 19:29
od liborko
Pokud si neslyšel z pod kapoty divné destrukční zvuky tak né :) 8V by neměl,16V už jo.Kup řemen za pár kaček a nastav rozvody podle rysek a zkus protočit motorem.

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 23 bře 2021, 11:16
od Vladka1
1,2 8V 44 kW by se potkat neměl. Novější 51 kW už možná ano, to nevim
Natáhni nový řemen a uvidíš.. Bude lehce obtížnější nastavení když to je rozhozený aby jsi to neměl o jednu otočku kliky jinde.. Ale o nic nejde, maximálně nepojede tak další pokus :mrgreen:
Projdi i kladky vč. vodní pumpy, možná nejlíp vzít celou sadu a udělat komplet rozvody.. Beru z Carda, dobrej obchod za dobrou cenu..
Liborko potkan většinou slyšet neni, jen to ztichne a nejede ;)

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 23 bře 2021, 11:51
od HeFab
Keď mi praskol rozvodový remeň na Ritmo 1.5 75 i.e. tak to počuť bolo.
Keďže všetky ventily zohlo, tak štartér točil motorom jak šalený :mrgreen: Motor bol bez kompresie.
Ak ti štartér točí motorom na vysoké otáčky, ako keby si mal vymontované sviečky, tak to nemá kompresiu a stretlo sa to.

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 23 bře 2021, 12:28
od Vladka1
Tak jasně že když je časování rozhozený tak to nemá kompresi = bez nastavení rozvodů to nepozná. Nebo bez demontáže (což je pro něj nesmysl). Kompres se měří se zavřenýma ventilama, při otevřených změříš prd ;)
Musí nastavit rozvod a zkusit. Na 99% to pojede normálně..

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 26 bře 2021, 06:22
od HeFab
Ak je rozvodový remeň pretrhnutý, tak vačková hriadeľ stojí, netočí sa.
Nie všetky ventily sú otvorené, takže na niektorých valcoch kompresia je.
Ak nie, tak sú ventily zohnuté - stretlo sa to.

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 17 zář 2021, 09:00
od joki65
Ako si dopadol s tým motorom? Opravil si ho alebo zošrotoval? Asi to postihlo aj môj motor 44kw ale rok 2004. Ešte som ho nestačil diagnostikovať ale vyzerá to tak.že je niečo z rozvodmi.Len som ho dotiahol na dvor a 2x kopol do pneumatiky.Boha mu!

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 17 zář 2021, 09:17
od Vladka1
Nestarej se o jeho motor, ale zkontroluj rozvody = shodit dekl a podívat se na řemen jestli nemá oholený zuby a značky řemenic sedí s blokem. Potkat by se to nemělo, tak pokud to jsou rozvody tak nová rozvod sada a jedem. Nejlíp i s vodní pumpou a měnil bych i termostat když to bude bez vody + novou chladicí kapalinu (odvzdušnit a nejlíp čumák hodně do kopce, pak kontrolovat příp. dolívat).
http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/ozub.htm
https://www.autodily-cardo.cz/rozvody/s ... kp15545xs/
Práce tak na tři hodiny když se s tim neloudáš... Nic extra složitýho.

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 17 zář 2021, 13:01
od joki65
Dik za povzbudenie!
Zajtra na to pozriem.

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 17 zář 2021, 17:46
od tatko Tom
Mám (aj) Punto 1.1 S55 - tam sa nič nestane ani ak sa pretrhne rozvodový remeň.
Nie je aj Tvoj motor "z tej generácie"?

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 17 zář 2021, 18:35
od joki65
Bojím sa že nie .

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 18 zář 2021, 06:02
od tatko Tom
Tak to skús potočiť, no nie štartérom - na remenici je matica.
Či to má kompresiu.
A či s vybranými "sviečkami" ide pretočiť :)

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 19 zář 2021, 10:13
od joki65
Rozvody su ok ale vytiekla voda bud z pokazeneho čerpadla alebo mrazovej poistky,Smrdi to tam lebo asi dostalo ne hubu tesnenie pod hlavou. Takze tak!

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 20 zář 2021, 09:33
od Vladka1
44 kW je furt ten stejnej z pravěku ;)
Pokud to jelo vez vody tak může být klidně přidřenej... Změřil bych kompresi. Nebo jen fouklý těsnění hlavy. Pokud si nechceš hrát na motoráře, tak bazarovaj motor seženeš tak za 3k a jen přehodíš motory (pozor aby byl stejný typ i verze, některý maj jinak čidlo polohy vačky tušim).. Tyhle auta končí z 90% na shnilou kastli a motory jsou OK, nikdo to nechce házej se do šrotu.. = jde to za levno akorát je to trochu práce, motůrek to je lehkej unesou ho dva chlapi na trubce v pohodě..
Nebo výměna celýho auta :D
Samotná výměna těsnění hlavy je vcelku levná a zas tak složitá neni. Těsnění zásadně Victor Reinz, měnit i šrouby, dodržet utahovací moment a postup utáhnutí, šrouby do oleje a dokonale odkapat... Mrazový zátky prorezlý? Nutno prohlídnout, VP taky, u ní je vidět růžový kde teklo ven..
Nebo jen nalít vodu zjistit kudy teče a jestli motor jede a pak se podle toho zařídit...

Re: Punto 188 1.2 8V rok 2000 - prasklý rozvoďák

Napsal: 28 zář 2021, 06:39
od joki65
Čo znamená srouby do oleja a nechať okapat?