Stránka 1 z 1

Odlučovač oleja

Napsal: 29 bře 2021, 21:54
od SolutiOn
Zdravím Vás. Jedná sa o motor 1.4 T-Jet 88kw. Pri 197000km sa repasovalo turbo a samozrejme sa menili s tým súvisiace veci ako napr. spomínaný odlučovač oleja. Auto odvtedy najazdilo 25000km. Avšak pri výmene sviečok kedy pre lepší prístup som odpojil hadicu ktorá prepája odlučovač oleja a hadicu z airboxu viď. príloha č. 1 a všimol som si, že z tej hadice odlučovača oleja vyteká olej (nebolo to nejako veľa ale skratka par mililitrov tam bolo). Chcem sa teda spýtať či je to normálne? Nemal by odlučovač oleja na vstup turba púšťať len vzduch? Všimol som si, že je utečené aj turbo viď. príloha č.2 a samozrejme aj hadica pod turbom do IC. V kluboch na FB bol spomínaný práve odlučovač oleja ako príčina utečeného turba. Môže byť po 25000km zlý separator alebo môže za to niečo iné? Doplním len že sa jednalo o originál separator teda žiadne náhrady. Ďakujem za nejaké rady :D.

Re: Odlučovač oleja

Napsal: 30 bře 2021, 19:35
od mr.brain
Chybí tu asi jeden obrázek. Na výstupu (vysokotlak) z turba je olej taky? Nejlepší by možná byl OCT (oil catch tank) místo olejového separátoru. Nejezdíš kratší trasy? Mohla by se tam dělat emulze a ten separátor přiucpat, ale i tak by to nemělo olej propouštět. Pokud to ale bylo jen pár ml, tak to možný je. Ten odlučovač nebude udělanej tak, aby fungovalo na 100 % za všech okolností.

Re: Odlučovač oleja

Napsal: 30 bře 2021, 20:41
od SolutiOn
Ahoj, ak myslíš pod výstupom vysokotlak z turba to, čo je zakružkované na fotke, tak áno je tá hadica utečená od oleja. Auto jazdi iba dlhé trasy 50-100km s tým, že sú to cesty kedy auto ide v kuse a nie je to po meste. Olej menený každých 10 000km, motor plynule zohrievaný a taktiež dochladzovaný. Takže po tejto stránke si myslím, že auto netrpí :D.