Stránka 1 z 1

v mrazu nestartuje

Napsal: 23 pro 2021, 21:20
od kivi
Zdravím, můj freemont JTD 103kW byl dva roky v pohodě, zimní starty při -15 v pohodě. Teď když je kolem 0°C už má problém nastartovat, v mínusech je to prakticky nemožné. Vyměnil jsem žhaviče -nic, nové žhavící relé -nic, na diagnostice ve Fiatu -nic. Od jara do podzimu startuje perfektně. Dík za případné rady

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 24 pro 2021, 09:17
od Thovt
Ako prvé môžeš skontrolovať čidlo teploty, ak máš možnosť pred štartom skontrolovať teplotu motora cez diagnostiku a porovnať ju s teplotou vonku.
Tiež rozdiel v dĺžke žhavenia leto - zima by mal byť poznateľný.
Čo ak pred studeným štartom zopakuješ žhavenie 2-3 krát?

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 24 pro 2021, 09:41
od kivi
Ahoj, -diagnostiku nemám, po novém roce jde znovu do servisu ( byl tam před týdnem,ale bylo kolem 6°C, v registru chyb nic nenašli a nastartovali hned.) až budou nějaké mrazy
- v létě se kontrolka žhavení v podstatě ani neobjeví
- žhavení 2-3x po sobě před startem nepomáhá.
Včera jsem v jiné diskusi zde četl, že by to mohl být snímač MAP, ale jednalo se o benzíňák a já ho večer na motoru nikde neobjevil :-).

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 25 pro 2021, 10:00
od peter963
Ahoj,kivi ak dobre rozumiem motor toci a nechce ti to startovat,skusal si to uz aj so start sprejom?Naftu to dostava do vstrekov?Ak zhavenie,baterka je ok a nechce to chytit tak siel bi som po privode nafty ci to dostava filter a cerpadlo

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 25 pro 2021, 10:17
od kivi
Ahoj,no právě že když je nad 0°C tak startuje v pohodě -včera jsem už objevil MAP sensor, který jsem vyčistil a dal zpět. Teplota byla +7°C a auto chytlo okamžitě ( nemyslím si že by to bylo tím čistým sensorem, ale teplotou, uvidím až bude větší zima) Každopádně jsem MAP sensor netestoval, nemám vakuovou pumpu( dle návodu na netu). Když se mi podařilo nastartovat v -4°C asi na 5-tý pokus, tak potom, když jsem motor po chvíli vypnul a zkusi nastartovat znovu, auto chytlo hned

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 25 pro 2021, 11:59
od tatko Tom
"diagnostiku nemám" - na Alfe 156 (aj na Multiple) mi funguje na základné snímanie aj mazanie chybvých kódov Torque Pro s OBD2 adaptérmi.
Torque apka cca 5 eur, adaptéry do 20 (v Alfe konkrétne Mobilla OBD-II BT, v Multiple by som musel hľadať aký som kupoval)
Oznámilo to (aj poctivo mazalo) problém s hodnotami z EGR, ktorý sa rozsvedcoval na palubovke (až ho to prestalo baviť), aj vadný žhavič.

Nebál by som sa to preliať VIFkom - kľudne aj desaťnásobok predpísanej koncentrácie. Spravil som to obom našim JTD, aj benzínovému Puntu.

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 25 pro 2021, 13:51
od kivi
Díky, mrknu se na to.. VIF používám pravidelně, tak tomu "trochu" :-) přidám

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 29 pro 2021, 18:46
od Vladka1
Když diagnostiku, tak nečumět na výpis chyb, ale sledovat live data z čidel a porovnat s normálem (tj. někoho kdo neni lama jako ti od Fiatu)... VIF neuškodí ale problém bude jinde..
Žhaviče jsou ty co tam patří? Stalo se mi ještě u pravěkýho TD, že servis dal nějakou čínu a s tou startovalo mizerně, pak jsem dal origo BERU který tam byly původně z prvovýroby a chytalo zase na drc jako zamlada...
Může to být i problém v konektorech, kostrách - změna teploty a tepelná roztažnost = za studena může být přechoďák a změní to hodnotu z čidla, pak to blbě dávkuje naftu... To právě uvidí na diagnostice na live datech.. Nebo něco přimrzlýho... Voda ve filtru??

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 18 úno 2025, 17:43
od Prajsler 1
kivi píše: 23 pro 2021, 21:20 Zdravím, můj freemont JTD 103kW byl dva roky v pohodě, zimní starty při -15 v pohodě. Teď když je kolem 0°C už má problém nastartovat, v mínusech je to prakticky nemožné. Vyměnil jsem žhaviče -nic, nové žhavící relé -nic, na diagnostice ve Fiatu -nic. Od jara do podzimu startuje perfektně. Dík za případné rady
Děj novou baterku. Dělalo mi to to samé koupil jsem novou baterku originál Optimu a mám od toho klid.Gelove baterky Exide jsou k ničemu je to náhrada za origo Optima.

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 18 úno 2025, 17:58
od kivi
Zdravím vás, tak 3-tí rok mám freemonta přes mrazy odstaveného - ikdyž je pravda že mrazivých dnů bylo minimum tak mě to tolik nevadilo(a mám druhé auto) a tak nějak jsem rezignoval....
Nechci ale být rukojmím mého auta - tak kdyby měl někdo radu či novou (podobnou) zkušenost budu rád za radu. Jen připomínám, že když je nad nulou auto startuje, spotřeba je na dlouhé trasy 6l.
Ale -když se při - 4°C podaří na 2-3 pokus nastartovat a já hned motor vypnu, potom jde nastartovat hned i třeba za 2 hodiny....
Toť vše. Jsem z Vysokého Mýta - jsem ochotný zajet někam kde mi pomůžou -okolní servisy si neví rady.

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 24 úno 2025, 12:16
od Vladka1
Tip na dilataci.. Padá nafta a netěsnost je jen v mrazu... Špatná kostra (pokles napětí při startu), startem se ohřeje a pak chvíli funguje.. Podobně žhaviče/ relé žhavení. Baterka, opět start jí "nakopne" a pak je pokles napětí při startu menší... Měřit.
Napoví diagnostika a live hodnoty z čidel.
Ve většině servisů jsou lamy, neumí diagnostikovat jakýkoliv složitější problém a používají metodu pokus - omyl...
Na dálku věštění z koule a obecné rady...

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 25 úno 2025, 07:12
od kivi
Vladka1 píše: 24 úno 2025, 12:16 Tip na dilataci.. Padá nafta a netěsnost je jen v mrazu... Špatná kostra (pokles napětí při startu), startem se ohřeje a pak chvíli funguje.. Podobně žhaviče/ relé žhavení. Baterka, opět start jí "nakopne" a pak je pokles napětí při startu menší... Měřit.
Napoví diagnostika a live hodnoty z čidel.
Ve většině servisů jsou lamy, neumí diagnostikovat jakýkoliv složitější problém a používají metodu pokus - omyl...
Na dálku věštění z koule a obecné rady...
Díky za reakci. baterka zkontrolovaná vše ok, mám nové relé i žhaviče ( žhaviče Bosch ), palivový systém mi loni kontrolovali a kde byla pochybnost tam přetěsnili. Ještě jsem nav jiném fóru četl, že v mrazu může zamrznout spínač spojkového pedálu... No a dle jednoho servisáka( který tedy taky na příčinu nepřišel a vlastně se tím nechtěl zabývat) mámůj freemont horší starty i v teple -jakože delší ( 1-2 sekundy )... Tak možná i startér??

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 25 úno 2025, 09:18
od Vladka1
Baterka - při startu nesmí napětí padat pod ca 10V. Může být i přechoďák ve vedení a napětí na baterce OK ale nízké přímo na startéru nebo ŘJ..
Pokud netočí a za hodinu pohoda i studený motor, tak ověřit padání nafty, přetěsnění neznamená že to udělali dobře..
Nic nezkazíš VIF do nafty (vyčištění vstřiků), klidně celou pikslu do nádrže.. Pak i líp startuje - zvyšuje cetanový číslo a nafta "líp hoří"
Žhaviče jsou originál co tam má být? Můžou být trochu jiný a pak to zlobí, to že jsou použitelný neznamená že jsou ideální.. Ověř v Eperu - najde to číslo dílu podle VIN přímo pro konkrétní verzi motoru (i pro jeden typ motoru je víc druhů žhavičů)

Re: v mrazu nestartuje

Napsal: 25 úno 2025, 11:18
od kivi
Vladka1 píše: 25 úno 2025, 09:18 Baterka - při startu nesmí napětí padat pod ca 10V. Může být i přechoďák ve vedení a napětí na baterce OK ale nízké přímo na startéru nebo ŘJ..
Pokud netočí a za hodinu pohoda i studený motor, tak ověřit padání nafty, přetěsnění neznamená že to udělali dobře..
Nic nezkazíš VIF do nafty (vyčištění vstřiků), klidně celou pikslu do nádrže.. Pak i líp startuje - zvyšuje cetanový číslo a nafta "líp hoří"
Žhaviče jsou originál co tam má být? Můžou být trochu jiný a pak to zlobí, to že jsou použitelný neznamená že jsou ideální.. Ověř v Eperu - najde to číslo dílu podle VIN přímo pro konkrétní verzi motoru (i pro jeden typ motoru je víc druhů žhavičů)
Dík, znovu to projdu, proměřím. Vifko používám a naftu beru bez biosložky