Stránka 1 z 1

Špatné starty

Napsal: 15 čer 2023, 23:16
od Paprička
Zdravím,
Mám problém s Fiatem 1,4 . Když je motor studený,nastartuji a po chvilce to chcípne, Startuji to cca na 3x. Pak už je to ok. Diagnostika mi ukázala vadné relé benzínového podávacího čerpadla. Nevíte,kde ho mám hledat? Děkuji za jakoukoliv radu

Re: Špatné starty

Napsal: 16 čer 2023, 18:29
od Paprička
Fiat qubo 2014 r.v

Re: Špatné starty

Napsal: 17 čer 2023, 00:00
od tomass
Hledat se dá úplně kdekoliv. Nevím, kde ho má Qubo, ale já ho mám u 1,1 v pojistkové skříňce vlevo od volantu a je červené. Před 2 týdny jsem ho kupoval v Autokelly. https://www.autokelly.cz/Product/ERA-661123/12678158 Mají ho na centrálních skladech. Kvůli mě ho vezli do Ocelářské. :D
Ještě nabízeli použité, ale to já nerad, ve Vojkově. Jinak není originál jinde k sehnání i když je to jenom blbý relé. Progooglil jsem všechno.
Jestli je stejné nevím. Nejdřív prověř a pak kupuj.

Re: Špatné starty

Napsal: 04 črc 2023, 22:15
od Paprička
Diagnostika psala to relé,to jsem vyměnil a pořád to je stejné. Mám tam LPG a pokud jedu na něj,tak je to ok. Zkusil jsem jet na benzín a byl už problém. Co mě ještě napadlo,tak vyměnit benzínové čerpadlo

Re: Špatné starty

Napsal: 05 črc 2023, 17:04
od Vladka1
Číslo chyby není určení vadného dílu ale jen nápověda kde se vadný díl projevil. Hlásí vadný relé ale problém může být úplně jinde, klidně na kostře od čerpadla.
Musíš měřit, pokud na plyn jede a na benzín zdechne tak jdi po přívodu paliva, základ je změřit tlak paliva na liště, pokud je nízký tak měřit napětí na čerpadle jestli je to elektrikou nebo čerpadlem, může do toho kecat i regulátor tlaku nebo ucpanej filtr, to ověříš měřením tlaku hned za čerpadlem nebo metodou pokus - omyl.
Pokud je tlak paliva OK tak adaptace směsi, ucpaný vstřiky nebo ovládání vstřiků..
U tebe bych jako první meřil napětí a proud kolik si čerpadlo bere (pokud nemáš čim změřit přímo tlak paliva - někde je na liště autoventilek někde se musí vložit T s tlakoměrem)

Re: Špatné starty

Napsal: 06 črc 2023, 23:39
od tomass
Nevím, jestli má tohle auto bimetalový přepínání na sání teplý/studený vzduch do sání (přímý vzduch a nebo ohřev od výfuku). Pokud to tam je, tak bych kontroloval jestli neuváznul v teplé poloze. Na teplý vzduch by plyn normálně teď v létě neměl jet. Benzínu by to vadit nemělo. Mělo by se dát zjistit vizuelně, nebo v diagnostice po ohřátí motoru jakou má teplotu přiváděný vzduch.

Tím vzduchem to být nutně nemusí, ale je to jedna z veličin, která je odlišná pro plyn a benzín. Bylo to tak i u karburátorových aut. A existoval paradox, kdy náhle jedno auto ze 100 odporovalo pravidlům a vyžadovalo obrácený parametr teploty vzduchu, vím to od mechanika plynaře. Nikdo nepřišel na to, proč to tak je. Kontrolou se může přijít na jinou, tu pravou příčinu. Sám mám u jednoho auta sundanou zůženou trubici sání studeného vzduchu a v létě, když je vedro tak mi při stání na volnoběh nedrží otáčky a při zhasnutí na plyn nejde nastartovat, dokud nenasaje studenější vzduch.
Benzínu je to skoro jedno. Snad i tohle může pomoci při hledání závady. Může to být jeden motor ze 100, který má něco jinak.
A dal bych nový svíčky, protože může jít opět o paradox, že benzínu něco vadí a plynu ne. Normálně je to obráceně, plyn je choulostivější na svíčky, než benzín. Taky si najednou nemusí poradit elektronika, pokud se jezdí plyn / benzín 95 okt. Je lepší jezdit na 100 oktanový benzín trvale.

Re: Špatné starty

Napsal: 28 srp 2023, 22:41
od Paprička
Svíčky se vyměnili, čerpadlo prý po zapnutí klíčku je slyšet jednou jak nasaje a potom po dalším otočení už Nee.Ani mechanik si s tím neví rady. Tak asi vyměním to čerpadlo +filtr. Nebo není někdo v okolí Žamberka,kdo má takové auto a byl by ochotný se na to podívat? 🙏