Stránka 1 z 1
odtrh svíček 1,4 70kW
Napsal: 10 kvě 2025, 12:20
od Manny
Ahoj!
Možná jsem blbě hledal, ale zatím nikde nenašel: Jaký je správný odrth zapalovacích svíček Denso XU22TT? Ty co jsem vyndal měly přes 0,95 (já je tam nedával). Měly 30000km. Ty nový, na který jsem nesahal mají 0,8. Tak co je správně?
Re: odtrh svíček 1,4 70kW
Napsal: 14 kvě 2025, 07:55
od hans55
Hledáš problém tam, kde není. Vraž je tam a jezdi.

Re: odtrh svíček 1,4 70kW
Napsal: 14 kvě 2025, 09:35
od Vladka1
Jedno to neni, malý odtrh blbě zapaluje, velký přetěžuje cívku a může probít izolaci vinutí..
Správný odtrh nevim, když koukám na stejný svíce různých značek, tak mají od 0,7 po 1mm
= 0,8 pokud motor jede dobře tak nechat.
Hlavní projev vady zapalování je škubání pod plynem v nízkých otáčkách.
Re: odtrh svíček 1,4 70kW
Napsal: 14 kvě 2025, 17:29
od tatko Tom
0,7-0,8 (a logicky opotrebením sa zväčší - ubudne materiál elektród).
Bodka.
Re: odtrh svíček 1,4 70kW
Napsal: 15 kvě 2025, 19:03
od Manny
Díky pánové
Re: odtrh svíček 1,4 70kW
Napsal: 21 čer 2025, 23:17
od tomass
Obecná informace od automechanika, který dělá i LPG, že se může zmenšit mezera na svíčce klidně o 0,2 mm a motoru to prospěje.
Mám vyzkoušené u 1,1 MPI motoru Fiat 0,7 mm mezera se svíčkami NGK (Fiat předepisuje v příručce značku NGK) a mezera, kterou zmenším (z 0,9 od výrobce) je při výměně svíčky vždy naprosto stejná a nezvětší se, prostě nikdy ! Je to kvalitou svíček. NGK používám na každém autě co mám a je to tak pokaždé se stejnou mezerou s jakou je tam dávám. Používám základní řadu svíček NGK.
Měřím pochopitelně spárovou měrkou. Motor jako takový běží krásně, lépe subjektivně reaguje na plyn a je hodně, hodně přetáčivý (nemá omezovač).
Dělám to tak už asi 10 let a osvědčila se mi menší mezera, než předepsaná. Jinak auto 23 let, asi 155 tkm, hodně těžký režim studených startů. Před 2 měsíci emise kolem 30 % normy ve zvýšených otáčkách, volnoběh cca 25 % normy pro emise.