Stránka 1 z 1

cukání motoru 1.6 16v

Napsal: 04 srp 2007, 20:10
od darko
potřeboval bych prosím poradit se stávkujcím motorem.Projevuje se následujcími jevy:
1. Při nastartování za studena má motor nepravidelný chod.Po zahřátí je v pořádku.
2. Při jízdě na malé otáčky cca asi 1900 ot/min. motor ztrácí výkon,jakoby někdo odpojoval kabely svíček.
3. Motor občas ,nepravidelně,nelze nastartovat.Často až na čtvrtý pokus.
Kabely svíček jsou nové ( BOSCH).Svíčky taky ( DENSO).
V servisu Fiatu na větu :"přijedte za týden na diagnostiku,uvidíme jestli to něco ukáže.Bude to stát 8 stovek pane" ,nejsem zvědavý.PORADTE KAMARÁDI!!!! :cry:

Napsal: 06 srp 2007, 02:08
od pacholda
Měl jsem stejný problém. Pomohla výměna snímače. Nevím přesně jak se jmenuje a k čemu slouží, ale od té doby je klid. Snímač se nachází zespodu u rozvodového řemene a zřejmě snímá otáčky rozvodového řemene. Cena snímače 2000Kč.

Napsal: 09 srp 2007, 13:33
od Bušoun
Ta čidla jsou dvě - jedno je čidlo otáček, druhé čidlo polohy (jedno je údajně na hlavě u vačky, druhé nevím). Co mi říkal autoelektrikář, tak často neodcházejí, ale zoxidují konektory, kterými jsou připojena ke kabelu od řídící jednotky. Pak to dává pulzy jen někdy, a počítač neví co, tak to nehodí jiskru. Takže zkonrolovat a očistit konektory, snad to pomůže.
Bušoun

Re: cukání motoru 1.6 16v

Napsal: 05 zář 2010, 18:46
od darko
již vyřešeno,byl to prasklý modul zapalování.Klasika.Ted se ale objevily nové problémy:při projíždění prudší zatáčkou (kruháč,pravoúhlé odbočení) vynechává motor.Kromě toho mám vysoký volnoběh za studena i za tepla,kolik,to nevím,italští soudruzi zapoměli namontovat otáčkoměr.

Re: cukání motoru 1.6 16v

Napsal: 05 zář 2010, 21:39
od AlexAG
Ahoj, a co tak napichnut ho na diagnostiku. Pozhanaj niekde taku ktora ti ukaze LIVE funkcnost motoru.

Re: cukání motoru 1.6 16v

Napsal: 05 zář 2010, 22:06
od darko
jediná diagnostika kterou znám je u servisu fiatu a ta ukáže prd.Byl sem tam minule s tím prasklým modulem a neukázalo to nic

Re: cukání motoru 1.6 16v

Napsal: 06 zář 2010, 01:23
od AlexAG
Muj kamos ma Bosch a ta ti ukaze hodnoty LIVE pri provozu a pripadne registruje urcite anomalie v provozu a dokaze vyhodnotit co je spatne.Zajtra skocim za nim a pozriem si typ a dam to tu nech viete co zhanat.

Re: cukání motoru 1.6 16v

Napsal: 06 zář 2010, 20:37
od kubiii
darko píše:již vyřešeno,byl to prasklý modul zapalování.Klasika.Ted se ale objevily nové problémy:při projíždění prudší zatáčkou (kruháč,pravoúhlé odbočení) vynechává motor.Kromě toho mám vysoký volnoběh za studena i za tepla,kolik,to nevím,italští soudruzi zapoměli namontovat otáčkoměr.
Termostat máš OK? Já měl podobné projevy s Temprou (mimo těch zatáček) a tam byla chyba právě ve špatným termostatu...

Re: cukání motoru 1.6 16v

Napsal: 06 zář 2010, 20:56
od darko
termostat je tři měsíce starý

Re: cukání motoru 1.6 16v

Napsal: 03 črc 2012, 16:03
od oenek
Mám možná podobný problém... Jedu a najednou, třeba nemusím ani zrychlovat, jakoby mě někdo zezadu chytnul a brzdil. Chvilku takhle jedu a najednou to zase vystřelí jakoby nic... Myslíte, že to bude to samý?

Re: cukání motoru 1.6 16v

Napsal: 05 led 2013, 18:00
od kubiii
Přidám svůj podobný nebo možná stejný problém.

Přepadla mě poměrně nehumorná nemoc, hnusný zápal plic, 3 týdny ve špitále a víc než měsíc jsem tak neprojel auto. Víte jaký bylo v prosinci počasí: vlhko, trochu mrazy a tak. Když jsem se trochu zotavil a vlezl do auta, tak podobně jako je popsáno výše: cukání, jízda občas jakoby na tři válce, auto se pod plynem propadlo, někdy naopak vystřelilo naplno apod. Zvlášť při rozjezdu v křižovatkách to nebyla úplně sranda...

S autem jsem ujel asi 50km, nechal ho pár hodin stát, pak jsem opět nasedl a všechno bylo vcelku v pořádku (občas se i teď náznak cukání objeví, ale jen sporadicky). Evidentně se stalo to, že se delší jízdou někde něco zahřálo a vyschlo... :!:

Hlavní podezření mám na cívku (tedy modul zapalování, jak píše darko - přepokládám). Už od doby, co jsem auto koupil, je nahoře na plastovém obalu vcelku velká prasklina. Nechce se mi ale kupovat, dokud si nejsem 100% jistý, že je opravdu špatná a příčinou výše zmiňovaných problémů.

Má tu ještě někdo podobnou zkušenost s vadnou cívkou nebo mám třeba ještě hledat problém u nějakých čidel (svíčky jsou nový) :?: Že je problém v nějaké elektrice je imho jasný.

Re: cukání motoru 1.6 16v

Napsal: 06 led 2013, 00:57
od pacholda
pacholda píše:Měl jsem stejný problém. Pomohla výměna snímače. Nevím přesně jak se jmenuje a k čemu slouží, ale od té doby je klid. Snímač se nachází zespodu u rozvodového řemene a zřejmě snímá otáčky rozvodového řemene. Cena snímače 2000Kč.
Tak abych uvedl na pravou míru výše zmiňované: Výměna čidla pomohla jen na chvíli. Problém s cukáním motoru po delším stání, u mě stále přetrvává.
Inu co, je to jen dětská nemoc, která se projeví pouze po více jak 5 ti denním stáním a po cca 2 km jízdy zmizí. Již jsem si zvykl a neřeším to, pouze svoji Multi pokárám za neslušné chování, ona se umoudří a pak jí pochválím za to, že je zase hodná holka a ona si přede jako kotě...

Re: cukání motoru 1.6 16v

Napsal: 06 led 2013, 14:08
od darko
já mám sice ted už Xsaru Picasso 1.8i 16v,ale problém s rozjezdem jsem měl na ni taky,ten jsem vyřešil DŮKLADNÝM pročištěním klapky sání a krokomotorku.Od té doby problémy pouze sporadicky.Taky pomohla jízda na Ethanol E85.Jinak moji Multiplu má nějaký pán z Prostějova.Jako jediná má oranžové odrazky na náraznících a znak "Fiat" na sloupcich zadních dveří.Pokud čte tento příspěvek a má pocit že auto málo táhne v malých otáčkách,pomůže právě pročištění klapky sání.Vyzkoušeno :)

Re: cukání motoru 1.6 16v

Napsal: 10 led 2013, 18:30
od Mišan
Nezapomínejme ještě na jednu velice důležitou věc. Mnoho snímačů, které kdy kdo vyměnil je normálně funkčních. Problém je totiž v přechových odporech v konektorech. Je třeba to po nějakém čase rozpojit, prostříknout prostředkem na kontakty a vyčistit. Projevuje se to tím, že se problém vyskytuje nepravidelně, zejména při výkyvech teplot. Mám s tím dost zkušeností.
Cívky elektromagnetických ventilů jsou tímto problémem také pověstné. Aby mohly vyvinout dostatečně silný magnetický tok, potřebují aby jimi protékal i odpovídající proud. Pokud je na kontaktech přechodový odpor, může se proud snížit až na polovinu a tok tím pádem také. Servis pak řekne "vyměnit cívku, je slabá". Jenže ona není, může být jen přerušená nebo mít mezizávitový zkrat, ale "slabá" - to ne.