Stránka 1 z 1

Obytný príves

Napsal: 12 zář 2007, 10:37
od godolphin
Vážení páni a dámy, prosím vás o zaslanie skúseností s prevádzkou obytného prívesu /karavanu/ za Multinkou. Mám tým na mysli, "správanie" auta s prívesom na dlhšej ceste, spotrebu, jazdné vlastnosti, hlavne brzdový systém a pdb. A ešte aký príves používate, myslím hmotnostne "zaqvačený" za Multi. Díky všetkým

Obytný príves - info

Napsal: 14 zář 2007, 07:57
od godolphin
Nikto nič :cry:

príves

Napsal: 14 zář 2007, 16:44
od joyo
Príves nieje problém. auto je tak ťažké, že takmer necítiš ako sa občas na nerovnostiach zhúpne. Mám brzdený príves, váha asi 500 kg. Šírka asi 190 tak nemusím ani používať nádstavce na zrkadlá. Auto ide v pohode, trochu horšie sa cúva s prívesom do kopca. To dostala spojka zabrať. Pokiaľ som išiel povolených 80 až 90 km/h spotreba sa taker nemenila nejaká decinka ale pri väčšej rýchlosti sa to už potom prejaví na spotrebe asi 1 až 1,5 l nafty naviac.

Diky Joyo

Napsal: 15 zář 2007, 08:49
od godolphin
Tak vdaka za info, pomohol si mi :wink:

Napsal: 15 říj 2007, 17:21
od Roba
Tahám obytný přívěs 1300kg,spotřeba 8,5až10,5l (JTD r.v.2000) podle terénu a rychlosti(u benzínu by ta spotřeba byla asi o dost vyšší),jízdní vlastnosti poměrně dobré,ale přívěs je rozhodně za autem cítit(přecijen 1300 je víc než 500...).Když Jedu v Chorvatsku do táhlého kopce tak je výkon auta takřka nadoraz(asi u Fiatu vědi proč s se stupajícím rokem výroby stoupá i výkon).Když se v kempu parkuje(obzvláště v Chorvatsku) tak spojka dostává pěkně zabrat až smrdí.Jednou se mi při popojíždění do kopce v zácpě na dálnici ze spojky tak hulilo,že jsem byl podělanej až za ušima :-).Mám v TP zvýšené zatížení koule na 1800kg ale v praxi si to neumim představit -rozhodně ne s karavanem.

Re: Obytný príves

Napsal: 14 říj 2010, 22:12
od kkzako
Zatí sice nevlastním fiata, ale jezdím s karavanem od r 1974 ještě s ponorkou. Od r 83 jsem si postavil klasický přívěs délka 3,6 m bez oje a váha 750 kg ( na dovolenou typuji 800 kg) Je pochopitelné, že s těžším autem jako je Vaše je jízda snadnější. Z Š120 jsem měl s tím stejným přívěsem problémy kolem 80 km/hod, což je nejčastější reakce soupravy, boční rozvlnění, které pak obzvláště s lehčím autem začnete mít pocit, že vás to vyhodí ze silnice. Naučíte se přibrzdit a pak akcelerovat. V součastné době jej tahám s 1,9 dTI Lagunou což je asi tak váhově srovnatelné vozidlo s Vaším a občas mám problémy kolm 100 km/hod. (V ČR na D1 se tak ale jet nedá)
U auta se říká, čím kratší vdálenost k zadní nápravě od koule tím lepší. Před jízdou se také doporučuje jinak hustit pneu, vzadu na autě to zvedám o 0,5 atp proti běžnému provozu (jezdíme zpravidla s polovičním zatížením) a na karavanu mám obuté nikoprofilové 13 pneu které hustím až na 2,7 atp (víceplátnové) zásadně nepoužívám protektory. Důležité je také rozložení váhy tak aby na kouli bylo 40 až 60 kg dle tažného auta. Pakliže se ani za těchto podmínek souprava nechová klidně, doporučuji zakoupit žehličku na karavan německou která svírá kouli přez speciální destičky a ty zabraňují rozkmitání soupravy. (Stojí ale cca 6000,- Kč)
Je nutno počítat, že jízda se soupravou je trochu jiná, souprava je citlivější, na brzdy je trochu delší, ale né mnoho. Nesouhlasím však, s tím že se nezvedne spotřeba. Pokud má za sebou zavaží 800 kg a ještě k tomu plochu min 4 m2 čelo karavanu, tak se buď musím ploužit 40 kou a nebo to zaplatím na spotřebě. Pokud jedu po pěkných zahraničních dálnicích s průměrem cca 95 km/hod mám spotřebu min o 3 litry vyšší a jinak to být ani nemůže. Jinak je to ale super. kkzako