Stránka 1 z 1

MOTOR: Startování v mrazu

Napsal: 26 pro 2007, 15:08
od Victor
Mám problém se startováním, když venkovní teplota klesne pod -3 °C. Motor jen zabublá a hned zhasne. Po otočení klíčkem musím hned šlápnou na plyn a trošku protočit (stačí okamžik) a pak už to jede i na volnoběh. To asi není v pořádku, co? V servise mi řekli, že to dají na diagnostiku, ale to musí zrovna mrznout a auto tam musí být do rána, aby pořádně "vymrzlo". Jenže já teď auto potřebuji, takže uvidíme po svátcích. Čím by to mohlo být?

Napsal: 29 pro 2007, 15:08
od Victor
Ještě postřeh. Mám trošku podezření na baterii. I když startér točí svižně a podle světel se zdá baterie v dobré kondici (1,5 roku stará, bezúdržbová, Bosch), při tom prvním ranním startování se mi stane, že se mi vymaže nastavení rádia. Je možné, že by se něco podobného dělo s PP? Je hodně náchylný na krátkodobý pokles napětí?

Napsal: 04 bře 2008, 00:26
od Victor
Už mi to resetování rádia lezlo na nervy, tak jsem vyměnil baterku. Vzal jsem VARTU 45 Ah 400 A, byla zrovna v akci. Nemůžu si pomoct, ale 200 A origo baterky mi připadá docela málo. Baterka časem ztrácí kondici a když ještě mrzne, už není žádná rezerva. Je to vůbec zvláštní kousek dělaný BOSCHem na zakázku. Myslím, že něco tak slabého se ani běžně koupit nedá. I obyčejná AKUMA 40 Ah má startovací proud 420 A.
Po výměně je už startování a rádio OK. 8)