Cvakání u zadního stěrače

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Banán007
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 30 led 2008, 08:13
Bydliště: Šebetov
Kontaktovat uživatele:

Cvakání u zadního stěrače

Příspěvek od Banán007 »

Zdravím všechny.Vlastním Fiat Bravo 1.4 12V r.v.99. Můj problém je,že během jízdy nebo po otočení klíčkem zapalování se mi u zadního stěrače ozve divné cvakaní.Dělá to jen někdy jednou nebo dvakrát do týdne.Přitom stěrač funguje normálně a po setření stěračem toto cvakání přestane.Můj kamarád měl podobný problém u Fiata Punto a v sevisu mu řekli,že to je motorkem u stěrače.Po nějaké době mu motorek odešel úplně. :x Nevíte někdo,čím by to mohlo být? Uvítám každou radu.Díky za pomoc 8)
Reklama
 

cas
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 28 led 2008, 16:31
Bydliště: Vyškov

Re: Cvakání u zadního stěrače

Příspěvek od cas »

Banán007 píše:Zdravím všechny.Vlastním Fiat Bravo 1.4 12V r.v.99. Můj problém je,že během jízdy nebo po otočení klíčkem zapalování se mi u zadního stěrače ozve divné cvakaní.Dělá to jen někdy jednou nebo dvakrát do týdne.Přitom stěrač funguje normálně a po setření stěračem toto cvakání přestane.Můj kamarád měl podobný problém u Fiata Punto a v sevisu mu řekli,že to je motorkem u stěrače.Po nějaké době mu motorek odešel úplně. :x Nevíte někdo,čím by to mohlo být? Uvítám každou radu.Díky za pomoc 8)
nevim čím to je, ale dříve jsem se s ti setkal na Bravě, zatím se to již neukázalo, připadli mi že to bylo přechodem kontaktů v kufru
Banán007
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 30 led 2008, 08:13
Bydliště: Šebetov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Banán007 »

Tak díky :wink:
Andrew1
Začátečník
Příspěvky: 13
Registrován: 24 led 2007, 11:57
Bydliště: Kožlany
Kontaktovat uživatele:

zadní stěrač

Příspěvek od Andrew1 »

Zdravim měl jsem stejný problém ale měl jsem to jen v kontaktech co snímají pohohu stěrače a ovládají relátko který mi pořád cvakalo prostříkal jsem to kontaktolem a je od toho klid.
Banán007
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 30 led 2008, 08:13
Bydliště: Šebetov
Kontaktovat uživatele:

stěrač

Příspěvek od Banán007 »

A kde to relátko přesně najdu? Protože jich mám několik v motorovém prostoru a pak jsou ještě na několika místech uvnitř auta. :idea:
Horina
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 20 lis 2008, 14:46

Příspěvek od Horina »

Relé co cvaká je přímo na převodovce toho motorku. Jinak většinou pomůže zapnout/vypnout stěrač, kontakt si sedne a relátko už potom necvaká.
Banán007
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 30 led 2008, 08:13
Bydliště: Šebetov
Kontaktovat uživatele:

zadní stěrač

Příspěvek od Banán007 »

Zdravím.

Tak jsem vyskoušel prostříkat kontakty od relé a pořád nic.Na chvíli to bylo dobré a potom zase to samé.Relátko se někdy samo od sebe během jízdy rozcvaká a někdy se rozcvaká už při pouhém pootočení klíčku zapalování.Díval jsem se také jestli nejsou kontakkty nějak zaoxidované nebo volné a všechno je v pořádku.Tak nevím,už mě to docela štve. :x Uvítám opravdu každou dobrou radu nebo tip.Díky moc.
Fiat Bravo 1.4 12V 59 kW
AlexGuliwer
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 07 srp 2008, 14:17

Re: zadní stěrač

Příspěvek od AlexGuliwer »

Banán007 píše:Zdravím.

Tak jsem vyskoušel prostříkat kontakty od relé a pořád nic.Na chvíli to bylo dobré a potom zase to samé.Relátko se někdy samo od sebe během jízdy rozcvaká a někdy se rozcvaká už při pouhém pootočení klíčku zapalování.Díval jsem se také jestli nejsou kontakkty nějak zaoxidované nebo volné a všechno je v pořádku.Tak nevím,už mě to docela štve. :x Uvítám opravdu každou dobrou radu nebo tip.Díky moc.

to mě ten motůrek nakonec kleknul
AlexGuliwer
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 07 srp 2008, 14:17

motůrek

Příspěvek od AlexGuliwer »

mě to dělalo taky a nokonec kleknul...
Banán007
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 30 led 2008, 08:13
Bydliště: Šebetov
Kontaktovat uživatele:

Zadní stěrač

Příspěvek od Banán007 »

Zdravím všechny. Tak záhada je vyřešena.U motorku stěrače je plošná deska ve tvaru kola a na něm vykresleny tištěné spoje.Skrz tuto desku je otvor,kterým prochází hřídel od ozubených kol až ke stěrači.Z jedné strany jsou ozubená kolečka na pohon stěrače a z druhé strany jsou uvedené tištěné spoje a na nich jsou přivedeny z relátka 3 měděné pacičky.Stalo se to,že ozubená kolečka byla obalená vazelínou a ta se následně protlačila skrz plošnou desku až na tištěné cesty.Ty byly doslova zapatlány a následně i pacičky od relátka.Docházelo ke špatnému kontaktu vodivých cest a paciček od relátka.Z tohoto důvodu se relátko někdy samo rozcvakalo nebo nereagovalo vůbec.Tak jsem motorek i relátko kompletně rozdělal vyčistil od vazelíny.Znovu namazal ozubená kola.Dával jsem si přitom pozor,aby vazelína zůstala tam kde měla.Nakonec jsem dal vše do kupy a hádejte..........Je to supéééér.Valí to a mám klid :D
A nakonec menší poznámka: Komu to dělá,tak si to rozdělejte a vyčistěte radši hned,nebo se může stát,že vám motorek jednoho krásného dne odejde úplně.Tak díky a ahoj příště :P
Fiat Bravo 1.4 12V 59 kW
Odpovědět

Zpět na „Bravo / Brava“