Stránka 1 z 1
					
				Ráfky a pneumatiky
				Napsal: 02 dub 2008, 20:21
				od Boris
				Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jak hodně vadí, když na ráfky obuju trochu jiné (letní) pneumatiky než mám v techničáku?
Konkrétně (Seicento):
V TP alternativy:
1) ráfky 4,5Bx13ET33 pneu 145/70 R13
2) ráfky 5,0Bx13ET33 pneu 155/65 R13
A já když na ráfky 4,5B dám pneu 155/65 R13 ??
Bude to vadit jen na STK nebo je s tím např. nebezpečné jezdit atd...
Poraďte prosím. Díky!!
			 
			
					
				
				Napsal: 03 dub 2008, 00:05
				od radek.s
				Ahoj, podle mě to vůbec není problém ta kombinace disky 4,5B a pneu 155/65. Disky 4,5B mají jen o půl palce menší šířku než 5,0B a to by té pneu nemělo vadit. Na technický s tím problém nebude, protože disky nepřeměřují a ty pneu 155/65 jsou podle techničáku. A nebezpečný to taky není. Nebál bych se toho. Jenom je nutné dodržet to ET33, což je hloubka zálisu (montážních otvorů), protože jsem jednou zkoušel dát na Seičo disky z Punta, ty měly to ET jiné a nešly tam namontovat originál poklice protože i když byly poklice ve středu disku pod šrouby nadoraz na disku tak odstávaly po obvodu od disku asi o 1,5 cm 
 
  
 .
 
			
					
				
				Napsal: 09 kvě 2008, 19:40
				od velechovský václav
				V TP vozidla je uvedena  možnost kombinace rozměru ráfků a rozměrů pneumatik.
Je zbytečné pokoušet osud a montovat  na vozidlo pneu a ráfky neschválené.
Nabídka ráfků  a pneu schváleného typu  je natolik široká , že není nutno uvažovat  o použití  neschváleného sortimentu.
			 
			
					
				
				Napsal: 09 kvě 2008, 21:19
				od radek.s
				Pane Velechovský, ale zde není dotaz na neschválené rozměry disků a pneu. Oba rozměry jsou dle TP, jen ta kombinace ne. Boris se na to ptá protože pravděpodobně už obojí má a bojí se to použít. Kdyby měl například jen disky není problém k nim koupit nové pneu dle TP. Proč kupovat nové pneu, když už jedny máte a ty by šly použít. Tato kombinace není nebezpečná. Jinak s vámi souhlasím, mělo by se dodržet to co je v TP.
			 
			
					
				
				Napsal: 11 kvě 2008, 14:53
				od velechovský václav
				TP uvádí:
Pneu 145/70 R13 71 T ráfek 4.50 B x 13 ET33.
Pneu 155/65 R13 73 T ráfek 5.00 B x 13 ET33.
Pneu 165/55 R13 70 H ráfek 5.50 B x 13 ET 27,5 i 5,50 B x 13 ET 33.
Pneu 175/50 R14 74 H ráfek 5,50 J x 14  ET 36.
Pneu 155/70 R13 75 T ráfek 5,00 B x 13 ET 33.
 
Zimní pneu:
145/70 R13 71 Q M+S  ráfek 4.50 B x 13ET 33 nebo 5.00 B x 13 ET33.
155/65 R13 73 Q M+S  ráfek 5.00 B x 13ET 33.
Osobně jsem názoru , že provádět  jiné kombinace rozměru pneu  a ráfků
by se neměly provádět. Je to na úsudku majitele.  Maximálně si rozbije držku.
			 
			
					
				
				Napsal: 14 kvě 2008, 17:40
				od velechovský václav
				Ještě dodatek.
Určitě by nebylo vhodné  používat  pneu a ráfek o sobě neodpovídajících šířkách.
Šířce pneu  by měla odpovídat šíře ráfku.
         145                                   4,50
         155                                   5,00 
         165                                   5,50
         175                                   5,50/14
To vymysleli konstruktéři a zadali do TP vozidla.
			 
			
					
				
				Napsal: 09 srp 2008, 13:41
				od pavelp
				Kamarád má cinquecento a na 13 kách (plech) 4,5 palce má 165/55. Jezdí na nich asi 3 roky a pohoda.
			 
			
					
				Re: Ráfky a pneumatiky
				Napsal: 10 črc 2012, 11:27
				od freez
				Pneumatiky mají pro svou šíři určený rozsah šířky ráfku, na kterou se mají použít, pneumatiku 155/65 R13 na ráfek 4,5B bys dávat neměl, ráfek je moc úzký a mohl bys to někde v zatáčce vyzout, je to podobné jako občas vidím že na ráfku 7,5 je nasazena guma 195 ještě s nízkým profilem a bočnice pneumatiky jsou roztažené úplně do maxima, to je taky dobrý hazard.
145 R 13 	3,5-5
155 R 13 	5-5,5
165 R 13 	4-5,5
175 R 14 	4,5-6