Stránka 1 z 1

PALIVO: Jaký benzín je lepší?

Napsal: 31 kvě 2008, 10:05
od bmk
Chtěl bych se jako nový majitel, seznamující se s tímto vozítkem zeptat těch, kteří už mají nějaké zkušenosti zda někdo počítal co je výhodnější. Je jasné, že pokud používáš benzín s vyšším oktanovým číslem např 100 oktanový spotřeba je nižšší než pokud tankuješ 95ku. Co by mně ale zajímalo, jestli je ten rozdíl ve spotřebě takový, aby se vyplatilo jezdit na 100 okt.,tedy sice dražší, ale na plnou nádrž ujedeš více km.při nižší spotřebě. A je vůbec vhodné používat 98,nebo 100 oktanový benzín když v návodu je doporučeno používat 95ku ?? Samozřejmně pokud člověk pomine vyšší cenu silnějšího paliva, tak pro tak slaboučký motor 1.1,jako mám já je lepší jezdit na silnější palivo.Autíčko je potom živější a i třeba do kopce lépe jede.Navíc kvalitnější silnější paliva se dělají vesměs odsířená, což prospívá určitě motoru i živ.prostředí. Je pravda, že moje auto je teprve v záběhu, má najeto 2000 km, ale ten rozdíl mezi 95 100 okt. je poměrně znát.Díky za názory a informace.

Re: Jaký benzín je lepší ???

Napsal: 31 kvě 2008, 11:09
od abusacek
No nevím, já bych do vyššího oktanovýho čísla nešel. Používám vždy jen 95 ku, ale beru kvalitnější benzín. Žádný Tesco, nebo Unicorn, kde to vaří asi z kukuřice. Benzín beru jen na OMV a to Carreru 95.

Napsal: 31 kvě 2008, 11:23
od GReddy
myslim ze tu na fore je uz o tom debata a tusim to skoncilo zaverom ze 100 oktanovy benzin nieje pre take male objemy ako mame my...
ja berem Shell V-Power 95, ale ci je to rozdiel oroti normalnemu neviem lebo na nom od zaciatku ako som kupil auto :wink:

Re: Jaký benzín je lepší ???

Napsal: 31 kvě 2008, 12:40
od stifmajstrABARTH
abusacek píše:No nevím, já bych do vyššího oktanovýho čísla nešel. Používám vždy jen 95 ku, ale beru kvalitnější benzín. Žádný Tesco, nebo Unicorn, kde to vaří asi z kukuřice. Benzín beru jen na OMV a to Carreru 95.
Benziny jsou vsude stejny az na ty spec.(v power) myslis ze "tesco" benzin se vyrabi v "tesco" rafinerii a "omv" v "omv" ¨rafinerii? Soused jezdi cisternou a rikal ze je tovsude stejny ze jede do shelky a pak do PAPoilu ze je to fuk.....jinak si myslim ze benzin s vyssim oktanovym cislem neuskodi ale asi bude zbytecnej :wink:

Re: Jaký benzín je lepší ???

Napsal: 31 kvě 2008, 13:23
od abusacek
stifmajstrABARTH píše:
abusacek píše:No nevím, já bych do vyššího oktanovýho čísla nešel. Používám vždy jen 95 ku, ale beru kvalitnější benzín. Žádný Tesco, nebo Unicorn, kde to vaří asi z kukuřice. Benzín beru jen na OMV a to Carreru 95.
Benziny jsou vsude stejny az na ty spec.(v power) myslis ze "tesco" benzin se vyrabi v "tesco" rafinerii a "omv" v "omv" ¨rafinerii? Soused jezdi cisternou a rikal ze je tovsude stejny ze jede do shelky a pak do PAPoilu ze je to fuk.....jinak si myslim ze benzin s vyssim oktanovym cislem neuskodi ale asi bude zbytecnej :wink:
Tak jasně, že Tesco a spol si to nevyrábí sami, ale prostě to bude nějakej úplně nejobyčenější benál. Výplach trubek. Vyšší oktanová čísla se tu řešila už v nějakým topicu.

Re: Jaký benzín je lepší ???

Napsal: 31 kvě 2008, 15:02
od jenik11
bmk píše:Chtěl bych se jako nový majitel, seznamující se s tímto vozítkem zeptat těch, kteří už mají nějaké zkušenosti zda někdo počítal co je výhodnější. Je jasné, že pokud používáš benzín s vyšším oktanovým číslem např 100 oktanový spotřeba je nižšší než pokud tankuješ 95ku. Co by mně ale zajímalo, jestli je ten rozdíl ve spotřebě takový, aby se vyplatilo jezdit na 100 okt.,tedy sice dražší, ale na plnou nádrž ujedeš více km.při nižší spotřebě. A je vůbec vhodné používat 98,nebo 100 oktanový benzín když v návodu je doporučeno používat 95ku ?? Samozřejmně pokud člověk pomine vyšší cenu silnějšího paliva, tak pro tak slaboučký motor 1.1,jako mám já je lepší jezdit na silnější palivo.Autíčko je potom živější a i třeba do kopce lépe jede.Navíc kvalitnější silnější paliva se dělají vesměs odsířená, což prospívá určitě motoru i živ.prostředí. Je pravda, že moje auto je teprve v záběhu, má najeto 2000 km, ale ten rozdíl mezi 95 100 okt. je poměrně znát.Díky za názory a informace.
Tak mám najeto na Pandě 1.1 40 tisíc a pochopitelně jsem také jezdil na 98 nebo 100 oktanů. Mohu ti říct, že to nemá žádný vliv na výkon a spotřebu. Je to jenom vyhazování peněz.

Napsal: 31 kvě 2008, 20:52
od bmk
Ve fiatu mi řekli, že 100okt. nevadí, že elektronika si sama přestaví vstřikování a ventily, jen že se nesmí používat nižší, než je 95. tak nevím..
Chtěl jsem najit tu debatu o které tu píšete, ale nikde jsem na ni nenarazil.Kdyby jste někdo věděl kde to přibližně je, budu rád..

Napsal: 02 čer 2008, 17:46
od TOMBY
Kvalita benzínu je určitě rozdílná. Je několik míst, odkud se zaváží v CZ. U nás na moravě se záváží nejvíce ze Střelic a většina si bere dodávky i od slovenského Slovnaftu (rafinérie). Dále klasika jako je Čepro v Čechách atd. Odlišnosti tam určitě jsou a z jakosti od různých prodejců vím, že slovenský benzín je z rafinérie Slovnaft kvalitnější. Při rafinaci je dána minimkální jakost a ta by se měla dodržet, ale její výše nikde stanovena není. Bohužel rozdíly jsou patrné.
Minulý rok jsem natankoval u Globusu a myslel jsem, že budu muset tlačit. No more!
Speciální PHM, jako je V-Power, Racingf atd u Shellu se liší v tom, že V-Power se mixuje v CZ a zbytek se dováží z venku.
Add oktanové číslo. Je zbytečné tankovat vyšší oktanové číslo, pokud na něj motor není konstruován. Jak bylo psáno výše, elektronika si vše upraví, ale to bude všechno. Skutečný potenciál vyššího oktanu nevyužije.

Napsal: 03 čer 2008, 20:29
od TOMBY
http://www.novinky.cz/clanek/141544-ins ... okutu.html
Myslím, že i nevěřící Tomášové a šetřílci by se měli probudit! Realita je opravdu někde jinde, než si myslí.

Napsal: 07 čer 2008, 14:41
od bmk
nevím..ale kdosi mi říkal, že se zvýší akcelerace a síla v tahu do kopce, která nám tolik schází.

Napsal: 07 čer 2008, 15:15
od TOMBY
Aditivovaným benzínem by to patrnější mělo být, ale opravdu minimálně. Funkci mají spíše aditiva co se týká čištění motoru atd.

Napsal: 07 čer 2008, 15:28
od bmk
TOMBY píše:Aditivovaným benzínem by to patrnější mělo být, ale opravdu minimálně. Funkci mají spíše aditiva co se týká čištění motoru atd.
a jaký benál tedy doporučuješ ???

Napsal: 07 čer 2008, 16:08
od TOMBY
Já jezdím na klasickou 95ku od renomovaných čerpacích stanic. Tam by měla být pravděpodobnost kvality vyšší, než u pofidérních cisteren atp.
Jednou za čas, když v kuse jedu nějakou štreku, si natankuju u Shellu V-Power, abych motor pročistil při dobře zahřátém motoru. Myslím, že takto to uplně stačí.
Někdo ještě používá lubrikanty, jako Ekolube atd. Není to špatné řešení k lepšímu utěsnění motoru a zmenšení tření, ale spíše do starších aut je to dobré.

Napsal: 17 čer 2008, 12:35
od Victor
Já tankuju Shell V-Power. Pro dobrý pocit, že si udržuju motor čistý a taky je měně hlučný (ověřeno i nezávislým pozorovatelem, který nevěděl, co je právě v nádrži).