Stránka 1 z 2

MOTOR, CHLAZENÍ: Výměna kapaliny

Napsal: 26 zář 2008, 12:17
od jenik11
Zdravím, neví někdo, jaký je postup při výměně chladící kapaliny? Nikde jsem nenašel nějaký vypouštěcí šroub jako při výměně oleje. Dík.

Napsal: 26 zář 2008, 17:06
od stifmajstrABARTH
Bud je tam kohoutek nebo rozpojit hadici co vede do chladice...tu spodni..

Napsal: 26 zář 2008, 22:54
od sgy
a není jistější zajet někam do servisu si to nechat udělat a nepaplat se s tím? nemyslím značkový, ale ten uni :)

Napsal: 26 zář 2008, 23:02
od stifmajstrABARTH
a neni levnejsi si takovou blbost jako vymena chladici kapaliny udelat sam? sundat hadici nechat vytect,pripojit nalejt protocit dolejt? :roll:

Napsal: 26 zář 2008, 23:04
od liborko
žádný vypouštěcí šroub ani ventil na vodu tam neni,normalně shoď dolní hadici chladiče a vypust vodu,příp.ještě mužeš těch hadic sundat na jinem mistě ať to vyteče uplně

Napsal: 26 zář 2008, 23:05
od liborko
stifmajstr: jsme to napsali ve stejnou chvili,ale byls rychlejší :D

Napsal: 26 zář 2008, 23:18
od Graun
Pro nekoho, kdo ma obe ruce leve a umi leda blbe kecat je lepsi jezdit do servisu s takovyma "prkotinama". :wink:

Napsal: 26 zář 2008, 23:28
od sgy
radši obě ruce levé, než abych to odmontoval špatně a pak se divil, že mi to netěsní (nemám šajnu, kde bych to hledal) :-D

Napsal: 26 zář 2008, 23:37
od Graun
sgy píše:radši obě ruce levé, než abych to odmontoval špatně a pak se divil, že mi to netěsní (nemám šajnu, kde bych to hledal) :-D
Mno to mas pravdu, pro takove jsou servisy jak delane :lol: Toto jsou veci, ktere by si mohl kazdy udelat i na parkovisti, behem nekolika desitek minut.

Napsal: 27 zář 2008, 10:40
od stifmajstrABARTH
sgy píše:radši obě ruce levé, než abych to odmontoval špatně a pak se divil, že mi to netěsní (nemám šajnu, kde bych to hledal) :-D
Tak chladic snad nejdes ne? a do nej vedou 2 hadice...na ty spodni uvolnis stahovaci pasku(bud klestema nebo sroubovakm,podle toho jakou tam mas) a stahnes tu hadici.....az to vytece tu hadici nasadis a tou paskou ji zase stahnes(nebo dej radsi novou) ....a pak tam jen nalejes novou kapalinu :wink:

Napsal: 27 zář 2008, 11:00
od Graun
stifmajstrABARTH píše:
sgy píše:radši obě ruce levé, než abych to odmontoval špatně a pak se divil, že mi to netěsní (nemám šajnu, kde bych to hledal) :-D
Tak chladic snad nejdes ne? a do nej vedou 2 hadice...na ty spodni uvolnis stahovaci pasku(bud klestema nebo sroubovakm,podle toho jakou tam mas) a stahnes tu hadici.....az to vytece tu hadici nasadis a tou paskou ji zase stahnes(nebo dej radsi novou) ....a pak tam jen nalejes novou kapalinu :wink:
Mno neni to tak zcela pravda, ze tam jen nalejes novou kapalinu, ale musi se to odvzdusnit. Vysroubujes oba dva ventilky (na chladici a take na hadici vedouci do vnitrniho vymeniku tepla) a pak lejes kapalinu. Nejdrive lejes az vidis vytekat kapalinu z toho ventilu z vnitr.vymeniku-ten zasroubujes, pak lejes dale a kdyz vidis vytekat kapalinu z chladice-zasroubujes ventilek a dolejes podle rysky. Zasroubujes vicko chladice, nastartujes, nechas projit az do zapnuti ventilatoru, popripade dolejes kapalinu a je to. :wink:

2stifmajstrABARTH: Hele menils to vubec, nebo si kukal na ruce servisaka? Mne nekdy pripada podle tech tvojich prispevku spise jen koukani na ruce a skutek utek...
:lol:

Napsal: 27 zář 2008, 12:37
od stifmajstrABARTH
ha nahodou sem to menil...ne teda na puntu ale na Asii Rocste,Suzuki samurai2x,4kolce2x....a ja nic neodvzdusnoval co se veslo to sem nalil pak to probeh pak dolil hm? a zadnej problem :wink:

Napsal: 27 zář 2008, 12:44
od Graun
stifmajstrABARTH píše:ha nahodou sem to menil...ne teda na puntu ale na Asii Rocste,Suzuki samurai2x,4kolce2x....a ja nic neodvzdusnoval co se veslo to sem nalil pak to probeh pak dolil hm? a zadnej problem :wink:
no prave, ze na Puntu je ta expanzka nize nez topeni a proto se muze stat, ze to pak spatne topi, coz se da poznat uz za nedlouho, jak se ochladi :D
Nevim jak to je na tech autech cos "obsluhoval", ale pokud je expanzka vyse, neni to tak kriticke.
Btw to ze nebyl problem je otazka...topeni nemusi zcela topit :wink:

EDIT: Jo jeste pro upresneni...mluvim o 1.2 8V, kde je ta nadrzka na chladici, u ostatnich to bude jine.

Napsal: 27 zář 2008, 12:49
od liborko
Graun píše:
stifmajstrABARTH píše:ha nahodou sem to menil...ne teda na puntu ale na Asii Rocste,Suzuki samurai2x,4kolce2x....a ja nic neodvzdusnoval co se veslo to sem nalil pak to probeh pak dolil hm? a zadnej problem :wink:
no prave, ze na Puntu je ta expanzka nize nez topeni a proto se muze stat, ze to pak spatne topi, coz se da poznat uz za nedlouho, jak se ochladi :D
Nevim jak to je na tech autech cos "obsluhoval", ale pokud je expanzka vyse, neni to tak kriticke.
Btw to ze nebyl problem je otazka...topeni nemusi zcela topit :wink:

EDIT: Jo jeste pro upresneni...mluvim o 1.2 8V, kde je ta nadrzka na chladici, u ostatnich to bude jine.
né že se může stat že to netopi,ono to netopí pokaždé při výměně chl.kapaliny,musí se to odvzdušnovat vždy :wink: a je to docela prdel odvzdušnit :wink:

Napsal: 27 zář 2008, 12:51
od sgy
koukám, že jenika11 za chvíli vaší debatou o výměně doženete fakt do toho servisu :-D:-D:-D