Ranné štarty JTD ?

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
Uživatelský avatar
pm
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 20 zář 2008, 18:07
Bydliště: Rožňava

Ranné štarty JTD ?

Příspěvek od pm »

Zdravím

Multi ráno dlho točí (4 - 6 krát /-3 stupne/) , potom chytí, predtým sa ozve malý klepot z motora a už to ide. No zatiaľ takto štartujem vždy na prvý krát ale nemám z toho dobrý pocit. To točenie - žeby baterka?, kúpil som auto na jar, no nemenil som ju a ten klepot?. Ak je teplejšie tak klepot zmizne, štart je rýchlejší. Inak spokojnosť. Vďaka.

Mutlifanda
Reklama
 

bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bikus »

for "pm"
Zdary.
Mně to taky někdy (každý ca. 10. start) nechtělo nastartovat napoprvé a to mohl startér točit jak dlouho chtěl. Vždycky jsem čekal přesně na ten okamžik, když zhasne kontrolka žhavení.
Pak jsem zkusil to, že jsem žhavil déle (ikdyž tedy nevím, jestli svíčky skutečně žhaví dál...): začal jsem motor startovat tak, že počkám o něco déle, až zhasnou i ostatní kontrolky, je to asi 5-6 sekund po otočení klíčkem do polohy "1". Je to přesně ta doba, že otočím klíčkem na žhavení, zapnu si pás a pak startuju. Teď, když to dělám takhle, už to vždycky chytne napoprvé, asi tak na 3. až 4. otočení kliky. Je to trošku v rozporu s tím, co je v manuálu k Mlokovi napsáno: (cit.)"...nepropásněte momet, kdy zhasne kontrolka žhavení, protože by se nastartování motoru zmařilo...". (z paměti, doslova).

Zkus to takhle, fakt to funguje. A jestli ne, a navíc ti po nastartování problikává žhavení, je některá ze svíček KO.

Sice mi taky zaklapou ventily při prvních otočkách motoru, ale to je přirozená vlastnost hydraulických zdvihátek ventilů (tzv. "hydroštelung" = samoseřizování vůle ventilů), které tento motor má. Olej se musí do zdvihátek natlačit a navíc trošku ohřát, páč je studený, takže prvních pár minut je diesel vždycky v zimě trochu slyšet.
Uživatelský avatar
pm
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 20 zář 2008, 18:07
Bydliště: Rožňava

Příspěvek od pm »

No presne tak som to začal i ja praktizovať, čo je v rozpore s manuálom, tam je totiž to tak, že netreba vyčkávať po zrasnutí kontrolky žhavenia, a teda po jej zhasnutí naštartovať. Ináč kontrolka mi potom v pohode zhasne, nepreblikáva. Dnes som dokonca štartoval tak, že som 3 krát nechal nažhaviť (otočiť - vypnúť kľúčom znova zapnúť)
a tak to bolo lepšie omnoho. Tak neviem, že by žhaviče, na jar som vymenil všetky. Za ten klepot dík za vysvetlenie. Ešte skúsim baterku tak potom uvidím.
bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bikus »

for "pm"

...a jelikož mi asi tak půl roku občas problikává žhavení, tak prvních 30 sec. jízdy, a na diagnostice mi řekli že to je proto, že jedna ze svíček má větší odpor, čeká mi výměna taky....

Rozhodně souhlasím s tím, že měnit se budou všechny, tyhle tam byly 100 tis. km. Hlavně nešetři na značce. Koupíš levnější ve snaze ušetřit 100,- Sk/ks a za rok pujdeš pro nový.

Vsadím boty, že až vyměním všechny za nový, bude to startovat tak, jak píšou v návodu. Zhasne kontrolka, hned otočím na "START", chytne na první otočení...
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“