Stránka 1 z 2

ALU kola na Multiplu

Napsal: 17 bře 2006, 10:36
od Acirek
Chtěl bych trochu vylepšit vzhled a rozhoduji se o elektronech. Máte prosím nějaké dobré,ale i špatné zkušenosti při výběru takových kol? Jaké rozměry jsi přehnané a jaké jsou v pohodě. Zda kočičku postavit na 15" nebo na 17" kola....

AL.KOLA

Napsal: 31 bře 2006, 20:28
od mtservis
Osobně to vidím na 15" kola. Jednak z ohledu na cenu pneu, jednak po předešlých zkušenostech, kdy jsem z 17" kol (příliš tvrdé)utekl k 16" na letní provoz a 15" na zimní provoz. Doporučuji tedy 15" kola + rozměr pneumatik 195/60/15.

Re: AL.KOLA

Napsal: 31 bře 2006, 20:44
od Acirek
Hodně jsem uvažoval o 17" (super vzhled) ,ale při "tvrdosti" Multinky na plecháčích jsem si to rozmyslel. Nemluvě o ceně.
Už jsem si vybral. Stačí pouze koupit. Alutec Spyke nebo Tornado 15" a obutí trochu váhám zda zvolím asi Nokian NRHi 195/60 R15 nebo 185/65 R15.

Každopádně děkuji za názor.
mtservis píše:Osobně to vidím na 15" kola. Jednak z ohledu na cenu pneu, jednak po předešlých zkušenostech, kdy jsem z 17" kol (příliš tvrdé)utekl k 16" na letní provoz a 15" na zimní provoz. Doporučuji tedy 15" kola + rozměr pneumatik 195/60/15.

Napsal: 31 bře 2006, 21:03
od mtservis
Nedokážu Ti poradit co se značky pneu týče, jsem zaměřen na značku Barum. Jednak díky tomu, že jim vidím trochu pod pokličku, jednak je nechci dráždit a taky proto, že jsem nebyl dosud zklamáný. A vyzkoušel jsem toho dost, namátkou na 17" v rozměru 225/45/17 pneu MICHELIN - nebrat, max 18 tis.km, za mokra klouzaly jako hrom, jednak GOODYEAR opět malá výdrž a potom Barum. Výdrž srovnatelná s výše jmenovanýma, cena někde jinde. Stejna zkušenost u 16" pneu zn Pirelli P6000, GOODYEARky rovněž a Barum - opět spokojenost. Jediný rozdíl pozoruji v hlučnosti a to pouze mezi typem pneumatik směrové a asymetrické - směrovky jsou hlučnější. Pokud někdo tvrdí, že měl problém s hlučností, prokluzem a podobně, nic jsem nepozoroval. Ale každy ať si koupí, co je mu blízké.

Napsal: 01 dub 2006, 06:10
od Acirek
Volba pneu je opravdu složitá vzhledem k široké nabídce. Bohužel s Barumem jsem měl nějaké problémy a už to zůstalo zaryté...
Tak jsem se podíval na nějaké testy pneu a zrovna tento Nokian byl rozumný v poměru výkon/cena. Uvidíme pokud ho koupím co to na autě udělá. Jinak Nokian mám v zimním provedení a jsem naprosto spokojený.
mtservis píše:Nedokážu Ti poradit co se značky pneu týče, jsem zaměřen na značku Barum. Jednak díky tomu, že jim vidím trochu pod pokličku, jednak je nechci dráždit a taky proto, že jsem nebyl dosud zklamáný. A vyzkoušel jsem toho dost, namátkou na 17" v rozměru 225/45/17 pneu MICHELIN - nebrat, max 18 tis.km, za mokra klouzaly jako hrom, jednak GOODYEAR opět malá výdrž a potom Barum. Výdrž srovnatelná s výše jmenovanýma, cena někde jinde. Stejna zkušenost u 16" pneu zn Pirelli P6000, GOODYEARky rovněž a Barum - opět spokojenost. Jediný rozdíl pozoruji v hlučnosti a to pouze mezi typem pneumatik směrové a asymetrické - směrovky jsou hlučnější. Pokud někdo tvrdí, že měl problém s hlučností, prokluzem a podobně, nic jsem nepozoroval. Ale každy ať si koupí, co je mu blízké.

Napsal: 04 dub 2006, 14:19
od Acirek
Barum - nechci nikterak hanit,ale koukal jsem náhodou na nějaké testy pneumatik a Barum vycházel jako silně propadající pneumatika. Je pravda, že to byl test "co obout na Fabii" ale to tak trochu ukazuje na kvalitu typu pneu. Ne?

http://auto.idnes.cz/test_pneu.asp?r=te ... t_pneu_fdv

mtservis píše:Nedokážu Ti poradit co se značky pneu týče, jsem zaměřen na značku Barum. Jednak díky tomu, že jim vidím trochu pod pokličku, jednak je nechci dráždit a taky proto, že jsem nebyl dosud zklamáný. A vyzkoušel jsem toho dost, namátkou na 17" v rozměru 225/45/17 pneu MICHELIN - nebrat, max 18 tis.km, za mokra klouzaly jako hrom, jednak GOODYEAR opět malá výdrž a potom Barum. Výdrž srovnatelná s výše jmenovanýma, cena někde jinde. Stejna zkušenost u 16" pneu zn Pirelli P6000, GOODYEARky rovněž a Barum - opět spokojenost. Jediný rozdíl pozoruji v hlučnosti a to pouze mezi typem pneumatik směrové a asymetrické - směrovky jsou hlučnější. Pokud někdo tvrdí, že měl problém s hlučností, prokluzem a podobně, nic jsem nepozoroval. Ale každy ať si koupí, co je mu blízké.

Pneu

Napsal: 04 dub 2006, 20:52
od mtservis
Dnes jsem přezul. A vzhledem k malému rozdílu v ceně jsem koupil nové Conti Eco3. Ale jen dvě, od předchozího vlastníka mi zbyly dvě pneu AVON. Zánovní. A ihned po vyjetí jsem pozoroval snížení spotřeby. Teda vzhledem k vzdálenosti spíš pokles spotřeby. Ale ve čtvrtek jedu do světa na okroužní jízdu, tak můžo poreferovat. Nestihl jsem připravit alu kola, takže jsem přezul na plechy. Rozměr pneu 186/65ú15. Díry jsou katastrofa, alu nasadím, až to trochuzalepí. :-)

Re: Pneu

Napsal: 05 dub 2006, 06:11
od Acirek
Já jsem bohužel ještě nepřezul. Letos jsem se rozhodl pro nové Alu kola i s pneu. Staré mají něco za sebou a tak to vezmu z jedné vody na čisto.
Už jsem podal objednávku. Netušil jsem jaký je to problém sehnat kola na Multinku.
Pneumatiky dnes problém nejsou, je široký výběr za slušné peníze. ty mé Nokiany vyjdou zhruba na 1800,- Kč. To je myslím taková zlatá cesta.
AVON jsem také uvažoval,ale testy jim moc nepřejou.
Spotřeba po přezutí je jistě vidět, ale včera odpoledne jsem projížděl chumelenicí a dvakrát jsem zase ráno škrábal přední sklo.


mtservis píše:Dnes jsem přezul. A vzhledem k malému rozdílu v ceně jsem koupil nové Conti Eco3. Ale jen dvě, od předchozího vlastníka mi zbyly dvě pneu AVON. Zánovní. A ihned po vyjetí jsem pozoroval snížení spotřeby. Teda vzhledem k vzdálenosti spíš pokles spotřeby. Ale ve čtvrtek jedu do světa na okroužní jízdu, tak můžo poreferovat. Nestihl jsem připravit alu kola, takže jsem přezul na plechy. Rozměr pneu 186/65ú15. Díry jsou katastrofa, alu nasadím, až to trochuzalepí. :-)

a co rychlostni limit?

Napsal: 15 lis 2006, 15:17
od valach
Ahoj Acirku, ted jsem narazil na vasi starsi diskusi ohledne pneu. Jsem opozdilec a proto jeste ted resim prezuti svoji Multiply na zimni pneu. Rozhoduju se mezi NOKIANem WR a Goodyear UG GW 3. Cena je priblizne stejna. Co vsak stoji za pozornost je rychlostni limit. Ve velkem TP je psane, ze mam obouvat 185/65 R15 88H alternativne 195/60 R15 88H a prave to "H" je diskutabilni. Znamena to, ze Pneu maji byt do 210 km/h!! Kdybych vzal rozsirenejsi a levnejsi "T" bude to do 190 km/h. Coz se mi zda pri maximalce 168 km/h jako dostatecne. Jaky je tvuj nazor?

Diky, valach.

Re: a co rychlostni limit?

Napsal: 17 lis 2006, 22:58
od Acirek
Zdravím, rozhodování je složité. Já jezdím na Nokianech a jsem maximálně spokojen. Testy vycházejí také slušně. Podle testů co najdeš na mé stránce http://www.multipla.wz.cz/src/test_zimni.htm vychází UG GW3 lépe. Nemohu posoudit. nejezdil jsme na tom:-)
Jinak co se týká Si - Speed indexu držel bych se daty výrobce. Kdyby nic jiného, nebudeš mít problém na technické, pokud by se tam našel šťouravý technik. V ceně to není zas takový rozdíl.
S pozdravem Venda
valach píše:Ahoj Acirku, ted jsem narazil na vasi starsi diskusi ohledne pneu. Jsem opozdilec a proto jeste ted resim prezuti svoji Multiply na zimni pneu. Rozhoduju se mezi NOKIANem WR a Goodyear UG GW 3. Cena je priblizne stejna. Co vsak stoji za pozornost je rychlostni limit. Ve velkem TP je psane, ze mam obouvat 185/65 R15 88H alternativne 195/60 R15 88H a prave to "H" je diskutabilni. Znamena to, ze Pneu maji byt do 210 km/h!! Kdybych vzal rozsirenejsi a levnejsi "T" bude to do 190 km/h. Coz se mi zda pri maximalce 168 km/h jako dostatecne. Jaky je tvuj nazor?

Diky, valach.

15" nebo 16" nebo 17" ?

Napsal: 18 lis 2006, 00:51
od gxxxj
Zdravím všechny a připojím se k diskusi ohledně velikosti disků. Multiplu mám přes rok a byla koupena na plechových discích a tak jsem zakoupil elektrony 15" a zimní pneu Avon 195/60/15. Přes zimu nebyl problém ale vzhledově bych si k velikosti auta představoval větsí disky a tak jsem na jaře koupil elektrony 16" a pneu Avon 205/55/16. Auto lépe sedělo, jízdní vlastnosti se relativně zlepšili ale se závistí jsem si prohlížel obrázky Multipel s disky 17" a tak jsem koncem léta zakoupil elektrony 17" , k tomu podložky a pneu 215/45/17, což mám i v TP. Konečně se mě splnil sen o poměru velikosti auta kol.... No ale to bylo tak všechno, jízdní vlasnosti, co se týče zatáček byly skvělé, sedí to jak tramvaj ale co se týče tvrdosti, tak velmi nepříjemná jízda. Na panelové dálnici Brno - Praha to bylo v Jihlavě tak na hotel a masérku, na rovných silnicích, kterých moc nemáme to bylo ucházející ale vjet někam na okresní silnici ll. třidy byl absolutní masakr. No a tak jsem vymlátil přední ramena, což jsem ale mohl předpokládat, vlastně jsem to asi chtěl. A konečně už je tady zima a já jsem přezul na zimní15". No a co bude na jaře zatím nedokážu říct, snad jen to, že je to na 17" krasavice.... ale jen když stojí.

Napsal: 19 lis 2006, 13:23
od marcel.pce
Ahoj, pneumatiky mne netrápí - zůstanu u standartního rozměru 185/65R15 právě kvůli "tvrdosti". Co mne ale přivádí k šílenství, to je ET - chci Multinku obout do "hliníku" a půl roku intenzivně sháním. Nejčastější rozměr starších al. kol z Fiatů a Lancií je 6J15-ET40 a to je ten problém, už jsem je měl na autě, vypadalo to dost děsně, protože je s nima náprava užší a šly pryč (zezadu trochu jako Citoen 2CV). Otázka tedy zní: Jaká máte na svých Multinkách kola, jaké s tím máte zkušenosti, popřípadě, jak jste se vypořádali s ETčkem??!! Díky.

Napsal: 19 lis 2006, 17:08
od jarda
marcel.pce píše:Ahoj, pneumatiky mne netrápí - zůstanu u standartního rozměru 185/65R15 právě kvůli "tvrdosti". Co mne ale přivádí k šílenství, to je ET - chci Multinku obout do "hliníku" a půl roku intenzivně sháním. Nejčastější rozměr starších al. kol z Fiatů a Lancií je 6J15-ET40 a to je ten problém, už jsem je měl na autě, vypadalo to dost děsně, protože je s nima náprava užší a šly pryč (zezadu trochu jako Citoen 2CV). Otázka tedy zní: Jaká máte na svých Multinkách kola, jaké s tím máte zkušenosti, popřípadě, jak jste se vypořádali s ETčkem??!! Díky.
nečetl jsem to tady celý, tak mně kdyžtak nekamenujte, na ET stačí použít podložky, někdo se toho bojí, ale myslím že se není čeho bát, jezdím s něma už přes rok a půl a vše naprosto v pohodě, občas si i potáhnu ručku a fakt nemám strach, jak někdo říká že ti prasknou šrouby a upadne ti kolo, blbosti....nevím o nikom komu by se to stalo...
samozřejmně nesmí se to přehánět, třeba širší podložky jak 3 cm bych si na auto nedal, ale už jsem viděl i experty, co měly na každým kole 7cm :shock:
každopádně kdybys chtěl, mám na prodej svoje kola z pandy, 15" 4x98 včetně gum 195/50, ET bohužel nevím, no a pokud bys chtěl tak ti k tomu dám i ty podložky vpředu mám 1cm, vzadu 2 cm...

Napsal: 19 lis 2006, 17:12
od jarda
ještě jsem teda zapoměl dodat, že je rozhodně lepší si koupit kola s menším ET, pokud už je ale máte, a přesto jsou zapadený, tak podložky jsou asi nejlevnější řešení...

Napsal: 19 lis 2006, 18:20
od marcel.pce
Tak jednoduché to není: Do nových se mi s ohledem na cenu nechce (dají se sice sehnat i levně okolo 1.300,-/ks ale mají zase vyšší to zpropadené ET), starší se mi nedaří sehnat s ET okolo 30 (předepsané pro Multiplu je 31,5) za rozumné peníze. Jak jsem psal výše jedny už jsem měl, ale prodal je - nebylo to ono. Podložkám se zatím bráním - není to tak malá investice, jak by se zdálo: Podložky (kvalitní) + delší šrouby...
...a tak sháním a sháním... ...a doufám. 8)