poslední půlrok mi mlok začíná čím dál tím víc papat benál.X let jezdím stále stejnou trasu Prostějov-Vyškov po "dálnici" .Dříve sem měl
prům. spotřebu dlouhodobě 8,3 L/100 km při ustálených 130 km/h.Potom se začala nenápadně zvedat na současných 10 (!!!) litrů.Zkusil sem jezdit týden rychlostí 115-120 km/h,ale se spotřebou to ani nehlo.Auto jede přitom naprosto v poho,žádné kolo mi nepřibržduje,motor je živý, atd...Jediný rozdíl byl v tom že mi dva metry za zády dýchali tiráci.Kromě toho problémy s ranním moč...ehm startováním.Místo abych řešil tisíc různých důvodů,radši až se mi sejdou peníze tak asi přesedlám z autobusu na "minimultiplu" Fiat Idea.
Místo řešení tísíce různých důvodů bych zkusil diagnostiku motoru, třeba to něco ukáže. Koupil jsem svého miláčka teprve letos v únoru a počítač mi ukazoval různá hausnumera jako např. 23 l, 11 l apod. ale skutečná spotřeba je podle počtu najetých km a spotřebovaného benzínu kolem 8 l.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
andreapipo píše:Místo řešení tísíce různých důvodů bych zkusil diagnostiku motoru, třeba to něco ukáže. Koupil jsem svého miláčka teprve letos v únoru a počítač mi ukazoval různá hausnumera jako např. 23 l, 11 l apod. ale skutečná spotřeba je podle počtu najetých km a spotřebovaného benzínu kolem 8 l.
...nebyly ty hausnumera okamžitá spotřeba??? Tam jsou takový i vyšší čísla normální (při rozjezdu apod.).
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
na examineru jsem byl už 3x a výpis je čistý jak panenka marie.Udivuje mě přístup zástupců Fiatu kteří si s tímto (a nejen tímto) problémem nevědí rady,ač se tento motor vyrábí dobrých 12 let do Bravy či "Makrely".
darko píše:na examineru jsem byl už 3x a výpis je čistý jak panenka marie.Udivuje mě přístup zástupců Fiatu kteří si s tímto (a nejen tímto) problémem nevědí rady,ač se tento motor vyrábí dobrých 12 let do Bravy či "Makrely".
ŽE BY BIOBENZÍN? ZELENÍ DO PLYNU. 1,6 má EGR sviňa ventil?
darko píše:Prubnu tu lambdu.Jestli je ale v háji,tak si šáhnu hezky hluboko do kapsy.Na druhou stranu se mi to vrátí v ušetřeném palivu
Cca 1300 za 4drát, který by tam měl patřit http://www.vyfukyonline.cz/Lambda-sondy---univerzalni/" onclick="window.open(this.href);return false; znám i dražší opravy. Já teď budu muset udělat komplet brzdy na předku, což bude obnášet tak 5 tyček
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
darko píše:holt žába nemá ani blbý,obyčejný teploměr motoru který má i nejstarší žigul.Taky možnost
No, to je blbý (a otáčkoměr taky), já měl na Tempře blbej termostat a projevovalo se to jednak tím, že se voda neohřála na víc než 65-70°C a taky to občas mělo výpadky po sešlápnutí plynu, asi jak byl furt otevřenej sytič, tak to bylo přechlastaný. Někdo vzdělanější by to asi vysvětlil v odborných termínech, ale mně to každopádně po výměně termostatu přestalo a spotřeba se snížila odhadem tak o litr až litr a půl.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
mohli ještě odstranit tachometr a palivoměr.Rychlost by odhadoval počítáním patníků za minutu a stav benzínu klackem v nádrži.Vznikla by ale ultravelká odkládací schránka ala R.Espace
Je celkem jednoduchá metoda, jak zjistit jeho funkčnost. Po nastartování studenýho motoru chytnout rukama hadicu před i za termostatem a pokud se začnou obě stejně zahřívat, je termostat furt otevřenej a tudíž v p... ve věčných lovištích!
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Pani ja som si tiez myslel ze mi to zerie 15.4 podla palubneho,ale znamenalo to ze prejdem 15.4km na 1 liter bolo tam moznost prepnutia km/l alebo l/km a to je ta priemerna spotreba okolo 8l.
konečně vyřešeno:byl to termostat.Spotřeba i v mrazech klesla z 10 L na 8,5 L.Ovšem ten termostat je pěkně drahý špás,není to totiž ten klasický terčík s pružinou,ale celý hliníkový odlitek připomínajcí vzhledem nějaké čerpadlo. A to za 1600 kč a více.Nyní auto začne topit po cca 5 min jízdy i za velkých mrazů.
Fascinují mě motoristi,kteří si před chladič ,popř. na mřížku dají karton či alobal ve snaze dříve zahřát motor.Pokud ale mají v p...i termostat,můžou mít deset kartonu a je to na nic,v mrazu přeci termostat do chladiče stejně nic nepustí,pokud je tedy termostat v pořádku.Multipla má tlamu jak sumec a topí hned i bez papundeklu.