Zdravím,
nedávno mi před domem zaparkovala jedna italka na CNG - Multipla Bipower. A trápí mě chování motoru. Zatím jezdím na benzín, jelikož na nádrži je italský CNG ventil takže mi tam nikdo nedokáže CNG nacpat . K tomu motoru: volnoběh drží krásně, ale když se rozjedu tak se dějí věci. Na každé sešlápnutí plynu do podlahy reaguje jinak, jednou zrychluje pozvolna, podruhé chce roztrhat asfalt a potřetí chvilku nejede a pak se splaší div mi neutrhne volant z ruky. A když chci motor vytočit nad 5000 otáček (na neutrál) tak se celé auto roztřepe a motor nezní vůbec nadšeně a při klesání otáček se na chvíli zastaví u 2500 a až po 2 vteřinách spadne zpět na volnoběh.
Nevím čím začít tak se radši chci zeptat zkušenějších.
Zkus svíčky a hlavně kabely. Kabely rozhodně Tesla Blatná (už se tady o tom hodně psalo) a svíčky v pohodě obyčejné, ne žádné CNG speciály... Já používám DENSO cca 100 Kč/ks a měním po 40 000 km. Pokud by ani to nepomohlo, mohl by být problém v plynových vstřikovačích, ale to se zpravidla pozná nejvíc při volnoběhu. Já to na 90 % tipuju na ty kabely popř. svíčky.
Takže jak to pokračuje, už se mi podařilo natankovat CNG a auto jede stejně blbě jako na benzín. Momentálně je v servisu a jsme s mechanikem domluvení, že začneme od toho nejlevnějšího: svíčky, filtry, vyčištění škrtící klapky. Diagnostika neukázala žádnou chybovou hlášku. Ale semtam vypadává jeden válec tak snad to nebude nic vážného. Tak držte palce!
Co zkusit poslat vstřikovače na repas (http://www.jetservis.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;)? U mě byl jeden vadný a musel se měnit. No a nebo pak nějaký čidlo...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Takže motor táhne krásně po výměně svíček, ale objevily se jiné problémy.
Za prvé: volnoběh. Na benzín v pohodě, na cng se celé auto třepe a abych se mohl na jedničku rozjet musím motor vytočit nad 3000 otáček, do 3000 se auto třepe jako by jelo na 3 válce. Po rozjezdu pak všechno v pohodě.
Za druhé: brzdění motorem. Když jedu z kopce a brzdím motorem déle než 500 metrů naskočí na palubním pc CNG FAULTY (nevím jestli to píšu přesně, prostě chybová hláška o CNG) a okamžitě se přepne na benzín. Takže musím pokaždé zastavit, vypnout motor, chvíli počkat a po nastartování jede zase na CNG.
Mám strach jet do servisu aby závadu nehledali tak, že budou všechno postupně měnit...
Neco podobneho nam delala vw caddy na cng. Prostrikali jsme kontaktolem vsechny 4 vstrikovace cng, vymontovali a ocistil od te doby vse v poradku. Zaroven ti znova doporucuju vymenit kabely protoze ste s nimi mozna jen pohybali pri vymene svicek a nejak to jede ale nemusi to byt cajk. Je to to nejlevnejsi co muzes delat. Zaroven bych jeste vyzkousel auto napichnout a vycist chyby, pripadne se podivat na lambda sondu co z ni "leze". BTW na benzin ted jede auto normalne ?
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Takže byl jsem v servisu a nakonec byly špatné zapalovací kabely, které mi zničily i ty nové svíčky. Problém s volnoběhem je konečně pryč. Taky mi zjistili na diagnostice, že je špatné čidlo teploty. Pořád mi teploměr nějak podivně skákal mezi čtyřma a dvěma čárkama, většinou byl teda na dvou (Nevím proč tam nedali italové normální teploměr, čárky pro mě nemají moc vypovídající hodnotu...). Ale hlavní je, že problém s přepínáním na benzin při brzdění motorem nezmizel. A asi to má souvislost s tou teplotou. Když totiž jedu pod plynem tak mám teploměr většinou ukazuje 3 čárky. Když brzdím motorem tak spadne na dvě a auto se přepne na benzin. Takže už vážně nevím. Kolik by teda ten teploměr měl ukazovat čárek u zahřátého motoru?
Tak to asi bylo teplotou, teď v zimě mi pořád svítila jen jedna čárka (v létě 2), motor se prostě nedokázal ohřát. Byl jsem v servisu a všechno prý v pořádku (termostat atd.), že prý mám zakrýt kousek chladiče kartonem... Tohle se dělalo před dvaceti lety, ale tak co už, to přepínání na benzín mě štvalo. A ono to fakt pomohlo, teď na mě koukají čárky 4 a Multi chutná CNG mnohem víc, benzín už nechce .
Kozatec píše:Tak to asi bylo teplotou, teď v zimě mi pořád svítila jen jedna čárka (v létě 2), motor se prostě nedokázal ohřát. Byl jsem v servisu a všechno prý v pořádku (termostat atd.), že prý mám zakrýt kousek chladiče kartonem... Tohle se dělalo před dvaceti lety, ale tak co už, to přepínání na benzín mě štvalo. A ono to fakt pomohlo, teď na mě koukají čárky 4 a Multi chutná CNG mnohem víc, benzín už nechce .
To víš, Mulťa pochází z teplých krajin... Ještě by mě zajímalo, jestli máš pod motorem plechový kryt nebo ne. Naprostá většina CNG Multi ho nemá, protože tam zas naopak v létě dochází k přehřívání v hlavě. Na zimu by se kryt docela hodil kvůli soli a břečce, ale hlavně kvůli zmenšení proudění studeného vzduchu kolem motoru. No a co já? Kryt nemám, chladič na zimu zakrývám. Vystřihl jsem si tři pruhy z takové pěnové izolace opatřené na obou stranách hliníkovou fólií a ty vždy před zimou zasunu zespodu (pod nárazníkem) před chladič. Pravda, jako před dvaceti lety, ale funkční
Chytré řešení. Ono s těma teplotama je všeobecně problém u CNG motorů. Do válce se totiž vstřikuje rovnou plyn a hoří při vyšších teplotách než benzín takže to dělá neplechu. Taky jsem si všiml, že se té naší moc nechce točit nad 5000 ot./min. Tak mám trochu strach, čím to může být. Měl jsem předtím Mulťu na benzín (bez otáčkoměru). Ta lítala na trojku 120 km/h, asi ve 130 km/h zasáhl omezovač, ale CNG Mulťa už polevuje při 100 km/h. Je možné, že je něco s ventily? Už má totiž na kontě 193 000 km...