Ducto padá do nouze
Moderátor: peta.smolik
Ducto padá do nouze
Čau klubáci, ducato 2017 2.3 110kw auto padá do nouze cca po 1000 km. Diagnostika ukazuje závadu Dpf.Byla provedena nucená regenerace. vyměněna 3 čidla. Čidlo tlaku, lamba sondy, dokonce myslím i ta lambda sonda. Dále ukazuje chybu jednotky žhavení. Ve fiatu nebyly schopni říct co to může být jestli dpf k.o. nebo něco jiného. Nesetkal se s něčím podobným někdo? Diký
- Reklama
Re: Ducto padá do nouze
Zas lamy v autorizáku.. nic novýho..
žhavení bude vadný žhavič, kabeláž k němu nebo relé žhavení..
DPF záleží co přesně to psalo, může to být snímání tlaku před nebo za, motor blbě spaluje (vstřiky, měření teploty a množství vzduchu, regulace turba atd), do výfuku jde hodně sazí a DPF nestíhá regenerovat, nebo už je ucpaný popelem a brzy tam je velký rozdíl tlaků.. Tj. nejen čísla chyb ale konkrétní hodnoty.. Podobně lambdy, ty se nemění naslepo ale měří se jestli fungujou správně nebo ne (osciloskop, hodnoty a průběh signálu - rychlost reakce)
= dát to mechanikovi který opravdu umí diagnostikovat a ne jen naslepo měnit díly...
žhavení bude vadný žhavič, kabeláž k němu nebo relé žhavení..
DPF záleží co přesně to psalo, může to být snímání tlaku před nebo za, motor blbě spaluje (vstřiky, měření teploty a množství vzduchu, regulace turba atd), do výfuku jde hodně sazí a DPF nestíhá regenerovat, nebo už je ucpaný popelem a brzy tam je velký rozdíl tlaků.. Tj. nejen čísla chyb ale konkrétní hodnoty.. Podobně lambdy, ty se nemění naslepo ale měří se jestli fungujou správně nebo ne (osciloskop, hodnoty a průběh signálu - rychlost reakce)
= dát to mechanikovi který opravdu umí diagnostikovat a ne jen naslepo měnit díly...
Re: Ducto padá do nouze
Díky za reakci. Bohužel je to jak píšete za mě autorizak nezjistil v podstatě nic jen by vyměnily půl auta. Bohužel je těžké někoho sehnat kdo by se tomu pořádně pověnoval. Každej mechanik má plno práce což chápu. Jelikož mi to auto vydělává tak se snažím zjistit co nejvíce info aby to zase normálně jelo.
Re: Ducto padá do nouze
Bohužel dobrý mechanik který to umí zdiagnostikovat a jde najisto je prakticky zázrak...
Tohle nepomůže?
https://www.facebook.com/groups/1170173 ... 303283715/
Jan Mach
Zdravím,
Chyba P1206-22 u Fiatu Ducato 2.3 MultiJet obvykle souvisí s filtrem pevných částic (DPF) nebo snímačem diferenčního tlaku. I když DPF hlásí zaplnění jen 63 %, může být problém v jiných částech systému.
Možné příčiny a řešení:
1. Senzor diferenčního tlaku DPF
I když hodnoty vypadají OK, může být čidlo zaneseno nebo nefunguje správně.
Zkontrolujte hadičky vedoucí k senzoru, jestli nejsou prasklé nebo ucpané.
Možné řešení: vyčištění nebo výměna snímače.
2. Snímač teploty výfukových plynů (EGT)
Pokud špatně měří, může blokovat regeneraci nebo způsobovat nouzový režim.
Zkontrolujte hodnoty snímačů během jízdy (diagnostika).
3. Problém s kvalitou vstřikování
Vadné vstřikovače nebo nízký tlak paliva mohou ovlivnit spalování a tím i zaplnění DPF.
Podívejte se na korekce vstřikovačů.
4. SW problém nebo potřeba vynucené regenerace
Zkuste vynucenou regeneraci přes diagnostiku.
Někdy pomůže aktualizace softwaru řídicí jednotky.
5. Možné netěsnosti v sání nebo výfuku
Pokud někde uniká vzduch (např. prasklá hadice turba), může to ovlivnit spalování a tím i DPF.
Tohle nepomůže?
https://www.facebook.com/groups/1170173 ... 303283715/
Jan Mach
Zdravím,
Chyba P1206-22 u Fiatu Ducato 2.3 MultiJet obvykle souvisí s filtrem pevných částic (DPF) nebo snímačem diferenčního tlaku. I když DPF hlásí zaplnění jen 63 %, může být problém v jiných částech systému.
Možné příčiny a řešení:
1. Senzor diferenčního tlaku DPF
I když hodnoty vypadají OK, může být čidlo zaneseno nebo nefunguje správně.
Zkontrolujte hadičky vedoucí k senzoru, jestli nejsou prasklé nebo ucpané.
Možné řešení: vyčištění nebo výměna snímače.
2. Snímač teploty výfukových plynů (EGT)
Pokud špatně měří, může blokovat regeneraci nebo způsobovat nouzový režim.
Zkontrolujte hodnoty snímačů během jízdy (diagnostika).
3. Problém s kvalitou vstřikování
Vadné vstřikovače nebo nízký tlak paliva mohou ovlivnit spalování a tím i zaplnění DPF.
Podívejte se na korekce vstřikovačů.
4. SW problém nebo potřeba vynucené regenerace
Zkuste vynucenou regeneraci přes diagnostiku.
Někdy pomůže aktualizace softwaru řídicí jednotky.
5. Možné netěsnosti v sání nebo výfuku
Pokud někde uniká vzduch (např. prasklá hadice turba), může to ovlivnit spalování a tím i DPF.