DISKUZE - prisady do olejů a benzínu
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
DISKUZE - prisady do olejů a benzínu
mam MkII, 1.2 16v, najeto kolem 105tkm (tachometrovych), pouzivam "bezny" polosynteticky olej. uvazuju o necem do oleje jelikoz mi to dost zere (automat, 9l mesto v lete). jaky je vas nazor na to? dost jsem o tom cetl a nazory se ruzni - jedni vychvaluji, druzi varuji pred pouzitim. ve starem aute jsem mel dva roky Metaltec a bylo to znat, tissi chod, mensi spotreba, lepsi vykon.
- Reklama
Já žádné přísady nepoužívám a jezdím skoro pořád kolem 5 litrů. V pátek jsem udělal na 20km ideální trati svůj osobní rekord - 3.3 l/100km - viz. diskuzní příspěvek. Takže naco nějaké přísady ?
Jinak používám "sprostý" olej neprávem opovrhované značky Mogul Racing 5W-40 (510Kč s DPH/ 4l), pomalu ale přecházím na Mogul GX-FE Pro 10W-40 (390Kč s DPH/ 4l). Pokud se mi neosvědčí, přejdu na Mogul Racing Pro (nějak 800 Kč / 4l).
Palivo Shell Natural 95 (obyčejný, ne V-power).
Jinak používám "sprostý" olej neprávem opovrhované značky Mogul Racing 5W-40 (510Kč s DPH/ 4l), pomalu ale přecházím na Mogul GX-FE Pro 10W-40 (390Kč s DPH/ 4l). Pokud se mi neosvědčí, přejdu na Mogul Racing Pro (nějak 800 Kč / 4l).
Palivo Shell Natural 95 (obyčejný, ne V-power).
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
koukam, ze tady s tim nemate nikdo osobni zkusenosti.
mimo mesto Lbc-Pha pri 120kmh mam kolem 5.1l, ale stejne se mi to zda dost, protoze motor toci nejakejch 2500ot. pri 100kmh toci asi 2050ot, takze verim, ze by to leo za 4.5l, ale takhle pomalu nejezdim. s autem jezdi stejne prevazne zena, kdyz s tim jezdim ja, tak mam tak 8l a to sem si myslel ze u automatu je to jedno. jezdi se s tim tim pro auto nejhorsim zpusobem - jizdy kolem 6ti km, vecne se studenym motorem.
mimo mesto Lbc-Pha pri 120kmh mam kolem 5.1l, ale stejne se mi to zda dost, protoze motor toci nejakejch 2500ot. pri 100kmh toci asi 2050ot, takze verim, ze by to leo za 4.5l, ale takhle pomalu nejezdim. s autem jezdi stejne prevazne zena, kdyz s tim jezdim ja, tak mam tak 8l a to sem si myslel ze u automatu je to jedno. jezdi se s tim tim pro auto nejhorsim zpusobem - jizdy kolem 6ti km, vecne se studenym motorem.
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
No při 120 spotřeba 5.1l je vynikající hodnota na kterou můžeš být pyšný. Čím vyšší rychlost, tím se výhoda malého motoru začíná ztrácet. Malý motor je nejvýhodnější do města a popojížďky. Spotřeba 8-9 litru ve městě je asi taky OK - tvoje Punto má předepsaných 8.4 nebo 8.7 l/100km, s pětikvaltem je 7.6 l /100km. U ručního řazení si navíc spotřebu dost sám ovlivníš, u automatu toho moc nenaděláš. Já když jedu městem, tak si ani moc spotřebu nepohorším - i ve městě jsem schopen jet za 5. Ale samozřejmě negumuji při rozjezdech a předvídám, . Pokud je zácpa, tzn. že popojedeš 3m a zas stojíš atd., tak samozřejmě bude spotřeba někde úplně jinde. Ale furt krásná oproti velkoobjemovým motorům.dan píše:koukam, ze tady s tim nemate nikdo osobni zkusenosti.
mimo mesto Lbc-Pha pri 120kmh mam kolem 5.1l, ale stejne se mi to zda dost, protoze motor toci nejakejch 2500ot. pri 100kmh toci asi 2050ot, takze verim, ze by to leo za 4.5l, ale takhle pomalu nejezdim. s autem jezdi stejne prevazne zena, kdyz s tim jezdim ja, tak mam tak 8l a to sem si myslel ze u automatu je to jedno. jezdi se s tim tim pro auto nejhorsim zpusobem - jizdy kolem 6ti km, vecne se studenym motorem.
Jinak co se týče těch aditiv - když už bych si měl nějaké vybrat, tak bych koupil Shell V-power. Tam jsou aditiva pro lepší mazání na válcích i aditiva proti karbonování. Když si vezmeš, že V-power je dražší cca o 1 až 1.50 Kč tak to není až tak moc (3-5%). Věřím totiž, že těch 3% bys mohl zase ušetřit na spotřebě, takže to finančně vyjde fifty-fifty, a přitom motoru prodloužíš životnost. Já kupuji obyčejný Shell, ale V-power asi smysl má ...
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Kdyz uz se mluvi o aditivach tak jaky mate nazor na V-power do 1.1 ? a vyssich oktanovych c. ?
ve meste:
Klasika 95 Shell,Aral - 7,2l
V-power 95 - 6,8-7l
98 Aral - 6,2-6,5l
100 OMV - 6-6,2l
Vse mereno na min. 3 plne nadrze Zajimalo by me take jestli v pripade 100 okt. benzinu neni u 1.1 moznost "niceni" motoru - prece jenom je pro vysokoobjemove motory ,ale spotreba mi klesa...
ve meste:
Klasika 95 Shell,Aral - 7,2l
V-power 95 - 6,8-7l
98 Aral - 6,2-6,5l
100 OMV - 6-6,2l
Vse mereno na min. 3 plne nadrze Zajimalo by me take jestli v pripade 100 okt. benzinu neni u 1.1 moznost "niceni" motoru - prece jenom je pro vysokoobjemove motory ,ale spotreba mi klesa...
Osobně jsem se zaměřil pouze na srovnání Shell vs obyčejné benzinky (kam jsem zařadil i Benzinu). Spotřeba je u Shellu jednoznačně lepší, spolehlivě o 5%. S ostatními renomovanými značkami (Aral, Agip, OMV, Total ..) jsem to nesrovnával. Lepší jak Shell určitě nebudou a cenu lepší taky nenabízejí, takže nemám důvod od Shellu odcházet.
Co se týče oktanů - moc oktanů je stejně tak špatně jako málo oktanů. Málo oktanů znamená pro motor "smrtelné" detonační spalování, mnoho oktanů pak znamená dohořívání směsi na ventilech, což je "pomalá smrt motoru".
Vyšší oktanové číslo v sobě obsahuje více tepelné energie, jenže s oktanovým číslem se mění celková charakteristika hoření směsi. Tomu musí odpovídat konstrukce motoru - zejména kompresní poměr a tvar vaček. Něco se dá "nahnat" i softwarově v řídící jednotce (předstih..), ale to už se spíš jen jedná o "kosmetické" doladění motoru.
Takže ideální je používat jen doporučené OČ, a to je v 99% u všech aut od r.v. 1995 BA-95. Shell Racing OČ 102 bych do Punta 1.1 zcela jistě nedával, to by byla jeho pomalá, ale jistá smrt.
Co se týče oktanů - moc oktanů je stejně tak špatně jako málo oktanů. Málo oktanů znamená pro motor "smrtelné" detonační spalování, mnoho oktanů pak znamená dohořívání směsi na ventilech, což je "pomalá smrt motoru".
Vyšší oktanové číslo v sobě obsahuje více tepelné energie, jenže s oktanovým číslem se mění celková charakteristika hoření směsi. Tomu musí odpovídat konstrukce motoru - zejména kompresní poměr a tvar vaček. Něco se dá "nahnat" i softwarově v řídící jednotce (předstih..), ale to už se spíš jen jedná o "kosmetické" doladění motoru.
Takže ideální je používat jen doporučené OČ, a to je v 99% u všech aut od r.v. 1995 BA-95. Shell Racing OČ 102 bych do Punta 1.1 zcela jistě nedával, to by byla jeho pomalá, ale jistá smrt.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
prísada do oleja
Mám MK1 55 Punto do oleja nedávam nič len mením pravidelne 10w40/shell/ každých 15000 alebo raz ročne a nemám problém . Spotreba od 5,5--do 13l záleži od toho kto a ako na tom jazdí! priemer mám do 7. lit. a moc to nešetrím /felda 1,3-nestíha!
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
tohle jsem nasel na netu, je to dlouhy cteni, ale pomerne zajimavy. otazka je nakolik je to pravdivy. na starem aute jsem dva roky jezdil s pripravkem Militec-1 v motoru bez zadneho problemu, naopak jsem pozoroval znacne zlepseni chodu - ztiseni, lepsi komprese, rovnomernejsi beh, snizeni spotreby. Proste motor se nerozsypal, jak strasi autor v clanku. doporucuji precist.
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=405
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=409
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=410
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=432
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=411
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=405
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=409
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=410
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=432
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=411