MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Moderátor: peta.smolik
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Tak to má posun (nečekaným směrem): ecuservis poté co sem jim sdělil OEM č. té ECU: 51758235 (již se neprodává, nahradila ji 51788362) nějak najednou přestal komunikovat, taxem oslovil i inačí firmy na ECU a (velmi rychle, jak to mám ráth) mám (drahou, ale zajímavou) nabídku of profiECU: Nová (nerepasovaná) OEM jednotka zhruba za třináctku s tím, že dyž jim pošlu tu stávající, tak z ní překopírujou to spárování s IMMO = slibujou, že ta nová bude (pouze strojařsky/mechanicky, nebude už k temu třeba autoelektrikář) plug and play. Drahé ale pro mě bez dalších (téměř neřešitelných) collateral poblémů. To se mi líbí, ale dám tomu ale ešče nějaký čas na rozmyšlenou...
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
- Reklama
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Cukání a padání do nouze by mě teda pěkně sr. Než s tim takhle jezdit tak bych to řešil hned, navíc to asi může i chcípnout úplně = odtah.. Čekat na jaro je blbost, těžko to bude levnější, spíš se díly i práce ještě zdraží..
Pohodlný to jo, ale dost drahej pokus. Blbý na tom je, že to nemusí dělat vadná ECU ale třeba ten zlomenej pin/ drát v kabeláži ECU - pedál - klapka.
Co někde sehnat zadarmo chcíplou ECU a nacvičit si otvírání, kontrolu spojů a pájení? Jestli to opravdu je o přepájení studenýho spoje (to je nejpravděpodobnější příčina) tak místo 13k+ by to pak bylo v korunách a jeden večer hraní si s tim.. Btw co jsem zběžně koukal na ceny, tak nová ECU od Magneti Marelli je spíš kolem 18k, ale jsou i jiný výrobci, tak otázka je kvalita těch levnějších.. ale moc jsem to nehledal.
Další možnost z vrakáče ECU + jednotka immo + spínačka, to taky jen přehodíš a nemusíš nic párovat..
Servisy na neznalosti těžce rejžujou.. Známýmu na jiným autě chtěli měnit bodycomp za 20k a víš co to bylo? Vadná pojistka.. A v klidu by mu to vyúčtovali a ještě by měli chytrý kecy jak to bylo složitý programovat...
Pohodlný to jo, ale dost drahej pokus. Blbý na tom je, že to nemusí dělat vadná ECU ale třeba ten zlomenej pin/ drát v kabeláži ECU - pedál - klapka.
Co někde sehnat zadarmo chcíplou ECU a nacvičit si otvírání, kontrolu spojů a pájení? Jestli to opravdu je o přepájení studenýho spoje (to je nejpravděpodobnější příčina) tak místo 13k+ by to pak bylo v korunách a jeden večer hraní si s tim.. Btw co jsem zběžně koukal na ceny, tak nová ECU od Magneti Marelli je spíš kolem 18k, ale jsou i jiný výrobci, tak otázka je kvalita těch levnějších.. ale moc jsem to nehledal.
Další možnost z vrakáče ECU + jednotka immo + spínačka, to taky jen přehodíš a nemusíš nic párovat..
Servisy na neznalosti těžce rejžujou.. Známýmu na jiným autě chtěli měnit bodycomp za 20k a víš co to bylo? Vadná pojistka.. A v klidu by mu to vyúčtovali a ještě by měli chytrý kecy jak to bylo složitý programovat...
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Odklad do jara nemá důvod ve snaze šetřit, ale v logistice: Pindica je nákupní taška + juniorčino přibližovadlo na zimních u které nevadí, že se zašpiní a je jí jedno, esli je sucho nebo půlmetr sněhu. Zatímco Leguán má sice celoročky, ale drahá ho nemá na zašpinění a studené zimní cukačky po městě. Proto jaro. Cca.
Taky mě to sere, ale spíš z obavy o případnou nebezpečnost, dyž najednou přestane (skoro úplně) jet někde v hustém provozu. Ale vydrželi sme to 15let, tak to ešče chvíli vydrží.
Zlomený pin v konektoru to nebude, to by dělalo furt + navíc ty konektory na ECU nebyly od novoty 2006 NIKDY otevřené = nebyl důvod, aby se tam v nich (nesprávnou) manipulací něco zlomilo.
Taky mě to sere, ale spíš z obavy o případnou nebezpečnost, dyž najednou přestane (skoro úplně) jet někde v hustém provozu. Ale vydrželi sme to 15let, tak to ešče chvíli vydrží.
Zlomený pin v konektoru to nebude, to by dělalo furt + navíc ty konektory na ECU nebyly od novoty 2006 NIKDY otevřené = nebyl důvod, aby se tam v nich (nesprávnou) manipulací něco zlomilo.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Pin nemusí být zlomenej ale i ohnilej, a zlomenej může být výstup z konektoru.. Furt to dělat nemusí, když se to dotýká tak to vodí a tepelná roztažnost nebo pohyb = změna odporu nebo ztráta kontaktu v tom dotyku.. Konektory bych určitě zkontroloval a pečlivě prohlídnul kabeláž - stačí kousnutí od myši a poškozenou izolací se na měď dostane sůl a vyhnije to tam.. Pořádný světlo, lupu nebo fotit a zvětšit si to..
Asi by napověděla diagnostika a sledovat live hodnoty polohy plynu a klapky, u toho hýbat se svazkem/ klepat na konektory jestli tam nebude skoková změna a souvislost s pohybem, tim by šel vyloučit svazek bez nutnosti rozpojovat konektory, proměřovat dráty nebo naslepo celý svazek měnit..
Nová ECU je v týhle situaci pokus - omyl loterie.. A Pokud to nebude ona tak ti zbyde, bude naprogramovaná pro tvoje auto, takže vrátit nepůjde a o samotnou ECU bez immo a spínačky zájem moc nebude...
Jo, chápu že to v zimě proleze všude a odstavit auto by byl problém.. Sice škube ale furt jede = lepší než jít pěšky
.. No ale sr. by mě to fakt dost...
Rozpojení konektoru - odpojit baterku. Pak se musí ECU znova naučit, je třeba dodržet postup. = Start studenýho motoru bez dotyku plynu!!! pořád bez dotyku plynu !!! nechat ohřát a pak projet několiik km ve všech režimech otáček.
To bez dotyku plynu je důležitý pro nastavení parametrů pro volnoběh, jak se do toho přišlápne plyn tak se to nastaví blbě, pak to různě nedrží volnoběh, chcípá atd. A servisy mění čidla, lambdy.. lítaj tisíce a furt to chcípá.. Přitom příčina je jen šlápnutí na plyn při prvním startu po odpojení baterky
Platí pro každý první start po odpojení baterky kdy se odpojením smáznou readiness kódy a adaptace..
Asi by napověděla diagnostika a sledovat live hodnoty polohy plynu a klapky, u toho hýbat se svazkem/ klepat na konektory jestli tam nebude skoková změna a souvislost s pohybem, tim by šel vyloučit svazek bez nutnosti rozpojovat konektory, proměřovat dráty nebo naslepo celý svazek měnit..
Nová ECU je v týhle situaci pokus - omyl loterie.. A Pokud to nebude ona tak ti zbyde, bude naprogramovaná pro tvoje auto, takže vrátit nepůjde a o samotnou ECU bez immo a spínačky zájem moc nebude...
Jo, chápu že to v zimě proleze všude a odstavit auto by byl problém.. Sice škube ale furt jede = lepší než jít pěšky
Rozpojení konektoru - odpojit baterku. Pak se musí ECU znova naučit, je třeba dodržet postup. = Start studenýho motoru bez dotyku plynu!!! pořád bez dotyku plynu !!! nechat ohřát a pak projet několiik km ve všech režimech otáček.
To bez dotyku plynu je důležitý pro nastavení parametrů pro volnoběh, jak se do toho přišlápne plyn tak se to nastaví blbě, pak to různě nedrží volnoběh, chcípá atd. A servisy mění čidla, lambdy.. lítaj tisíce a furt to chcípá.. Přitom příčina je jen šlápnutí na plyn při prvním startu po odpojení baterky
Platí pro každý první start po odpojení baterky kdy se odpojením smáznou readiness kódy a adaptace..
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
The Aircon linear sensor uses the same power feed and the accelerator pedalVladka1 píše: 22 lis 2025, 11:20 Klimakompresor je poháněný řemenem od motoru, elektrika tam je jen elmag.spojka v remenici která ho připojí k pohonu..
Vliv na motor má zatizeni, kompresor sebere ca 4 kW výkonu a ecu musí reagovat aby motor držel otacky volnobehu ( některý auta při sepnutí klimy otáčky volnoběhu zvysujou)
Mě by padani do nouzaku sralo dost.. prohlídnout kabeláž, konektory a pajeny spoje v jednotkách prip.je rovnou prepajet zas tak složitý není... je fakt že když do toho hrabne lama tak toho může dost pojebat, dolamat konektory atd.. elektrikáři často měří tak že jehlou napichnou vodič přes izolaci - pak vodič shnije protože dirou ne něj jde slaná voda.. takhle ho měřit nenech.
The compressor isn't in the equation
- Přílohy
-
- Screenshot_20251119-193259.png (61.36 KiB) Zobrazeno 161 x
-
- 169002678_2.jpg (27.33 KiB) Zobrazeno 161 x
-
- Screenshot_20251120-103120.png (90.26 KiB) Zobrazeno 161 x
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Helemese, koalar mi radil (elektro) na tom English pokecu..... jako strojař mám uloženo, až někdy budu mít k ruce auto-elektrikáře. Jestli někdy.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
To je jen info že snímač polohy plynu má stejné napájení jako snímač tlaku klimy (měni se rychlost větráku podle tlaku chladiva, + při překročení limitů tlaku se odpojí kompresor klimy = rozepne elmag. spojka v řemenici)
Jde o hnědo-béžový drát, nejspíš hnědý s béžovým proužkem.. = šlo by o konektory a kabeláž..
Pro snímač může napájecí napětí kolísat +- 10%. Pokud je společné napájení a problém je v něm, tak by chybu házela nejen poloha plynu ale i ten snímač tlaku klimy.. Nevim jestli je pro chybu v napájení extra číslo chyby..
Jde o hnědo-béžový drát, nejspíš hnědý s béžovým proužkem.. = šlo by o konektory a kabeláž..
Pro snímač může napájecí napětí kolísat +- 10%. Pokud je společné napájení a problém je v něm, tak by chybu házela nejen poloha plynu ale i ten snímač tlaku klimy.. Nevim jestli je pro chybu v napájení extra číslo chyby..
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Sem mu tam písnul kuju....
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
PS je to furt dokola, jedna z možností je špatný kontakt v kabeláži/ konektorech včetně napájení snímače. u něj konkrétně třeba přechodový odpor který reaguje na změnu teploty - je úbytek třeba 9% díl se ochlazením smrskne teba o setinu milimetru a už může být úbytek napětí 11% a snímač hodí chybu... Ohledně napájení snímače to nejen přívod ale i kostra.
Prostě zkontrolovat kabeláž, konektory, a spoje v ECU. Abys nemusel rozdělávat všechno tak napoví schema a pak stačí kontrolovat jen vedení který souvisi s problémem. Spousta věcí je vidět okem, spousta věcí jde proměřit.. Koroze, zlomený vodič, studeňák nebo trhlinka v pájených spojích..
Snímač klapky i polohy plynu jsi měnil, takže snímač a část konektoru u snímače budou OK.. pravděpodobnost že by i to nový bylo vadný stejným způsobem je minimální..
Samotná vada bude jednoduchá věc a oprava v řádu korun nebo i jen očištění.. Katastrofický scénář: servis ti vymění ECU za 15k, zjistíš že tim to nebylo, tak ti vymění komplet kabeláž, samozřejmě daj novou za 2,5k a až pak to pojede.. Optimistický scénář: sebereš odvahu nebo to dáš někomu známýmu kdo trochu umí bastlit a bude opraveno za basu piv.. Katastrofický scénář: pojebeš to a budeš měsíc shánět novou ECU
Prostě zkontrolovat kabeláž, konektory, a spoje v ECU. Abys nemusel rozdělávat všechno tak napoví schema a pak stačí kontrolovat jen vedení který souvisi s problémem. Spousta věcí je vidět okem, spousta věcí jde proměřit.. Koroze, zlomený vodič, studeňák nebo trhlinka v pájených spojích..
Snímač klapky i polohy plynu jsi měnil, takže snímač a část konektoru u snímače budou OK.. pravděpodobnost že by i to nový bylo vadný stejným způsobem je minimální..
Samotná vada bude jednoduchá věc a oprava v řádu korun nebo i jen očištění.. Katastrofický scénář: servis ti vymění ECU za 15k, zjistíš že tim to nebylo, tak ti vymění komplet kabeláž, samozřejmě daj novou za 2,5k a až pak to pojede.. Optimistický scénář: sebereš odvahu nebo to dáš někomu známýmu kdo trochu umí bastlit a bude opraveno za basu piv.. Katastrofický scénář: pojebeš to a budeš měsíc shánět novou ECU
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Ok, dyž tak moc odborně (elektricky) radíš, tak tomu rozumíš, no. Já ne. Ani trochu (a ani nechci).
Navrhuju: Odkud seš? (já okres VS) - dyž sa dohodneme, tak Ti ji přivezu na zkoumání v elektrice a pokud NATO přijdeš (a bude to následného aspoň půlroku bez P1220), máš ode mně klidně i patnáctku na ruku za vyřešení. Dyž sa ale objeví, tak nic resp. jen nějakou část.
OK?
Navrhuju: Odkud seš? (já okres VS) - dyž sa dohodneme, tak Ti ji přivezu na zkoumání v elektrice a pokud NATO přijdeš (a bude to následného aspoň půlroku bez P1220), máš ode mně klidně i patnáctku na ruku za vyřešení. Dyž sa ale objeví, tak nic resp. jen nějakou část.
OK?
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
To máš 500 km...
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Mno, taxi udělám výlet, no. Ale domluvíme to až na jaře, ne fčíl v zimě (viz výše).
Malá (poprvé, ešče nikdy to nebylo) změna v repertoiru - fčíl sem nalítal ca 80 km, bez problema, až sem stál ve frontě na benzinku sa rozsfítila inačí kuntrolka motoru ale hláška stejná "Engine failure" (+ nepadlo to do nouzáku + nepředcházelo škytnutí v tahu). Vynulovat opakovaným restartem to nešlo = diag šlo a i dyž jiná kuntrolka (obvykle bývá ČERVENÝ VENTIL, neska ORANŽOVÝ MOTOR), chyba stejná P1220. Chjo no.
Malá (poprvé, ešče nikdy to nebylo) změna v repertoiru - fčíl sem nalítal ca 80 km, bez problema, až sem stál ve frontě na benzinku sa rozsfítila inačí kuntrolka motoru ale hláška stejná "Engine failure" (+ nepadlo to do nouzáku + nepředcházelo škytnutí v tahu). Vynulovat opakovaným restartem to nešlo = diag šlo a i dyž jiná kuntrolka (obvykle bývá ČERVENÝ VENTIL, neska ORANŽOVÝ MOTOR), chyba stejná P1220. Chjo no.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Zasem, jako ostatně skoro každou noc, sem nebyl schopen usnout, taxem mj. i uvažoval nad Pindicou a P1220, neska ráno sem to konzultoval s řidičkama = na tu novou ECU přijde čas nejdříf v únorci (až zas bude mít juniorka řádný semestr v Brunnu). Novou ECU a P1220 budu paq nějakou dobu sledovat esli bude dál nebo ne a dyžtak potem až si udělám ten výlet přes celou res-publiku. Tož takový je plán, uvidíme, jaxe podaří naplnit.
Stáří NENÍ pro sraby, ale já srab sem. A geront k tomu.