T-jet 110kw - Go KO- motor tlaky 4.5 bar

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 482
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

T-jet 110kw - Go KO- motor tlaky 4.5 bar

Příspěvek od turbom »

AHoj. Moje dlouholeté fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw + lpg s nájezdem 380 000km poslední půl roku stávkuje, baští vodu a vylučuje vodu- zřejmě.
Začalo to obyčejným únikem chladící kapaliny na různých místech u hadic. Vždy se to přetěsnilo s tím, že bude ok. Celkem 3x se těsnily různé hadice. Teď už nikde nepozoruji loužičku, jen občas. Občas uteče voda na pravé vrchní straně chladiče u spoje trubky. Je to ale nepravidelné, jindy zase u termostatu. Pak zase třeba 500 km nic. Voda se ztrácí dále. Jednou po nastartování vytékala z výfuku snad jen voda :-D . Poslední měření za 1400km chybělo 0.3l. Vždy i za studena, pokud otevřu víčko od nádoby s chladící kapalinou to zasyčí a voda vyjede cca o 2-3 cm nahoru v nádobce. Těsnění 2 ze 3 mechaniků vyloučily, protože auto nevaří a po zahřátí táhne a jede jak má. Já si myslím, že je to minimálně těsnění. Měření tlaků dnes u mechanika 4x 4.5 bar. Resumé: motor výměnu nebo celkové GO. Prý je teda v háji kdo ví co a mám shánět nový motor. Který se jen tak nesežene a za druhé se mi do auta již nechce cpát x desítek tisíc. Mám již novější auta. Ale rád bych tohle auto ještě provozoval jako pracanta na tahání vozíku, občasné jízdy apod. Je mi jasné, že rozdělaní motoru a Go vršku a spodku bude stát nesmysl. Odhad zněl až 35 000kč. Přemýšlím, že nechám udělat těsnění a při té příležitosti se prohlídnou i pístní kroužky atd. Ale jestli se musí kvůli kroužkům vyndat spodem písty apod, tak to je již nesmysl. Spotřeba oleje je stabilních (150 000km) 0.25 l / 1000km.
Nebo jezdit až do skonání motoru a dolívat vodu, což mi přijde jako trápení. Auto má čerstvě STK a lpg bomba je ještě na 3 roky. Minulý rok jsem repasoval lpg sestavu, celou zadná nápravu, přední nápravnici atd. Je v něm moc peněz na šrot :)
Nějaké rady prosím nebo někdo , kdo by to oblídnul pořádně a vyzná se?
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Reklama
 

Vladka1
Znalec
Příspěvky: 555
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: T-jet 110kw - Go KO- motor tlaky 4.5 bar

Příspěvek od Vladka1 »

Smysl má možná tak svépomoc za cenu materiálu, servisy tě jen odrbou, vysolíš 50k a stejně to nepojede...
Voda = nejpravděpodobnější je těsnění a tlakuje to do vody, má to svoje příznaky (tvrdý hadice, bublinky ve vodě, olej ve vodě nebo voda v oleji - ne vždy jsou všechny) nebo se dělá test na spaliny vo vodě. Tlaky 4x 4,5 - nejde o chybu měření? Kolik mají být? (je to turbomotor, tam jsou tlaky nižší než atmo) Rozlišení jestli jde o ventily nebo kruhy = stříknout olej do válce - pokud tlaky stoupnou tak jde o kruhy. Pokud jsou z válců šišky tak překroužkování nepomůže.
Vyměnil bych mechaniky, podle popisu jadna lama vedle druhý. Hlavně neumí diagnostikovat co tam je za problém takže nastupuje metoda pokus - omyl a ty bys to platil..
Možná totálka a nejvýhodnější bude jiný auto... Kup za desítku stejný auto se shnilou kastlí a OK motorem, přehoď si motory a jezdíš..
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“