hrabeTom píše:
Tak jsem to nejdřív zkusmo řešil "seškrcením" hadice k chladiči a teploměr vylezl na 4 dílky (občas i na 5, v táhlém krpálu dokonce na 6) a vida už to topilo. Sice žádná sláva, ale už to bylo o něčem jiném.
Termostat jsem nakonec vyřešil "náhradou do hadice" (díky za dobrý nápad) za 142Kč, což sice vyžadovalo silnější hadici (než tam dávat nějakou starou, koupil jsem kvalitní vysokotlakou) za 111Kč a trochu práce a tradá za 253Kč jsem "opravil" termostat, který stojí kolem tisícovky (originál za 4tis). Teplota docela rychle vyleze na provozní 4dílky (dle diagnostiky kolem 80-85°C) a topení je vcelku dostačující. Ikdyž asi jako u Wartbourga - v autě je dostačující teplo, ale saunu neuděláš. Chladič je v podstatě skoro studený, prostě motor více odpadního tepla nemá

Chladič zůstal i nadále zadeklován a to komplet, s termostatem jsem se přes 5 dílků už nedostal, takže v pohodě.
Už chápu, proč se u nafťáků tolik dodávalo nezávislé topení...

Tak letošní zimu jsem to vyladil k "maximálnosti". Pod motor jsem udělal dekl (kus plastu od nárazníku až na nápravu), čímž se motor méně ochlazuje proudem vzduchu pod vozem. Hadici do chladiče mám celou zimu úplně zaškrcenou, takže chladím motor jenom topením. Chladič samozřejmě stále dokonale zadeklován. Protože jsem kolenovrt, pouštím topení až když se ohřeje motor a po ochlazení zase vypínám - hraji si tedy na termostat

. Díky krytu motoru se teploměr vyšplhá na provozní teplotu (4dílky) kolem 10km (při "běžných" zimních teplotách tedy kolem 0°C). Na trase asi 150km (kolem -5°C) bylo v autě celou cestu pěkné teplo (i rozespalým dětem). Jeli jsme bez přestávky (tedy bez "vychladnutí") a nebyl žádný problém s přehříváním. Občas sice vylezl teploměr na 5d - stačilo pustit větrák naplno a do 2minut kleslo zpět 4d. Pravda na závěr cesty při pomalém šplháním do hor se motor "pěkně ohřál" krátkodobě i na 6d (asi na půl minuty) - ještě to ani nezačalo řvát "přehřáto" . To však pouze proto, že jsem bloudil a tedy nehlídal teploměr (místo na teploměr jsem čuměl do mapy) ....
P.S.: NENÍ TO APRÍL !!!
