Závady

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
michaljav
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 10 říj 2019, 12:58

Re: Závady

Příspěvek od michaljav »

hans55 píše: 24 led 2022, 09:20 Ty trysky ostřikovačů už snad u novějších ročníků štelovat jdou, já to řešil náhradou za trysky ze Stila (po drobné úpravě), každá má 3 dirky a štelují se najednou ze strany.
Ahoj, ani u nových modelů štelovat nejdou. Včera jsem zjišťoval v AC Ostrava - stále stejný typ v katalogu dílů.
fiat tipo kombi 1.4 70kw italia 2019 (LPG přestavba)
citigo 1.0 2014
Opel astra kombi 1.4 2007
Fabia 1.0 + 1,2 2002 + 2004
Opel Kadet
Reklama
 

Dano14
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 20 zář 2017, 12:22

Re: Závady

Příspěvek od Dano14 »

My máme v rodine dve Tipa. Všetko 1.4 atmo. Prvý kombík má 5 rokov a najazdených 51 000 km. Jediná závada z výroby, ktorú som na ňom riešil bola výmena tyčky stabilizátora na záruku v autorizovanom servise plus pred pár mesiacmi som menil autobatériu (tu dávam na vrub mojím extrémne krátkym každodenným trasám max. 5 km práca a späť, pričom 99% najazdených km je v BA). Druhé Tipo - sedan má rovnako 5 rokov a cca 90 000 km (pôvodná autobatéria) menili sa ňom zatiaľ iba obe tyčky stabilizátora, rovnako na záruku v AS (druhá tyčka bolo menená pri nájazde 85 000 km, čo som bol celkom prekvapený, že ju AS vymenil na záruku). Ono asi je dobré nazerať na to auto optikou low cost tovaru. Či sa nám to páči alebo nie to presne Tipo je. Ja som zatiaľ spokojný, nehovorím, že Tipo je najlepšie auto na svete, ale to, čo som od neho požadoval notabene za jeho cenu plní k mojej spokojnosti. Pevne verím, že spokojný budem aj o ďalších 5 rokov.
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: Závady

Příspěvek od Bravomv »

Já se na to rovněž dívám jako kolega výše. Potřeboval jsem na práci kombíka a uvažoval jsem o Dacii nebo Fiatu. Dacie s "rozumným motorem" se již neprodávala, tak jsem pořídil jeden z posledních kombíků Fiat Tipo 1,4 atmo. Na mou práci dobrá volba a smysl pro mne rovněž dávala cenově pouze základní výbava, což rovněž vyhovuje.
JindraS
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 20 led 2022, 23:55

Re: Závady

Příspěvek od JindraS »

Tak vynechávání se vrátilo s horším benálem, ale řekl jsem si že ty vstřiky měnit nebudu a zkusím poslední věc co mě podle diagnostiky napadla.
On tam totiž dost lítá tlak (podtlak) v sání a už nějakou dobu mi to vrtalo hlavou, tak jsem hledal nějaký defekt nebo něco takového na sání.
Nic jsem nenašel, kromě úžasně řešeného odtahu z klikovky. Je tam takové Y kdy část jde za klapu (malá hadice) a část před klapu (velká hadice).
Problém je v tom že většina aut má v podobných nesmyslech ventil a samosebou odlučovač oleje ve víku ventilů. Fiat to řeší tak že odlučovač je drátový ježek :| a ventil jaksi postrádá a s tím že volnoběh reguluje sama klapa tak skutečně nepotřebuje přisávání bokem.
Po prozkoumání je na velké hadici před klapu restrikce cca 8mm otvor, ten jsem zvětšil na 11mm nebo tak něják. Je to už chvíli zpátky, tak nevím přesně a tu malou za klapu zaslepil.
Od té doby bez ztráty kytičky 8) motor šlape bez jediného problému i s horším palivem + spotřeba je stejná a pokud mi tu bude někdo tvrdit cokoliv o nutnosti odtahu kliky tak sory, ale ten tam stejně nebyl.
Hadice za klapu je tak 5mm a otvor před klapu byl 8mm a motor sál regulérně přes to Y bokem vzduch, šlo to vidět i na výstupu z váhy vzduchu kdy se podtlak po úpravě ustálil a logicky byl větší.
Volnoběh po startu (ještě na sytič) v nízkých teplotách se ustálil a nemá tendenci zakolísat když například zapnu vyhřívání, světla atd.
Pokud někomu vrtá hlavou co myslím horším benzínem tak sajrajt z jedné zdejší pumpy (nouzovka) kdy na tuto jednu nádrž jsem měl spotřebu 7,9. Normálně mám cca 6.2 s mým stylem jízdy.
JindraS
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 20 led 2022, 23:55

Re: Závady

Příspěvek od JindraS »

:x Už mě to přestává bavit.
V zásadě se krom motoru jako takového v autě nejspíše do 5ti let po**** vše co může.
Nyní začal chrochtat kompresor klimatizace ....
Po zimě mi dveře u řidiče dělají za jízdy zvuk jako když fouká vítr do igelitky.
Auto jako takové má význam brát jen v holo*iti za minimální cenu jako přemisťovadlo z bodu A do bodu B. (styl základní dačka)
Jinak po každé zimě natírám nápravnici vzadu protože je ošlehaná šutrama na kov jak po pískování.
Výztuha pod motorem už začíná chytat všude u svárů. Jediné co zatím nehnije jsou prahy.
Kapota a střecha se loupou.

Odmítám už na autě řešit cokoliv dalšího. Co nejdřív se toho zbavím a koupím něco co se nebude srát po 25k km. Jestli to tak má každá značka tak si koupím kolo...
Nejlepší je, když pak člověk hledá časté závady a u auta takřka nic není, ale jakmile hledá jednotlivé časti auta tak zjistí že se se*ou vlastně všechny :!: .
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Ahoj všem. Tak se musím opět pochlubit. V sobotu jsem byl na STK po 6 letech a opět prošel bez závad. Nalezené závady opět 0. Najeto cca 95 000 km.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 565
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Závady

Příspěvek od rogi »

mne to robilo tiež, ale vždy som naštartoval, väčšinou v zime pri mrazoch keď akumulator mal nižšie napätie pri štartovaní..
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
JindraS
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 20 led 2022, 23:55

Re: Závady

Příspěvek od JindraS »

Tipo Hatchbag 1.4 70kw (vzadu bubny) 1/2
Stav dnes: cca 55k km

1500km - Prasklé zrcátko řidiče (samovolně) = vyměněno v servise za 1500 s reklamací mě poslali k čípku

Po první zimě - Začal pískat ventilátor topení v nízkých otáčkách = servis prohlásil že je to normální

( asi 2,5k km) - Už během první zimy náhodné roztřepané starty (kontrolka motoru bliká a motor jede na 3 válce) = servis prohlásil že špatnej benál. Auto to dělalo náhodně na jakýkoliv benál (i prémiovky) a po napíchnutí jsem přišel na to že špatně pálí 1 a 4. Následovalo vyměnění svíček (nepomohlo), výměna cívky 1 válce (nepomohlo), demontáž váhy vzduchu + vyčištění, protože byla zajebaná olejem (nevím proč) taky nepomohlo (ani výměna nic nezměnila). Kontrola všech štekrů + prostříkání sprejem na kontakty (nepomohlo), kontrola live dat v jednotce (nic divného) prakticky to díky náhodnosti nejde nasimulovat. Servis vždy poslal do řiti s tím že při garančce nebyl problém a dělá to benzín. Vše výše zmíněného děláno svépomocí. Přehození odvětrání skříně nemělo vliv, vráceno do původního stavu. Problém jsem měl s přestávkami až do cca 25k km kdy jsem se nasral rozkuchal palivovou soustavu vyčistil rail a vyměnil vstřiky + namontoval do motorového prostoru palivový filtr. Tenhle sráč, ale i jiné značky nemají palivák, protože kvalita benzínu je na vysoké úrovni a vůbec není problém nečistot v 30 let starých nádržích benzínových pump atd... Od dodělání této úpravy se zmíněný problém nikdy nevyskytl.

20k km - Výměna spojky svépomocí viz starší přízpěvky. V servise prohlásili že nemožnost se rozjet bez skákání jak kamzík a řazení 1 2 3 bez kopance jak hovado, kdy při pouštění spojky auto celé skočilo je normální. (otáčky či rychlost pouštění spojky neměly vliv) Spojka po vykuchání doma před domem byla v hajzlu. 1/3 přítlačáku bez dotyku a zbylé 2/3 poškubané jako když máte zkroucené brzdové disky. Nikdy jsem spojku nepálil a na lamele viditelné šupinky jako z měděnky. Po výměně za spojku LUK auto neskáče ale trhání při řazení nezmizelo jen se zmírnilo.

Od začátku houpání v tahu při plném plynu mezi 2 až 3,4k ot. na 2, 3 a občas i 4tý stupeň. To že motor pod kapotou lítá při puštění plynu a přidání tak 5 cm je taky prý normálka (zavěšení motoru je v pořádku) a klasika mlžení zadních světel taky normálka, protože se zase odmlžily tak reklamaci neuznají ani s fotkou.

3k km Začaly dveře řidiče náhodně dělat zvuky jako igelitka ve větru - po sundání tapce jsem nic uvolněného nenašel. Je zde jako parozábrana mirelon. Ten to nedělá takže nevím. Prakticky od novoty lupe třepe (vibruje něco v pásu spolujezce) = neřeším naučil jsem se jezdit s vyhuleným rádiem, protože to u tohodle auta jinak dělat nejde. A odmítám kuchat sloupek bo tam turek něco zapoměl nbco.

22k km To vzdaly obě kosti současně :?: v nižších rychlostech po nerovné silnici bubenické sólo. Po výměně klid.

Od cca 18k km Náhodně se objevující problém s tím že při startování naskočí motor na 2s a zdechne. Projevovalo se to tak jednou za měsíc a většinou chytl napodruhé bez problému. Vždy bylo horko a jednalo se o studený start. Tento problém se stupňoval v četnosti i počtech potřebných startů pro úspěšné nastartování, primárné v létě. V jednotce bez chyby a ani na palubovce nic neprobliklo. Tento rok po příchodu veder bez možnosti nastartovat. Nutnost startovat s plynem (stačilo brnknout o pedál). V live datech taky nic divného (očividně má auto vlastní hlavu).
Měsíc zpátky jsem měnil olej a jen tak z prdele zkontroloval štekr tlaku oleje (odpojil a připojil) + vyměnil čidlo otáček kliky (doma jsem ho měl od doby co jsem měl problémy s roztřepaným startem) a neměl jsem nervy na to lézt pod auto a měnit to jen tak, takže jsem to udělal když už jsem tam ležel, (čidla jsou obě bosch, ale nové má větší kus kovu odkrytý (na konci)) od té doby mám klid, a startuje normálně.
Dokonce motor začal reagovat na zátěž ve volnoběhu ( např. posunutí v koloně) tím že odpojuje spojku klimy což nikdy nedělal. Zajímavé. Po prošlápnutí spojky znova kompresor zapne.

25k km Kompresor klimy dělá zvuky jak mixér plný šroubů, přeřve motor v otáčkách nad 3,5k, stále funguje i chladí takže neřeším dle polských fór je to i u nových 50 na 50 jestli není v hajzlu. Toliko k fiatu, moparu a jejích kvalitě.

Nyní jediné co mě momentálně na autě sere je nemožnost plynulého rozjezdu a řazení mezi 1 2 někdy z mě neznámého důvodu škubne i na 3 což velice znepříjemňuje řízení. Prakticky není možné podřadit na dva aniž by vás motor vykopal ven z auta. Takže tahám kruháče na 3 od 1200 ot protože jak tam jebnu za dva tak skáču jak v utopenci na útěku.

Osobně jediné co mi brání od zbavení se tohodle krumplu je ztráta pro mne velkého množství financí a pro mne stále topový vzhled vozu.
Už jsem jezdil s hromadou aut ale i ty největší plečky se daly naučit (jak řadit atd..) u tohodle auta to je naprosto náhodné co funguje jeden den druhý ne. Nechápu.
Pokud má někdo zaříkávače a exorcistu na FIATY tak ať pošle kontakt klidně si udělám výlet i 1000km aby to dal někdo dohromady (přehrál soft nebo mapy nebo cokoliv) a vzal si pro to dovolenou. V žádném případě nejedu do autorizáku. (znova)
Kdybych mohl vrátit moje rozhodnutí vzal bych stejně asi tipo ale 1.6D s automatem. V té době stejně nebylo v té cenovce nic co by nevypadalo jak akvárko na kolech.

Nějaké drobnosti jako je lak z vodovek, čelní sklo z plastelíny a hnití podvozku atd.. jsou už pro mě jen srandičky.
JindraS
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 20 led 2022, 23:55

Re: Závady

Příspěvek od JindraS »

Nemožnost normálně nastartovat nejspíše konečně vyřešena.
Včera znovu stav kdy můžete startovat i 30x a stejně vždy zdechne. (jde nastartovat jedině s plynem)
Připojen diag a znova kontrola všech dat při startu. (teplot, tlaku, otáček, čidla klepaní atd..).
Při asi 15startu už jsem moc neměl co sledovat a tak jako poslední věc jsem došel k napětí.
Při startu napětí jednotky kleslo pod 6V (jednotka to vzdá cca pod 7.5V)
Znovu opakuji potrati z fiatu udělali zemnění k baterce s kontaktem v půlce délky (kastle) na asi 70cm dlouhý teňoučký kablík co vede na převodovku.
Baterka je nová a točí s motorem jako blázen v té to skutečně není.
Povolil jsem kostření co je vedle baterky na nosníku, nastříkal sprej na kontakty a dodělal zem od baterky rovnou na to velké oko zvlášť.
A i přes to, že byl motor zachlastaný (opakovanými starty) tak naskočil (první pokus) na první 2s tak na 200ot. a pak to jednotka ukočírovala a v pohodě dostala na těch cca 1500 co je po startu.
Napětí nešlo pod 10,5V v grafu diagu.
I palivová pumpa zní při sepnutí klíčku jinak.
Krásné DIY auto.
Kontakty nebyly ani zkorodované, jenže pozink dělá svoje.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 546
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Závady

Příspěvek od Vladka1 »

jj kostry jsou svině, pochvala že jsi to našel. Taky potvrzení že autorizák Fiat je předražená bída, neumí a přímo ojebávaj.
Místo toho aby se u aut vychytaly mouchy a vyráběly se spolehlivý držáky, tak se vymýšlí furt nový modely a přidávají se kokotiny. A to tohle je oproti nejnovějším píp ještě spolehlivá klasika...
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Mě to nedělalo nikdy,až posledních 10000 km. Skončilo to tím,že mi odešla jedna svíčka. Podotýkám,že nebyla originál,ale podle všech tabulek tam mohla být. To samé olej.Teď tam mám obojí originál a šlape to jak hodinky. Mám však jiný problém. Byl jsem upozorněn,abych sledoval úbytek oleje,že výrazný úbytek může být také důvod závady. A úbytek tam je a celkem výrazný. 0,6 l na 1000 km. Prý je to na hraně. Mám to nějak řešit? Děkuji,za každou radu. Mám najeto 120 000 km.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 546
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Závady

Příspěvek od Vladka1 »

Vymenit gufera ventilů a překroužkovat motor. Smysl to má svépomocí za cenu materiálu, v servisu dáš raketu..
Nebo dolívat a jezdit, lít nejlevnější olej který splňuje specifikaci pro motor, viskozitu spíš vyšší. + VIF do benzínu kvůli karbonům na lambdě a katalyzátoru. Holt tam při každým tankování vrzneš pár deci oleje. Jak za starých časů, i když tam se dolívalo po 100 km :mrgreen:
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Dík,to právě dělám,že dolévám, ale bylo mi řečeno,že když to žere moc olej,může to mít vliv na ty svíčky.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Ještě mne napadlo nalít tam Militec 1,ale bojím se, abych to nepo... úplně.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 476
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Závady

Příspěvek od tatko Tom »

Nie - píšem Ti súkromnú správu :)
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Odpovědět

Zpět na „Tipo 2016“