
Závady
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Závady
Souhlas, mám skoro 70 000 a zatím naprosté ticho. A to jezdím často po Praze. Nebudu hodnotit ničí jízdu, nicméně před školkou se u nás parkovalo částečně na chodníku a když jsem viděl některé rodiče, jak to tam fouknou přes poměrně vysoký obrubník pěkně na dvojčičku, tak ta lupnutí slyším doteď. Pak tihle lidi v diskusích určitě píšou, jak to nic nevydrží. Zajímalo by mě, jestli kompozitní tyčky mají všechna Tipa, nebo jen ta s lepší výbavou?
Re: Závady
Nekdy se mi stava ze mi prestane fungovat USB. Nenacte flashku, nejde pripojit telefon. Nejde s tim nic delat. Ale kdyz auto stoji nejakou dobu vypnuty tak to potom zase fungovat zacne. Mate nekdo podobnou zkusenost?
Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Italia Extra
Re: Závady
Ano...badanim na internete sa mi podarilo zistit, ze USB ma problem s nacitanim Flashdisku vacsieho ako 8GB a vo formate NTFS, usb jednosucho zamrzlo a nedal sa pripojit ani telefon. Kupil som si teda mensie (8gb) flash a naformatoval ho vo formate FAT32...od tej doby bez jedineho problemu 

Tipo HB Lounge, 1.4, 70KW,
Re: Závady
Tak já měl na tipo opravdu štěstí
, 1.4 70kw
po půl roce od koupě samovolně prasklo zrcátko u řidiče (v té době se dost honilo počasí) v ofiko servisu mě poslali k čípku že si za to můžu sám (1600kč i s prací), párkrát se mi již zamlžily zadní světla, jenže se zase odmlžily takže reklamaci neuznají.
Drnčí dveře od řidiče při jízdě po nerovnostech (nvm asi stahovačka).
Po cca roce a půl ježdění, při startech zdechlá baterka (skoro mrtvá) nedalo mi to a čumím na zemění a oni ho dělají pomalu ze zvonkáče a ještě ho dávají na převodovku co nejdál od altu, nepsal bych to kdyby po dodělání nové země z baterky na hlavu motoru baterka jede další dva roky a to bez problému.
Hvízdání ventilátoru je taky normální --_-- .
Po první garančce se mi začínal zhoršovat (průběžně) stav spojky, (jako rozhodně nepatřím mezi paliče spojek). Třetí rok i na mé upozornění při garančce mi řekli že je to normální. S autem se nedalo rozjet bez hopsání. Nakonec výměna doma před domem (nová spojka luk). Stará na sobě měla vyleštěný pruh široký asi 1/3 plochy (na přítlačáku) a 1/3 se prakticky nedotýkala (najeto 22k km)
.
Při koupi mi tvrdili že auto nemá dvouhmotu
MOJE DVOUHMOTU ROZHODNĚ MÁ
Od první garančky (16.8.2019) Motor kope jak hovado když pustím plyn nebo razantně sešlápnu. První rok to nedělalo (v servisu mi řekli že to je normální). Dumal jsem nad zavěšením motoru (dokonce i něco měnil), ale problém přetrvává a mám takový pocit, že nejspíše přehrávali mapu a tohle je výsledek.
Prakticky od první zimy se u mě vyskytoval problém s blikající kontrolkou motoru při startu a roztřepaným motorem, řekli mi že je to nekvalitním benzínem. S tím že bylo jedno kde jsem natankoval a dělalo to. Jediné palivo na které to nedělalo byla stovka z MOLky.
Pak už mi to nedalo koupil jsem si kabel a koukl se do jednotky a světe div se neudělali ani reset chyb a bylo tam jen asi 35k špatných zápalů na válci 1 a 5k špatných zápalů na válci 4
.
Po tomto zjištění jsem objednal zapalovací cívku na 1 válec a koupil nové svíčky (iridiovou náhradu, protože origo bláta tam dávat nehodlám).
Světe div se, rok a půl byl klid a je to tu zas takže čekám na to až mi přijdou vstřikovače (bosch) a pokud to bude dělat bordel furt tak jde z domu a další fiat už fakt ne.
Jako kdyby mi nebylo líto těch peněz co jsem dal za to auto (koupeno nové), tak už je pryč.
A to se považuji za fandu TIPA. Vzhled auta z venku je top a jediné co mi kazí vnitřek je ta plena přes střed volantu.

po půl roce od koupě samovolně prasklo zrcátko u řidiče (v té době se dost honilo počasí) v ofiko servisu mě poslali k čípku že si za to můžu sám (1600kč i s prací), párkrát se mi již zamlžily zadní světla, jenže se zase odmlžily takže reklamaci neuznají.
Drnčí dveře od řidiče při jízdě po nerovnostech (nvm asi stahovačka).
Po cca roce a půl ježdění, při startech zdechlá baterka (skoro mrtvá) nedalo mi to a čumím na zemění a oni ho dělají pomalu ze zvonkáče a ještě ho dávají na převodovku co nejdál od altu, nepsal bych to kdyby po dodělání nové země z baterky na hlavu motoru baterka jede další dva roky a to bez problému.
Hvízdání ventilátoru je taky normální --_-- .
Po první garančce se mi začínal zhoršovat (průběžně) stav spojky, (jako rozhodně nepatřím mezi paliče spojek). Třetí rok i na mé upozornění při garančce mi řekli že je to normální. S autem se nedalo rozjet bez hopsání. Nakonec výměna doma před domem (nová spojka luk). Stará na sobě měla vyleštěný pruh široký asi 1/3 plochy (na přítlačáku) a 1/3 se prakticky nedotýkala (najeto 22k km)

Při koupi mi tvrdili že auto nemá dvouhmotu

Od první garančky (16.8.2019) Motor kope jak hovado když pustím plyn nebo razantně sešlápnu. První rok to nedělalo (v servisu mi řekli že to je normální). Dumal jsem nad zavěšením motoru (dokonce i něco měnil), ale problém přetrvává a mám takový pocit, že nejspíše přehrávali mapu a tohle je výsledek.
Prakticky od první zimy se u mě vyskytoval problém s blikající kontrolkou motoru při startu a roztřepaným motorem, řekli mi že je to nekvalitním benzínem. S tím že bylo jedno kde jsem natankoval a dělalo to. Jediné palivo na které to nedělalo byla stovka z MOLky.
Pak už mi to nedalo koupil jsem si kabel a koukl se do jednotky a světe div se neudělali ani reset chyb a bylo tam jen asi 35k špatných zápalů na válci 1 a 5k špatných zápalů na válci 4

Po tomto zjištění jsem objednal zapalovací cívku na 1 válec a koupil nové svíčky (iridiovou náhradu, protože origo bláta tam dávat nehodlám).
Světe div se, rok a půl byl klid a je to tu zas takže čekám na to až mi přijdou vstřikovače (bosch) a pokud to bude dělat bordel furt tak jde z domu a další fiat už fakt ne.
Jako kdyby mi nebylo líto těch peněz co jsem dal za to auto (koupeno nové), tak už je pryč.
A to se považuji za fandu TIPA. Vzhled auta z venku je top a jediné co mi kazí vnitřek je ta plena přes střed volantu.

Re: Závady
Ohledně zap.cívek to je klasika,odcházejí na těchto motorech,měnil jsem je na mé Idei a na tatikovém T-jetu v Bravu se taky měnily. Koupil jsem NGK a zatím šlapou. Co takhle přidávat při každém tankování VIF? Vstřiky si nechával čistit ultrazvukem?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Závady
Ohledně cívek mi nepřijde ok aby měly až tak malou životnost a zároveň na to ofiko servis sral.
Už jsem měnil cívky u prvního auta co jsem měl a chápu že nejsou navždy. (ale to bylo po jeho 20 letech služby u kdo ví kolika lidí a to to byl renault. Cívky byly fakt origo z fabriky)
Co se týká vstřiků, tak s tím že auto používám denně, tak po tom co mi přijdou nové a vyměním je, tak pak teprve budu dumat nad tím v jakém stavu jsou a jestli jsou zasrané.
Tím chci říct že to nebudu kuchat bez toho aniž bych měl náhradu a auto bylo nepojízdné.
Pokud jsou vstřiky až tak náchylné, malé či jakékoliv že dokáží jet spolehlivě jen s aditivovaným stooktanem tak je špatně něco na straně výrobce vstřiku, filtru či čehokoliv v soustavě. Jako zase není to závodní speciál.
Ono by možná stačila normální palivová mapa a větší vstřiky (rozptyl spotřeby o 0,5l by mě nezabil) a motor by jel určitě lépe.
Minimálně půlka neduhů auta je díky zeleným hovadinám. A ta druhá kvůli snaze uspořit každý cent.
Už jsem měnil cívky u prvního auta co jsem měl a chápu že nejsou navždy. (ale to bylo po jeho 20 letech služby u kdo ví kolika lidí a to to byl renault. Cívky byly fakt origo z fabriky)
Co se týká vstřiků, tak s tím že auto používám denně, tak po tom co mi přijdou nové a vyměním je, tak pak teprve budu dumat nad tím v jakém stavu jsou a jestli jsou zasrané.
Tím chci říct že to nebudu kuchat bez toho aniž bych měl náhradu a auto bylo nepojízdné.
Pokud jsou vstřiky až tak náchylné, malé či jakékoliv že dokáží jet spolehlivě jen s aditivovaným stooktanem tak je špatně něco na straně výrobce vstřiku, filtru či čehokoliv v soustavě. Jako zase není to závodní speciál.
Ono by možná stačila normální palivová mapa a větší vstřiky (rozptyl spotřeby o 0,5l by mě nezabil) a motor by jel určitě lépe.
Minimálně půlka neduhů auta je díky zeleným hovadinám. A ta druhá kvůli snaze uspořit každý cent.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 62
- Registrován: 23 úno 2020, 15:04
Re: Závady
Závady na spojkách určitě byly. Píše se o tom ve velkém na polském fóru Fiatu a samozřejmě o dalších problémech či zkušenostech. Polsko je velká země, daleko více majitelů Fiatu Tipo apod.
Re: Závady
Tipo začíná pátou zimu a zatím žádný problém (baterka, vstřiky, svíčky, destičky, spojka - prostě všechno původní, ani žárovku jsem neměnil žádnou)
Najeto 55500km. U Stila odešla v prosinci jedna cívka, dojel jsem z Tábora na 3 válce, výměna a vše zase ok. Najeto 115000km.
Najeto 55500km. U Stila odešla v prosinci jedna cívka, dojel jsem z Tábora na 3 válce, výměna a vše zase ok. Najeto 115000km.
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Re: Závady
Za pár týdnů mám Típka čtyři roky .... jediná závada, byla vadná lambda sonda ( vyměněna na záruku ), ale jinak nic. Musel jsem upravit ostřikovače, které stříkaly na spodek čelního skla. No a od ohleduplných motoristů je na autě pár ťukanců
Za mně velká spokojenost ..... jeden z posledních pořádných motorů !! Bohužel, dneska Tipo v benzínu jen s tříválcem, pětikvaltem a bubnovýma brzdama na zadku

Za mně velká spokojenost ..... jeden z posledních pořádných motorů !! Bohužel, dneska Tipo v benzínu jen s tříválcem, pětikvaltem a bubnovýma brzdama na zadku

Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: Závady
Ako si upravil tie ostrekovače? Aj ja sa stále hnevám že mi to ostrekuje moc nízko. Ja som mal prvý ťukanec na aute cca mesiac po kúpe auta.Vilda píše: 23 led 2022, 17:12 Za pár týdnů mám Típka čtyři roky .... jediná závada, byla vadná lambda sonda ( vyměněna na záruku ), ale jinak nic. Musel jsem upravit ostřikovače, které stříkaly na spodek čelního skla. No a od ohleduplných motoristů je na autě pár ťukanců![]()
Za mně velká spokojenost ..... jeden z posledních pořádných motorů !! Bohužel, dneska Tipo v benzínu jen s tříválcem, pětikvaltem a bubnovýma brzdama na zadku![]()
Fiat Tipo hatchback 1.4 T-Jet 2017
Re: Závady
Koupil jsem opravdu tenký vrtáček ( asi jako jehla ), upnul ho do aku vrtačky a opatrně jsem dírku v ostřikovači odvrtával směrem nahoru. Dokud nestříkal asi deset cm pod horní okraj čelního skla. A funguje to

Tohle Fiat opravdu podělal .... nepamatuju si auto, kde by se nedaly seřizovat ostřikovače

Můj bývalý Hyundai měl tři trysky v každém ostřikovači, a tak na čelní sklo stříkalo šest proudů vody, ale hlavně šly jehlou na šití seřídit. Podle Fiat servisu, je má Tipo napevno .... takže na ho.no

Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: Závady
Tak to Vám docela závidím bezstarostné užívání. Já už s Tipem táhnu pátý rok a cca 73000 km. Už jsem absolvoval opravu převodovky, kde už od začátku zlobil 4 stupeň, nicméně k opravě jsem je donutil až na 60K garančce, následně ještě po několika měsících zjištěn únik oleje na poloose, takže reklamace a zase do servisu. Někdy druhou zimu se v chladných dnech nerozsvěcoval displej na přístrojovce, takže výměna přístrojového štítu. Stabilizátory (kosti) na přední nápravě už taky dávno vyměněny, stejně se občas od náprav ozývá lupnutí. O otřískaném laku na prazích u předních kol, jsem tu již psal. To, že je auto otřískané od kolegů řidičů na parkovištích nemá cenu ani psát. Ostřikovače, to je kapitola sama o sobě, zvlášť teď v zimě, kdy kapalina za jízdy prostě nedostříkne na prostředek okna, takže vzniká v zorném poli nesetřená šmouha. Teď mi zase neostřikuje zadní ostřikovač, asi vypadla hadička z trysky. Bylo to moje první nové auto, ale nějak odvázanej z něho nejsem. Když si vzpomenu při uvádění na trh, na ty testy a řeči, jak to má bytelný podvozek na horší cesty. Pak pustíte třeba ty ostřikovače a říkáte si, kurva neumí udělat, ani takovou jednoduchou věc, jak je asi udělaný ten zbytek auta. 

Fiat Tipo kombi 1.4, 95k
Peugeot 406 break 2.0i, 97kW
Volkswagen Santana 1.6, 63kW
Peugeot 406 break 2.0i, 97kW
Volkswagen Santana 1.6, 63kW
Re: Závady
Ty trysky ostřikovačů už snad u novějších ročníků štelovat jdou, já to řešil náhradou za trysky ze Stila (po drobné úpravě), každá má 3 dirky a štelují se najednou ze strany.
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html