Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie?[VYŘEŠENO]

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od Petr1968 »

Výměna je snadná . Akorát tam zavazí baterka,která se musí oddělat. Jinak 2 šrouby,někdy matice a 1x těsnění http://www.dilyfiatov.cz/p290-termostat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Reklama
 

zorran
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 17 dub 2009, 15:20

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od zorran »

Nie nerobilo mi to stale, tiez len niekedy. Ono ked jazdis v meste, sa ten motor jak tak zohreje, ale stale to neni ono. Ja som to zistil tak, ze sa mi zdalo, ze za jazdy mi to nejako slabsie kuri, ako napr v zapche v meste. Tak som pozeral, ci nahodou neprdlo tesnenie pod hlavou, ale nic som nezistil. No tak som vymenil termostat, nebol drahy okolo 15 eur a hned jak som ten povodny vymontoval, som vedel, ze je to ono. Odvtedy su otacky po zohriati motora tak, ako maju byt. Vymenit ho neni problem, treba len vypusit vodu z chladica a ja som pre istotu pouzil na jeho montaz ten cerveny silikon, nech netecie. Potom napustis vodu a odvzdusnis. Trvalo mi to cca pol hodku.
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

zorran píše:Nie nerobilo mi to stale, tiez len niekedy. Ono ked jazdis v meste, sa ten motor jak tak zohreje, ale stale to neni ono. Ja som to zistil tak, ze sa mi zdalo, ze za jazdy mi to nejako slabsie kuri, ako napr v zapche v meste. Tak som pozeral, ci nahodou neprdlo tesnenie pod hlavou, ale nic som nezistil. No tak som vymenil termostat, nebol drahy okolo 15 eur a hned jak som ten povodny vymontoval, som vedel, ze je to ono. Odvtedy su otacky po zohriati motora tak, ako maju byt. Vymenit ho neni problem, treba len vypusit vodu z chladica a ja som pre istotu pouzil na jeho montaz ten cerveny silikon, nech netecie. Potom napustis vodu a odvzdusnis. Trvalo mi to cca pol hodku.
Díky, vypadá to, že todle je přesně to co se děje i u mě a právě dneska sem se všimnul že celých 25 km jízdy auto kouří jako studené, takže to nejspíš taky bude to samé. Současně mám ty otáčky nejčastěji vysoko po dlouhé jízdě po dálnici a ve městě si toho někdy ani nevšimnu, asi se to tedy ve městě tolik nechladí prouděním vzduchu. Jen asi budu muset najít někoho šikovnějšího než sem já aby to vyměnil za mě.


Neexistuje nějakej servisní manuál na punto mk2. Já mám knížku Jak na to, ale tam je dohromady kulový, přitom knížka na Punto I byla docela podrobná a hodně toho člověk udělal podle ní sám (si myslím). Kdybych to dělal sám, koupit termostat a červenej silikon dobře, ale ani nevím, kde se vypouští chladicí kapalina, kde a jak se to pak odvzdušňuje...

V knížce Jak na to Punto II je u poloviny činností napsáno: pokud chcete to a to, jděte do zančkového servisu :-(

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

milos.biba píše:
Neexistuje nějakej servisní manuál na punto mk2. Já mám knížku Jak na to, ale tam je dohromady kulový, přitom knížka na Punto I byla docela podrobná a hodně toho člověk udělal podle ní sám (si myslím). Kdybych to dělal sám, koupit termostat a červenej silikon dobře, ale ani nevím, kde se vypouští chladicí kapalina, kde a jak se to pak odvzdušňuje...

V knížce Jak na to Punto II je u poloviny činností napsáno: pokud chcete to a to, jděte do zančkového servisu :-(

Miloš B.
Tak beru zpět, tohle jsem tam zrovna našel, tak půjdu bádat, shánět a tak, akorát bez garáže těch -10 co tam je bude docela drsný :-)

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

Tak jsem tam dal novou baterku startér se zatím točí rychleji a neblikají světla při otáčení volanten na vonoběh, zatím jsem si jiné změny nevšiml...

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
zorran
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 17 dub 2009, 15:20

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od zorran »

Noo vidis, som rad, ze som ti pomohol. Ono aj ked si to das k niekomu spravit, nebude to drahe, potom napis jak si dopadol. U mna je vsetko ok
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

zorran píše:Noo vidis, som rad, ze som ti pomohol. Ono aj ked si to das k niekomu spravit, nebude to drahe, potom napis jak si dopadol. U mna je vsetko ok
JJ, díky, objednavam se k mechanikovi, neříkám kdyby bylo léto, tak se na to vrhnu ale ted v -10 bez garaze by to asi nebylo ono, zvlášť kdybych narazil na něco co mi nejde nebo na to nemám nářadí :-)

Ale něco s volnoběhem ta baterka spojeného má, teď když dojedu dálnice/město tak je volnoběh jako dřív tzn, není slyšet (skoro) a lehce se třese motor. Takové to se starou AKU nebylo ani náhodou, přestože jsem si myslel, že bylo nebo jsem ten zvuk navíc přisutoval výfuku, teď je prostě úplnej klídek :-)

Ale termstat pude ven, topení (kúrenie) se zhoršilo, pořádné teplo je tam až někdy po 15 km a to dřív bylo asi po cca 2 km, takže něco bude špatně s tím termostatem... Aspoň že to není obráceně a není pořád zavřenej, nemám ve výbavě žádný budík, takže bych asi ani nevěděl, že vařím :-(

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

zorran píše:Noo vidis, som rad, ze som ti pomohol. Ono aj ked si to das k niekomu spravit, nebude to drahe, potom napis jak si dopadol. U mna je vsetko ok
Zdravím, tak termostat vyměněn, topín to, není vidět kouř za autem, jenže od Té doby mám volnoběh pořád jakoby byl naplno sitič nebo tak něco a ještě to zvenku zní jakoby nepravidelně. Jinak to jede normálně bez problémů.

Takže nová baterka, nový termostat a žádný výsledek :-( nebo spíš jiná závada.
Co by se výměnou termostatu dalo takhle zkazit? Předpokládám, že na tohle se ani nevypojuje žádný čidlo ani nic takovýho, tak mi to je záhada, kde se to tam vzalo :-(

Třeba si to zvykne, co já vím...

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

milos.biba píše:
zorran píše:Noo vidis, som rad, ze som ti pomohol. Ono aj ked si to das k niekomu spravit, nebude to drahe, potom napis jak si dopadol. U mna je vsetko ok
Od Té doby mám volnoběh pořád jakoby byl naplno sitič nebo tak něco a ještě to zvenku zní jakoby nepravidelně. Jinak to jede normálně bez problémů.

Miloš B.
Jen upřesním (mluvím o zahřátém motoru, studený se to chová normálně), po nastartování teplého motoru otáčky v 99% jsou správné, ale jakmile chvíli jedu nevrátí se to do těch nízkých, po nastartování opět všechno správně. Občas se objeví, že motor naběhne s extrémně vysokejma otáčkama a po pár sekundách se zase vrátí sám k normálu... Taky občas pozoruju i že to jaklby téměř chcípne při vyřazení, ale pak se to chytí, ale to už bylo i předtím... Tak teď už nevím co zkusit dalšího baterka ani termostat v podstatě neměli vliv, krom toho, že teď se to po výměně termostatu nějak projevuje víc než předtím.

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od Graun »

Jeden dotaz. Čistil si škrtící klapku nějakým čističem na karburátory? Ono to vypadá, že se Ti zasekává krokomotorek, který uzavírá obtokový kanál. Je tam většinou mastnota s prachem a nevrací se nazpět.
Spíše než to prostříkat by to stálo za to vytáhnout a pořádně to očistit. Při jednom si proměříš i čidla teploty vzduchu a vody.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

Graun píše:Jeden dotaz. Čistil si škrtící klapku nějakým čističem na karburátory? Ono to vypadá, že se Ti zasekává krokomotorek, který uzavírá obtokový kanál. Je tam většinou mastnota s prachem a nevrací se nazpět.
Spíše než to prostříkat by to stálo za to vytáhnout a pořádně to očistit. Při jednom si proměříš i čidla teploty vzduchu a vody.
Díky, Je to v září tam nové dané pochopitelně ne fungl nové ale z nějaké bouračky a svítilo to jako nové když se to tam dávalo, protože úchyt vzduchového filtru nevydržel, mám to přichycené takovým zvláštním způsobem, musím vymyslet jak to sundat a hlavně zpátky nasadit, a zkusím se tam podívat.

Zeptám se ještě, mám náhradní škrtící klapku? Původně jsem ji vyndal, že je vadná, ale ukázalo,se, že problém je jinde. Jde nějak použít krokomotor z ní? na mě to působí dost nerozebratelně :-(

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
zorran
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 17 dub 2009, 15:20

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od zorran »

Noo tak tento problem ma bude velmi zaujimat, lebo od vymeny termostatu sa mi to uz tak 3x stalo. Ono pred tym mi to robilo casto, teraz len zriedka, ale robi to, ze niekedy nechcu klesnut otacky a zostanu tak na 1200 - 1500. Ked ho vypnem a necham tak 10 min odpocivat nabehne zase normalne... Ked na to niekto pride, dajte vediet dik.
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

zorran píše:Noo tak tento problem ma bude velmi zaujimat, lebo od vymeny termostatu sa mi to uz tak 3x stalo. Ono pred tym mi to robilo casto, teraz len zriedka, ale robi to, ze niekedy nechcu klesnut otacky a zostanu tak na 1200 - 1500. Ked ho vypnem a necham tak 10 min odpocivat nabehne zase normalne... Ked na to niekto pride, dajte vediet dik.
Momentalne je to u autoelektrikare a zatim si s tim nevi rady. Problem je uplne jinde nez jsem dosud myslel a nejspíš s termostatem nesouvisi, pouze asi tak, že se ty projevy znásobí jakmile se lépe ohřívá motor, myslím si, že můj termostat byl průchozí, takže sem motor za 20 km v zime asi ani neohral. Protože s délkou jízdy přes 50 km se postupně začnou tyto problémy objevovat, napřed začne lehce turovat volnoběh, což skoro nejde postřehnout a po pár km od toho momentu motor za jízdy škubat a občas problikávat ikonka motoru na palubce. Další studený start potom napřed chcípe na volnoběh, postupně se volnoběh dostane do stavu kdy jako skor chípne, přidá si plyn a po pár kilometrech se stane normálním (tzn. o něco zvýšeným než by měl být). Auto pak jede dobře dokud se to po najetí určitých kilometrů nezačne postupně, tak jak popisuju, zhoršovat a zhoršovat.

Zřejmě se mi totiž opakuje ta zavada co jsem mel pred pul rokem, auto nedrzi volnobeh, samo si pri nem koriguje otacky aby nechciplo, takze to vypada, jakobych turoval motor a za jízdy to škube, občas tak, že s tím horko těžko vyjedu kopec, ale dojede to takto i cca 100 km, takže projevy jsou stejné jako v létě. A dokonce jim předchází to samé tzn, že pár měsíců už to občas dělá to, že při vyřazení na neutrál jakoby motor má tendenci chcípnout ale nakonec se chytí a nechcípne (občas ano, ale málokdy), nastartování za studena není vždy napoprvé, naskočí hned, ale po pár sekundách (asi jak vypíná sitič postupně, se otáčky dostanou moc dolů a chcípne to, po druhém startu už bez chyby. Také se postupně zvyšuje spotřeba, ale vzhledem k tomu, že přituhla zima, tak to není průkazné. Pro představu v létě, před opravou 6,3, po opravě 5,5, ted se to v zimě drží i tak pod 6,3 loni pred opravou to pod 6,5 neslo ani nahodou celou zimu.

Diagnostika ani tehdy ani ted nehlasi zadnou chybu, jednou se ukazala chby volnobezneho ventilu a vyhrivani lambda sondy, ale ty soucastky byly v poradku a pri dalsim pripojeni diag uz tam nic nebylo a jejich vymena za jinou z vedlejsiho auta zadnou zmenu k lepsimu neprinesla...

Kratkodobe me pomohla (udajna)vymena volnobezneho ventilu, po rozebrani u znameho byla asi vyvracena :-), vaha vzduchu, nedokazu overit jestli byla, ale par mesicu to pak dalo pokoj, a ted letni navsteva toho elektrikare co spravil ten konektor, to vydrzelo cca pul roku nez se zacali projevovat ty nejdrsnejsi veci jako skubani a samoturovani, ale drobne problemy (volnobeh, skoro chcipnuti po vyrazeni na N, chcipnuti po prvnim S startu) se zacali dit po ctvrt roce.

Naprosto nemela vliv, jiná lambda, jiná škrticí klapka (asi tedy včetně volnoběžného ventilu), termostat (jen asi vyšší teplota změní podmínky).

Všecko to jsou projevy vadneho volnobezneho ventilu, podle mechanika i znameho, ale jeho vymena vliv nema. Takže sám jsem vážně zvědavej jestli se to tentokrát autoelektrikáři povede, posledně to byla oprava za 400 Kc, tak sem zvedavej co to bude ted a zakolik.

Neco to ale delat musi, takze snad budu pak mit nacas pokoj :-)

Miloš B.







Pred pulrokem mi autoelektrikar opravil kontakty v tom konektoru co vede svazek kabelu do ŘJ.
Puntík dvojka 1,2 -8V
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

zorran píše:Noo tak tento problem ma bude velmi zaujimat, lebo od vymeny termostatu sa mi to uz tak 3x stalo. Ono pred tym mi to robilo casto, teraz len zriedka, ale robi to, ze niekedy nechcu klesnut otacky a zostanu tak na 1200 - 1500. Ked ho vypnem a necham tak 10 min odpocivat nabehne zase normalne... Ked na to niekto pride, dajte vediet dik.
U tebe bych to po ročním studování tohoto fóra a jako skoro laik tipnul na ten volnoběžnej ventil, že se třeba přes ten bordel v té klapce, jak píše Graun, nedokáže občas úplně zavřít. Kdyby tu škubalo za jízdy, taky by to asi mohlo bejt že se otvírá za jízdy když má bejt zavřenej. Ale to naštěstí snad nebude Tvůj případ :-)

Výměny termostatu nelituju, už zase vím, co to je teplo poránu :-D

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

Tak kabely s volnoběhem nesouvisely, i když... Mám nasračky systémový konektor co vede data z čidel do ŘJ (ten co se do ŘJ zasouvá), takže po opravení konektoru auto startuje normálně, nechcípe napoprvé, jede normálně, tadle oprava pár měsíců vydrží a nic nestála, ovšem dlouhodobě je sháněn na vrakovištích konektor náhradní, protože v tomhle stavu to natrvalu spravit bohužel nejde :-(

A volnoběh za celou jízdu je to ve 40% kdy zastavím normální a v 60% zvýšený, před opravou to ale bylo 10%/90% takže oprava nepomohla, ale něco tam v tom konektoru ještě prostě v prdeli být nakonec může, dám vědět, až se podaří dát tam jinej konektor, do té doby nemůžu řešit žádné projevy čehokoliv, protože je příliš pravděpodobné, že je to všecko v tom rozmláceném konektoru...

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“