Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie?[VYŘEŠENO]

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

zorran
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 17 dub 2009, 15:20

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od zorran »

Noo mne vobec s autom nesklbe a ni nechcipa a ani nic podobne ako popisujes ty. Mne sa len stava, ze obcas zostanu vyssie volnobezne otacky, ktore potom pomaly klesaju. Myslis, ze ten volnobezny ventil sa da aj vycistit?
Reklama
 

milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

zorran píše:Noo mne vobec s autom nesklbe a ni nechcipa a ani nic podobne ako popisujes ty. Mne sa len stava, ze obcas zostanu vyssie volnobezne otacky, ktore potom pomaly klesaju. Myslis, ze ten volnobezny ventil sa da aj vycistit?
Da se vycistit celkem snadno, kdyz sundas vzduchovej filtr uvidis teleso skrtici klapky (takova dira do motoru aq vedle te velke diry je jedna mala, jakoby vysec toho kruhu a tim se tam da dostat třeba štětcem, já vyndal celou tu klapku (tuším torx T-15) drží na 3 šroubech, odpojit lanko od plynu, dva konektory a pak buď nějakým speciálním sprejem nebo tech benzínem nebo acetonem vyčistit celý a znovu namontovat. Před zapojenim obou čidel zpet odpojit auto aspon na hodinku od baterky a jeste tesne pred zapojenim baterky seslapnout brzdovy pedal, aby se vsecko vybilo. Klapka se pak prvních pár kilometrů bude kalibrovat, což pravděpodobně ani nepoznáš :-)

Takhle sem to dělal já.

Nezdá se mi, že by to dělal volnoběžný ventil. Ted sleduju, ze cim je tepleji tim je ten volnobeh mene zvyseny nebo spis u teplot nad nulou je normalni... Takže spíš asi nějaké čidlo teploty? Ale jak sem psal, moje auto je z důvodu rozmlácenýho konektoru do ŘJ poměrně dost záhadné :-)

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

Tak jsem to vyřešil a zase to bylo jednoduchý a tam kde bych to nehledal, vyměnil sem tu plechovou svorku na + polu baterie za obycejnou železnou a je po problému všechno je v normě včetně volnoběhu :-)

Zřejmě ta plechová svorka za jízdy praskla a postupně ztrácela kontakt, což se začalo projevovat i jinak (vypínalo se radio pri zapnuti dalkovych svetel, potom uz i blinkru, obcas odmitl naskocit starter, obcas posilovac, obcas diodky na pristrojovce), tak jsem to vyměnil a zjistil, že to souviselo i s tím volnoběhem... Taky jsem se po jednom neˇuspěšném startování spálil o tu starou svorku do krve, zřejmě nějaký odpor...

Fascinuje mě, jak může výrobce do auta dávat takovouhle fórovou svorku, to je fakt děs, nemůžu srovnávat s jinýma výrobcema, nesleduju to, ale já osobně bych tam takovejhle šmejd nedával :-D

Akorát jsem tak zbytečně vyměnil termostat (i když to narozdíl od podzimu nádherně topí skoro hned :-)), možná baterii, i když šampiónka už nebyla a pořád zkoušel všechna možná čidla, kterým nic není a přitom nakonec stačila svorka za 75 korun :-D Akorát doufám, že sem tou nedostatečnou elektrifikací nedomrvil ŘJ, snad ne, voltáž byla vždycky správně, když jsem to měřil :-)

Díky všem za rady, tohle nemohl odhadnout nikdo :-D

Mbiba
Puntík dvojka 1,2 -8V
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od Graun »

2milos.biba: Díky za příspěvek. Je super, že se tady vrací lidé a napíší závěr, jak se to vyřešilo. Pak je možno čerpat pro další příspívatele (databáze závad).
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???

Příspěvek od milos.biba »

Graun píše:2milos.biba: Díky za příspěvek. Je super, že se tady vrací lidé a napíší závěr, jak se to vyřešilo. Pak je možno čerpat pro další příspívatele (databáze závad).
Pro mě je to celkem přirozený, když spoustu lidí věnuje svůj čas na odpovídání mých dotazů a čtení mých příspěvků, tak nějak prostě taky najdu čas na napsání jak to dopadlo. Snad to tak mají všichni :-) Tím neříkám, že člověk občas nezapomene :-)

Mbiba
Puntík dvojka 1,2 -8V
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“