Rok výroby

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Nemenuj
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 10 čer 2010, 19:45

Rok výroby

Příspěvek od Nemenuj »

Zdravím, usmálo se na mě stestí a zdědil jsem Uno 1.5 i.e.,v techničáku je rok výroby 1986, když jsem koupil nový blikač na ročník 86 tak nesedel, byl na šroubky a vysoký jako pro starší model. Tak jsem zašel zpět do prodejny a výměna za nový rok výroby 89+. Takže auto je tzv. ´´přestavba´´ ? Děda nic o tom neví, už to tak koupil před x lety.Zajímalo by mne kde přesně zjistím který je to ročník ať vím co kupovat za díly ( a že jich bude potřeba ... :( )
BTW: Neznáte někoho z Liberecka kdo dělá do Fiatů ? Potřeboval bych, aby se na to podíval a řek ať koupím tohle a tamto a pojede to dalsich 20t+ km, nebo ať to hodím z útesu do moře.
PS: Auto je to parádně svižný, relativně malá spotřeba (+-7.5l 100% po měste za studena)

EDIT:To nejdůležitější jsem nezmínil, auto je ten novějši typ dost podobný Tipu.
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Rok výroby

Příspěvek od liborko »

to máš nový typ facelift od.r.89 říká se mu Uno Logo,ale proč máš v TP r.v. 1986...nejspíš přestavba,hoď fotečky
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rok výroby

Příspěvek od peta.smolik »

Nemenuj píše:Zdravím, usmálo se na mě stestí a zdědil jsem Uno 1.5 i.e.,v techničáku je rok výroby 1986, když jsem koupil nový blikač na ročník 86 tak nesedel, byl na šroubky a vysoký jako pro starší model. Tak jsem zašel zpět do prodejny a výměna za nový rok výroby 89+. Takže auto je tzv. ´´přestavba´´ ? Děda nic o tom neví, už to tak koupil před x lety.Zajímalo by mne kde přesně zjistím který je to ročník ať vím co kupovat za díly ( a že jich bude potřeba ... :( )
BTW: Neznáte někoho z Liberecka kdo dělá do Fiatů ? Potřeboval bych, aby se na to podíval a řek ať koupím tohle a tamto a pojede to dalsich 20t+ km, nebo ať to hodím z útesu do moře.
PS: Auto je to parádně svižný, relativně malá spotřeba (+-7.5l 100% po měste za studena)

EDIT:To nejdůležitější jsem nezmínil, auto je ten novějši typ dost podobný Tipu.
Jo to je Uno Logo nebo Uno mk2 To sem měl Super auto to bylo ale jestli je udržovaný tak jedině dobře jestli nee tak je to danajskej dar
Hlavně neoddaluj výměnu rozvodů bo tenhle motor se může lehce potkat Dal záleží jestli je to 75 S.i.e nebo 75 Mpi To první je SPI- single point injection
je lepší a jednodušší(téměř se nesere) Podívej se zevrubně na spodky dveří a na prahy(hodně to hnije)-ještě nemělo pozink
Prahy preventivně prolej olejem Hlídej si vodu v chladiči, přepínače světel a blinkry a jinak snad nic
Auto je hodně lehký, motor výborně pružnej kultivovanej a výkonnej, brzdy jsou slabší takže jezdi opatrně Torzní tuhost kastle je nízká jakákoliv nehoda je v Unu nebezpečná ale nic méně jel jsem s ním 200km/hod ovšem sám to neskoušej bo je lehký takže ve třech lidech ho zatížíš a pak to jde
Na dálky jsem s ním jezdil i za 5,5/100km ale i při 170 si to víc jak 10 nevzalo Mít tenhle motor v Puntu tak si vytřu zadek s každým vytuněným HGT
Na Uno hodně rád vzpomínám Na křižovatce sem s tímhle byl rychlejší jak s Turbem
To auto klame tělem když sundáš označení výkonu z blatníků nikdo nepozná jestli je to motor 0,9 nebo 1,5 a pak s tím můžeš udivovat Pepíky s Audinama na dálnici
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Rok výroby

Příspěvek od Petr1968 »

A co je nejdůležitější? :idea: Uno nedělá mrzáky. :mrgreen: Prostě rychlá smrt
Nemenuj
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 10 čer 2010, 19:45

Re: Rok výroby

Příspěvek od Nemenuj »

Diky za postřehy,že je Uno Bezbolestná je jasný, taky je to 25 let starý auto ... Včera jsem ho vytáhl poprvé z města (když nepočítám převezení z jižní moravy do severních čech hned na začátku) a co se nestane, jedu si pěkne 90-100 km/h krasná rovná silnice 1.třídy, vychutnávám krasný zvuk rádia na kazety a popík 90.let :mrgreen: co tam zůstalo od dědy.Nijak to nehonim , najednou se od motoru ozve zvuk jako když se něco přetrhne, nijak se tím nezatěžuji a jedu dál, různý divný zvuky se z tama ozývají pořad.Za minutku si všimnu že teplota vody se zarazila o omezovač na 130 stupních.Zdesene zastavím ve stínu pod stromama, mrknu na palubku a ejhle svíti i baterka.Otevřu kapotu, mrknu na klíňák čumím jak puk ale nějak ho tam nemůžu najít, uletěl za jízdy :x .Zpáteční cesta cca. 50km byl opravdu zážitek v tom vedru.Každou minutu jsem myslel že to vyvaří a já budu v p... Takže první oprava Unika,sice za pár $$$ ale naštve to. Ty rozvody chci vyměnit co nejdřive ale nevím kolik to stojí peněz. V autokelly řikaly 2800+- ,na jejich eshopu stojí 1800+-, originál fiat - k nezaplacení :mrgreen: ... Kde zjistím jestli je to MPi nebo obyč jednobod ? Kód motoru je 138C2048 s KATem. Jo ta voda v chladiči mizí na můj vkus víc než by měla, za 1 měsíc jsem dolil litr destilky.Olej to taky papá ale ten jsem nedoléval,ještě je tam víc jak půlka.Klidně pište další posřehy kam se mam podívat a co by to nemělo dělat.Je to už starší auto ale do města jak dělaný (ono asi dělaný do města je :D ... ) a mnohem lepší na zaparkováni než Vectra Caravan. Jak psal peta.smolik ten pocit když na semafory přijede hustě vočipovaný fávo/felda/golf/cokoliv začne to tůrovat tak co mám dělat než že mu ukázat kdo to tady má italského plnokrevníka :twisted: nedělám to často, občas pro zábavu a jen na výpadovkach z města.Tak se nestači divit kde že to za stáleho ducáni Mr.President zůstaly.Brzdy to je fakt peklo, že to jede rychle je fajn ale když potřebuji zastavit tak se nechytá, proto s tím nenechávam jezdit přitulku.Po přesednutí do moderního auta jsem si málem natloukl hubu o volant když jsem chtel přibrzdit, zvyklý z Una na to dupnout. Fotky budou až přitelkyně příjde s foťákem domů.Nějak jsem se rozepsal i mimo téma, snad to mod nechá.
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Rok výroby

Příspěvek od liborko »

138C2.048 je 1.5 MPI rok 86-88, 149C1.000 je 1.5 SPI rok 88-95, zkus se kouknout na díly na http://www.e-cat.cz" onclick="window.open(this.href);return false; tam to mají docela levný všechno,jinak jsem ten motor měl taky a je to držák,ještě stará poctivá kvalita.Máš tam čtyři vstřikovací trysky v sání na každý válec,tak máš MPI,jednobod má centrální vstřikovač s jednou tryskou :wink:
Naposledy upravil(a) liborko dne 12 čer 2010, 13:47, celkem upraveno 1 x.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Rok výroby

Příspěvek od liborko »

Petr1968 píše:A co je nejdůležitější? :idea: Uno nedělá mrzáky. :mrgreen: Prostě rychlá smrt
mrzáky dělají všechny auta z 80.let, nejen Una jak furt někdo mele že je to rakev na kolech, o Favoritech radši nic říkat nebudeme že...
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Rok výroby

Příspěvek od Petr1968 »

Uno je ještě horší v čelním nárazu než Favorit. A Favorït se nedělal v turbu a maximálkou přes 200 :wink: UNu turbo právem náleží titul rakev na kolech. Ale jsme už OT
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rok výroby

Příspěvek od peta.smolik »

Petr1968 píše:Uno je ještě horší v čelním nárazu než Favorit. A Favorït se nedělal v turbu a maximálkou přes 200 :wink: UNu turbo právem náleží titul rakev na kolech. Ale jsme už OT
Náhodou Uno Turbo bylo Super auto ty Lojzo a maximálku to mělo 220 řekl bych že seš jeden z těch co nemaj roupama co dělat a Fiaty jen špiněj
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rok výroby

Příspěvek od peta.smolik »

Nemenuj píše:Diky za postřehy,že je Uno Bezbolestná je jasný, taky je to 25 let starý auto ... Včera jsem ho vytáhl poprvé z města (když nepočítám převezení z jižní moravy do severních čech hned na začátku) a co se nestane, jedu si pěkne 90-100 km/h krasná rovná silnice 1.třídy, vychutnávám krasný zvuk rádia na kazety a popík 90.let :mrgreen: co tam zůstalo od dědy.Nijak to nehonim , najednou se od motoru ozve zvuk jako když se něco přetrhne, nijak se tím nezatěžuji a jedu dál, různý divný zvuky se z tama ozývají pořad.Za minutku si všimnu že teplota vody se zarazila o omezovač na 130 stupních.Zdesene zastavím ve stínu pod stromama, mrknu na palubku a ejhle svíti i baterka.Otevřu kapotu, mrknu na klíňák čumím jak puk ale nějak ho tam nemůžu najít, uletěl za jízdy :x .Zpáteční cesta cca. 50km byl opravdu zážitek v tom vedru.Každou minutu jsem myslel že to vyvaří a já budu v p... Takže první oprava Unika,sice za pár $$$ ale naštve to. Ty rozvody chci vyměnit co nejdřive ale nevím kolik to stojí peněz. V autokelly řikaly 2800+- ,na jejich eshopu stojí 1800+-, originál fiat - k nezaplacení :mrgreen: ... Kde zjistím jestli je to MPi nebo obyč jednobod ? Kód motoru je 138C2048 s KATem. Jo ta voda v chladiči mizí na můj vkus víc než by měla, za 1 měsíc jsem dolil litr destilky.Olej to taky papá ale ten jsem nedoléval,ještě je tam víc jak půlka.Klidně pište další posřehy kam se mam podívat a co by to nemělo dělat.Je to už starší auto ale do města jak dělaný (ono asi dělaný do města je :D ... ) a mnohem lepší na zaparkováni než Vectra Caravan. Jak psal peta.smolik ten pocit když na semafory přijede hustě vočipovaný fávo/felda/golf/cokoliv začne to tůrovat tak co mám dělat než že mu ukázat kdo to tady má italského plnokrevníka :twisted: nedělám to často, občas pro zábavu a jen na výpadovkach z města.Tak se nestači divit kde že to za stáleho ducáni Mr.President zůstaly.Brzdy to je fakt peklo, že to jede rychle je fajn ale když potřebuji zastavit tak se nechytá, proto s tím nenechávam jezdit přitulku.Po přesednutí do moderního auta jsem si málem natloukl hubu o volant když jsem chtel přibrzdit, zvyklý z Una na to dupnout. Fotky budou až přitelkyně příjde s foťákem domů.Nějak jsem se rozepsal i mimo téma, snad to mod nechá.
Takže máš zřejmě někde ruplej chladič prvně než začneš zjištovat cenu novýho a místo kde ho koupíš kup si přípravek k utěsnění a nalej ho tam postupuj podle návodu zkus třeba Topcar kdyby to pomohlo tak máš na rok klid a stojí jen 150kč
U oleje nemusíš řešit cenu dolejvej běžnej minerál 15w 40 jestli ho to žere tak je mu jedno co tam dáš mně to papalo 0,5L /1000km Abych pravdu řekl tak mi je divný že tam máš motor MPI bo sem LOGO s MPičkem neviděl všechny co sem viděl byly SPI Měl sem za to že do LOGA se MPI už nedávalo Zkus ten motor vyfotit protože jestli je to auto postavený na starejch papírech tak je možný že tam zůstal napsanej i starej typ motoru
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Rok výroby

Příspěvek od Petr1968 »

peta.smolik píše:
Petr1968 píše:Uno je ještě horší v čelním nárazu než Favorit. A Favorït se nedělal v turbu a maximálkou přes 200 :wink: UNu turbo právem náleží titul rakev na kolech. Ale jsme už OT
Náhodou Uno Turbo bylo Super auto ty Lojzo a maximálku to mělo 220 řekl bych že seš jeden z těch co nemaj roupama co dělat a Fiaty jen špiněj
Nech toho . Nemám důvod nic špinit. 220 možná tacho.V reálu by jsi vystřelil ke hvězdám. 220 v Unu bych jel leda do Bohnic,se nechat hospitalizovat.Neřízená střela. Jezdíš často někde kolem? Abych se vyhnul.Ale nakonec 220 z kopečka jo. Favo 135BMM jelo 180 tacho z kopečka :mrgreen: A to mělo papírově 40kw. Real 165,pocit blízkosti smrti byl velký :lol:
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rok výroby

Příspěvek od peta.smolik »

Petr1968 píše:
peta.smolik píše:
Petr1968 píše:Uno je ještě horší v čelním nárazu než Favorit. A Favorït se nedělal v turbu a maximálkou přes 200 :wink: UNu turbo právem náleží titul rakev na kolech. Ale jsme už OT
Náhodou Uno Turbo bylo Super auto ty Lojzo a maximálku to mělo 220 řekl bych že seš jeden z těch co nemaj roupama co dělat a Fiaty jen špiněj
Nech toho . Nemám důvod nic špinit. 220 možná tacho.V reálu by jsi vystřelil ke hvězdám. 220 v Unu bych jel leda do Bohnic,se nechat hospitalizovat.Neřízená střela. Jezdíš často někde kolem? Abych se vyhnul.Ale nakonec 220 z kopečka jo. Favo 135BMM jelo 180 tacho z kopečka :mrgreen: A to mělo papírově 40kw
Mně fascinuje že se s vervou zapojuješ do všech možnejch debat Favorita sem nikdy neměl tak nevim ale Uno Turbo jo Nevyjadřuj se o něčem o čem víš kulový
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Rok výroby

Příspěvek od Petr1968 »

Máš pravdu. Kdo nejel v Unu 220 je nula. Tak gratuluji. To nic nemění na tom ,že Uno turbo je pojízdná rakev.
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rok výroby

Příspěvek od peta.smolik »

Petr1968 píše:Máš pravdu. Kdo nejel v Unu 220 je nula. Tak gratuluji. To nic nemění na tom ,že Uno turbo je pojízdná rakev.
Jak můžeš napsat takovej nesmysl??? Proč si to myslíš???
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Rok výroby

Příspěvek od Petr1968 »

prší. Uno turbo je sportovní rakev :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „Uno“