zavzdušněný chladící systém.

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od racer »

tohle je něco uplně jinýho. z chladičem to nemá nic společnýho. ten je rok starej. nemám problémy s unikem kapaliny , ale s tim, že nejde odvzdušnit chladící okruh. tedka už se z vejvuku začíná i trošku valit bílej kouř. závěr jediný co to může dělat je těsnění pod hlavou. pude dolů.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Reno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 01 črc 2009, 17:00
Bydliště: Topoľčany

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od Reno »

Kámoško,neveril by si,ale toto som mal presne aj ja. Stále sa to zavzdušňovalo a tiež som skúšal všetko možné,až som sa napokon odhodlal k výmene tesnenia pod hlavou. Dnes som to doniesol od mechanika,tak dám určite vedieť,či to pomohlo. Cestou od mechanika (po výmene tesnenia ) som tiež púšťal za sebou biely mrak,ale to je tou vodou,čo je ešte vo výfuku.Na volnobehu ju doslova počuť na konci výfuku,ako tam žblnká. Mne sa ,ale nezdá teraz ten zvuk motora! Je taký,ako by som to len nazval - surový-plechový-kovový. proste ten motor nieje tak tichý,ako bol pred výmenou. uvidím časom , lebo dnes som to len o 22 hod vešer doniesol.
Punto 1,2 8V 5dv
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od racer »

bílej kouř je normální za studena prvních pár km. jestli si měl plnej vejfuk vody od předchozí závady, tak tim spíš. jestli ti to žblunka někde od vejfuku, tak je to v pohodě. jestli to jde někde z místa za palubkou u spolujezdce, tak je to furt zavzdušněný. Kraval ti může dělat hodně věcí. špatně seřízený ventily (jestli se tim mechanik zabejval), jestli neměnil kladku a pumpu, tak když napne znovu řemen tak už ty starý ložiska můžou dělat bordel, když sundával vejfukový potrubí, tak tam moh nechat starý těsnění (kouří se z toho), někdo rozdělává i přírubu dole za harmonikou a když se to neutěsní, tak to taky už nebude tichý jako před tim. uvidíš časem co to bude dělat. mě třeba k tomu všemu tam taky něco rachotí hodně intenzivní kovovej zvuk, ale jenom když na neutrálu zvýším otáčky (všim jsem si toho až ted když jsem si hrál s ovzdušněním), při jízdě se zařazeným kvaltem to můžu točit jak chci a ticho . to si myslim, že dělá vysypaný ložisko u hnacího hřídele převodovky (když jsem měl dole převodovku, tak už bylo po smrti, ale neřešil jsem to).
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Uživatelský avatar
Reno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 01 črc 2009, 17:00
Bydliště: Topoľčany

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od Reno »

Takže môj záver so zavzdušneným kúrením : ----tesnenie pod hlavou--- a čo sa týka surového zvuku,tak to spôsoboval zlé nasadený vzduchový filter (vložka) a nepritiahnuté skrutky na vzd. filtri. Teraz už len dúfam,že budem mať pokoj s tým žblnkaním v radiatori.A spozoroval som ešte jednu takú maličkosť a to že vrchnák na vyr.nádržke neudrží žiaden tlak,tak ešte ten vymením, (pre istotu) aj keď to momentálne konečne všetko fakčí.
Punto 1,2 8V 5dv
Uživatelský avatar
mio
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 13 lis 2010, 17:37

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od mio »

zdravim panove!mam taky stejny problemy jak zblunkani u palubovky tak bilej kour..a chci se zeptat kolik vas tak stali opravy v servise at vim na co se teoreticky pripravit :-)dik moc za jakekoli prispevky
fiat Punto 1,2 8V by M.i.o
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od racer »

dělat to budu doma sám až bude lepší počasí. nespěchám na to. mám ještě 2 auta. předběžně to u sebe odhaduju, tak na 2300 (těsnění pod hlavu, šrouby hl., olej, olej filtr, fridex, těs. výfuk. a trošku teče vodní pumpa tak pude i ta.). Jinak základ je těs. hl. a šrouby, olej a fridex. to by ses vešel do 1300 bez práce (při rozumnejch cenách). V servisech tam většinou dávaj i nový rozvody a vodní pumpu. a komplet nový těsnění. To máme (těs. hl., šrouby hl., vodní pumpa, rozv. řemen, kladka, těs. výfuk, těs sání, těs. víka ventilů, o-kroužek cívky, většinou i gufero vačky, olej. filtr, olej, fridex) od 3500 výš. Často se měněj i gufera ventilů (200). to znamená, tak minimálně 3700 za materiál.V servisu za to ručej, takže by to měli dát přetlakovat (400) a na mašině blíznout hlavu (400). To máme min. 4500 za matroš (levnější obchody) + částečná repase hlavy. Celkem i s prací to může vyjít právě podle toho, jak moc to budou prožívat. 3000 (základ+u kamaráda v garáži)-12000 (servis, komplet, předraženej matroš).
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Uživatelský avatar
Reno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 01 črc 2009, 17:00
Bydliště: Topoľčany

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od Reno »

Mňa tesnenie vyšlo 14ečiek a za robotu som dal 25e. Tesnenie výfuku som nekupoval a ani nič iné,lebo nepatrím k tým,čo vrážajú zbytočne velké prašule do starej šunky :D . Olej je ok a tak som spokojný 8)
Punto 1,2 8V 5dv
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od racer »

za 25 e bych to nedělal.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Uživatelský avatar
Reno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 01 črc 2009, 17:00
Bydliště: Topoľčany

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od Reno »

Tiež si myslím,ale môj mechanik je svokrov dobrý kamarát a on tie opravy berie ako koníček a nie zárobkovú činnosť.
Punto 1,2 8V 5dv
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od žabak »

Tak jsem zkontroloval celou těsnost chladicího okruhu a nevypadolo to, že by to někde unikalo. V návodu je psáno že se to má natlakovat na 1bar a já to natlakoval až na 1,5baru a nikde to viditelně neunikalo. Jak jsem sundal hlavu, tak se mi zdálo, že 1. píst byl na povrchu mokrý, oproti ostatním. Viditelně nejde nic moc vidět nejaká prasklina nebo podfouklé těsnění, ale dám hlavu na natlakování ať mám jistotu.
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od žabak »

Hlava natlakovana, zabroušené ventily, nové gufera a srovnaná na brusce a vše je OK. Motor jsem poskládal a zatím mám ujetých cca 60km a zatím to vypadá že je to dobré :D
Jen jak ji viděli v opravně, tak první věc co se jim zdala špatná, bylo opracování od minulé opravny, které vypadalo jen po fréze :? takže pokud je někdo z ostravy a okolí, tak firmu, která sídlí na ulici Tavičská tak tuto firmu Nedoporučuji!
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od racer »

kolik tě stála ta repase hlavy?
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
kejml
Znalec
Příspěvky: 590
Registrován: 13 čer 2008, 23:50
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od kejml »

žabak píše: ... Jen jak ji viděli v opravně, tak první věc co se jim zdala špatná, bylo opracování od minulé opravny ...
Nemohu hodnotit tuto konkrétní causu, protože o ní nic nevím. Ale přesto bych byl v hodnocení opatrný.
Obecně totiž platí, že každá liška chválí svůj ocas. NEEXISTUJE řemeslník, který by pochválil práci toho, kdo ji dělal před ním.
A je jedno, jestli je to automechanik, zedník nebo programátor.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od žabak »

Na te Travičské chtěli za ten 16V něco kolem 1300,- a tam kde jsem to měl teď tak 1000,- ale bylo to pěkně vybroušeno dorovna a cca hladké.
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od žabak »

kejml píše:
žabak píše: ... Jen jak ji viděli v opravně, tak první věc co se jim zdala špatná, bylo opracování od minulé opravny ...
Nemohu hodnotit tuto konkrétní causu, protože o ní nic nevím. Ale přesto bych byl v hodnocení opatrný.
Obecně totiž platí, že každá liška chválí svůj ocas. NEEXISTUJE řemeslník, který by pochválil práci toho, kdo ji dělal před ním.
A je jedno, jestli je to automechanik, zedník nebo programátor.
Poprvé jsem to dělal cca před 4 měsíci a teď podruhé, takže hodnotím to co jsem měl osobně v ruce! A můžu říct, že jak jsem to teď rozdělal, tak v těch rýhách po fréze to i pod tím kovovým těsněním bylo špinavé, tak říkám tady jen svůj názor na mou zkušenost. Ti první mi byly doporučeni od mechanika, který tam dava hlavy už dlouho a je s nima cca zpokojený, tak nevím :roll:
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“