Klepanie motora

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
MIFKO
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: 17 bře 2011, 12:27

Klepanie motora

Příspěvek od MIFKO »

Zdravim vas potreboval by som radu ..
Mam punto 1,7TD najazdene 250 cca pred zimou mi motor zacal klepat neskutocne rano startujem na tri valce potom sa zohrial a uz isiel pohode ..chodil som kratke vzdialenosti na aute ako do skoly a potom domov .. kamarat mi povedal ze som pokazil vstrekovacie trysky . nakoniec som vymenil zhavice a trysky lebo mi povedal ze to bude tym ... vymenim trysky a nastartujem a motor stale klepe. Mozem to prirovnat k tomu ked ide okolo vas traktor .. proste je to moc hlucne. cez zimu som to par krat roztlacal na lane bolo mi povedane ze mam mozno skoceny rozvod ked to tak klepe, kukol som a nebol skoceny potom som sa dozvedel ze ked potocim z cerpadlom tak mi motor stichne, spravil som to a stichol ale nemal ziadny tah dymu z vyfuku az moc a teraz mi to ide akokeby na 3 valce . Fakt neviem co je stym ked som to kupil to tak neklepalo.
Neviete mi poradit? rozmyslam ze to auto uz hodim kdesi do kanala
GZ is my life.
Reklama
 

Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: Klepanie motora

Příspěvek od Pun-to »

Změř tlaky asi odešel jeden válec (krožky nebo ventily)
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Klepanie motora

Příspěvek od mad mike »

taky bych poměřil tlaky, ale chyba bude spíš ve žhavení- po zahřáti jede normálně a HLAVNĚ nejdřív seřízení toho posunutého čerpadla. a kamaráta kopni do vajec :wink:
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
MIFKO
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: 17 bře 2011, 12:27

Re: Klepanie motora

Příspěvek od MIFKO »

žhaveni je nove ... uplne nove a jak mam zmerat tlaky?
GZ is my life.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Klepanie motora

Příspěvek od mad mike »

to ale neznamená, že musí správně fungovat. může být i vada v jednotce žhavení.
se změřením tlaků se musíš obrátit na servis
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
MIFKO
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: 17 bře 2011, 12:27

Re: Klepanie motora

Příspěvek od MIFKO »

myslis ako v zhavici svicke??
GZ is my life.
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Klepanie motora

Příspěvek od Karol »

tlaky vo valci sa meraju naskrutkovanim meraku na miesto zhavicu a postupne meras po jednom valci, startujes naprazdno a meras kolko vystupi tlak.

Ak sa porucha vyskytuje len u studeneho motoru, moze to byt zhavicmi, skus napojit zhavice naprazdno po jednom nakratko ku baterke, ci sa rozzeravia.

Tiez moze byt problem v palivovom filtri, skus z neho upustit kondenzat, ci na spodku nieje sajrajt, pripadne (odporuam) filter cely vymen. Je to taky valcek a idu donho dve hadice.

Teoreticky by to mohol robit aj predvstrek, ale to sa u starych typov dieslov nastavuje priamo na cerpadle. U railov to nema zmysel, lebo to riadi R.J. dynamicky podla potreby. Neviem co mas za motor.

V horsom pripade ak je nedostatocna kompresia, tak to moze byt kruzkami alebo ventilmi. Viac ma nenapada (prasknuty blok a totalne znicene tesnenie pod hlavou neratam za pravdepodobne)
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
MIFKO
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: 17 bře 2011, 12:27

Re: Klepanie motora

Příspěvek od MIFKO »

budem to muset dat pozret tie tlaky ... palivak som tiez chcel vymenit bohvie kedy bol meneny :) a tie zhavice su celkom nove tak neviem no .. sak kuknem dam potom vedet co a jako
GZ is my life.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Klepanie motora

Příspěvek od mad mike »

ono každý běžně doma nemá manometr od 3MPa s redukcí na závit žhavek :wink:
znovu doporučuju nejprve nechat odborně seřídit posunuté vstřikovací čerpadlo a při té příležitosti nechat změřit kompres
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Michal L
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 17 kvě 2009, 20:57

Re: Klepanie motora

Příspěvek od Michal L »

Mal som kedysi hladkého diesla a prvé na čo ma predchádzajúci majiteľ upozorňoval bolo, nerozťahovať. Treba si uvedomiť, že v dieslovom motore sú omnoho väčšie tlaky ako pri benzíne. Kľudne sa mohlo stať, že ti prefúklo nejaké tesnenie. Skús si pre istotu skontrolovať či nemáš olej v chladiacej kvapaline.
Punto mk II.B 1.2 8V
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Klepanie motora

Příspěvek od mad mike »

roztahovat, tlačit můžeš, ale na co nejvyšší rychlostní stupen(2, 3) aby docházelo k co nejmenšímu odporu a záběru na rozvoďák.
a pokud čtu dobře, tak problémy začaly ještě před roztahováním
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
MIFKO
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: 17 bře 2011, 12:27

Re: Klepanie motora

Příspěvek od MIFKO »

presne tak ... zacalo to strasne klepat nevedel som co stym je kupil nove zhavice + trysky pouzivane a klepe to este viac ako ked to bolo pokazene nazaciatku . ked som to auto kupil ziadny hluk motora krasne ticho isiel
GZ is my life.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Klepanie motora

Příspěvek od mad mike »

a zase jsme u toho. používané trysky, jak víš že byly dobré a a ty původní špatné?
začni od nejjednoduššího, ověř funkčnost žhavení- vymontovat a po jedné připojit na baterii
pak nechat seřídit čerpadlo a při tom změřit tlaky.
poslední a asi bych řekl nejdražší možnost je kontrola vstřiků.
klepe to pořád nebo se to za tepla zlepší?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
MIFKO
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: 17 bře 2011, 12:27

Re: Klepanie motora

Příspěvek od MIFKO »

stale to klepe ale ked je motor teply o kusok ztichne ... na trysky som mal merak pekne rozprasuji ale pri cca 160-170 baroch .. a ma rozprasovat pri 150 bar. To cerpadlo budem muset dat nastavit inak to nevidim.
GZ is my life.
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: Klepanie motora

Příspěvek od Pun-to »

Jesti otvíraj až při 170 tak je musíš nechat seřídi to už je moc velkej tlak má tam bejt tuším 150+-5
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“